Gå til innhold

Diskusjon og spørsmål om/rundt paragliding


Redalon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Termikk og distansekurs.

http://www.flydrama.com/kurs/xckurs.html

Gleder meg bra :)

 

Buzz Z3 er litt genial siden den har M/L, så jeg fikk for den.

 

På nyvingen blir det straks verre. Kjøper jeg L så blir jeg helt i nedre vektområde. Kjøper jeg M så blir jeg helt i øvre.

Men jeg gikk for M så får jeg heller bruke det som motivasjon for å gå ned noen kilo. Har nok å ta av så :D

Lenke til kommentar

Ja, ikke sant.. Hvis jeg gikk jeg for M, så ville jeg fort havnet i øvre vektområde - og jeg har ikke særlig mye å ta av :p Så heller L også bruke det som motivasjon til å trene/"legge på seg" og evt fly med litt ballast :p

 

Den turen ser absolutt ikke dum ut, ikke var det særlig dyrt heller. Du får ha en god tur nedover :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Åja, trodde Voyager + var en nyanskaffelse. Fikk tre turer med den på forrige Fredag, ganske fornøyd. Syns godt de kunne vært litt mer kreative med tanke på løsninger i oppbevaringsrommet, f.eks bedre festeanordning til Camelbak.

 

Det er en Ozone Element, skolevinge. Aurland er helt fantastisk! Skal dit når neste sikkerhetskurs arrangeres, 3-5.aug.

Lenke til kommentar

Akkurat snakket med den lokale paraglider kursholderene og de holder ofte nybegynner kurs her. De koser 800us$ og varer i ca 5 dager. Da kan man søke om lisensen som solo-flyger :)

Blir vel kurs på meg om noen måneder når jeg får tid :) men jeg lurer på en ting, kan jeg paraglide i Norge på et sertifikat/lisens fra Peru? Den blir utsendt av APVL (Free Flight Peruvian Association).

 

MVH

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Takker :-)

Leste på siden der at jeg kan fly i 3mnd som gjeste pilot :D Siden jeg ikke bor i Norge blir det bare noen turer i året dit og evt. fly :)

 

http://www.nlf.no/hangglidingparagliding/information-foreign-pilots-about-flying-norway-0

 

Ser på paraglidere hver dag som flyr her, tok tandem her for noen år siden og har gått og tenkt på egen vinge siden ;) På tide nå og realisere den drømmen snart :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

http://www.nlf.no/sites/default/files/hangglidingparagliding/dokument/sikkerhetssystem_6.1_hp_nlf_0.pdf

 

3.3.3. Sikkerhetsutstyr

• Hjelm

Utøver skal være utstyrt med hjelm egnet for formålet. Hjelmen skal være

festet med hakereim. Hjelmer som brukes til utdanning, akro og tandem skal

tilfredsstille EN 966 standarden.

 

På kurset så jeg et par stk som fløy med vanlig halvhjelm (?), resten brukte helhjelm, av instruktører og de mer erfarne altså. Alle elevene måtte bruke helhjelm.

Tviler på at instruktør lar deg fly med noe annet enn helhjelm som nybegynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...