Gå til innhold

Diskusjon og spørsmål om/rundt paragliding


Redalon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor en dæsj lengre nord enn oslo.

Jeg tok det igjennom Polarsirkelen Hang- og Paragliderklubb (Mo i Rana), siden dette er den lokale klubben.

Vil tro alle steder er gode steder å ta lisensen i norge. Beste er vel å ta det igjennom lokal klubb antar jeg.

 

Betalte 8000 for kurset tror jeg. Deretter kjøpte jeg komplett utstyr igjennom Termikk & Rotor på avbetaling. Ca 10000 pr år igjennom 3 år. Sånn grovt regnet.

 

Brukt utstyr blir betraktelig billigere.

Endret av stoners
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, leste på et paragliderforum at det var noen som brukte den hjelmen og en tilsvarende fra Bell. De er jo overdimensjonert for sitt bruk.

 

Lurer litt på disse PP trinnene man skal gjennom. Er det noe man ikke "får lov til" å gjøre med PP2 som man kan med PP3?

 

Ser det er skrevet på forrige side:

PP2 - elev - etter endt nybegynnerkurs.

PP3 - - pilot, lett sveving - etter minst 60 turer og 10 timer + eksamen. Du har nå lov til å fly i løft uten instruktør.

 

Vil det si at man stort sett må fly med instruktør når man har PP2?

Lenke til kommentar

best å høre med instruktørene, vil jo være de som bestemmer hva du får bruke på kurset.

 

hvis du laster ned håndboken for hang- og paragliding fra hjemmesdene til norges luftsportsforbund så mener jeg det står ganske detaljert der. Har ikke direktelinken tilgjengelig akkurat her. Men boken ligger som pdf. Denne boken er også pensum så det er grei sengelektyre.

 

Jeg er PP3 og har paraglidern i bilen til enhver til, finner jeg en startsite så har jeg mulighet til å bare løpe opp på fjellet og fly ned (i henhold til regelverket for PP3). Som PP2 kan du ikke gjøre dette.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...