Gå til innhold

[LØST] ubuntu fjerne skjerm låsing


miXer

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha vekk at jeg må skrive inn passordet etter at skjermen har gått i svart, etter suspend og etter hibernate.Jeg har vært i gconf-editor -> apps -> gnome-power-manager -> lock -> og tatt vekk hukene for:

- gnome_keyring_suspend

- hibernate

- suspend

- gnome_keyring_hibernate

- blank_screen

- use_screensaver_settings

men fremdeles må jeg skrive inn passordet etter suspend/hibernate eller at skjermen har gått i svart. Er det noe mere jeg må gjøre?

 

Dette er ubuntu 10.10

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke "sudo gconf-editor" i stede for bare "gconf-editor"? I så fall redigerer du da for feil bruker. Eneste teori jeg kan komme på, framgangsmåten din fungerer helt fint hos meg.

 

Hehe, det var det jeg gjorde feil :) Takk skal du ha!

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Du skriver ikke "sudo gconf-editor" i stede for bare "gconf-editor"? I så fall redigerer du da for feil bruker. Eneste teori jeg kan komme på, framgangsmåten din fungerer helt fint hos meg.

 

Hehe, det var det jeg gjorde feil :) Takk skal du ha!

 

Men, tror ikke du behøver å knote med gconf for å få det til...

Lenke til kommentar

Det er bare å gå inn i menyen, klikke system->preferences->screensaver, og fjerne haken for "lock screen when screensaver is active". No gconf needed.

 

Merk at system->preferences er instillinger som gjelder for din bruker, mens system->administration er instillinger som gjelder for denne maskinen.

Lenke til kommentar

Det er bare å gå inn i menyen, klikke system->preferences->screensaver, og fjerne haken for "lock screen when screensaver is active". No gconf needed.

Kan være lurt å lese hele tråden. Vi har allerede gjort det, som løste ett av problemene. :)

 

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å gjøre noe med hibernate og suspend via menyene.

 

Da tror jeg det må være en ubuntu-spesifikk ting, fordi skjermbeskytterpassordet går ikke på ved suspend i fedora (testet akkurat).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...