Gå til innhold

Sortering Excel 2010


Suspect

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har et excel ark med 31 sheets. Her blir informasjon lagret på en unik ID (feks 31) vedsiden av denne unike id'en står det en beskrivelse (feks 40250) Det kan være mange forskjellige OG like beskrivelser. Jeg har prøvd med ut på en INDEX(MATCH) funksjon men den henter bare frem den første "beskrivelsen" på ID som blir skrevet inn. Jeg vil ha ut alle radene med beskrivelse på denne spesifike ID.

 

Eks på ark

 

ID Beskrivelse Grad

31 40250 11

14 40234 7

31 40367 -50

 

Funksjonen jeg bruker nå:

=IFERROR(INDEX(1!$A$4:$K$32;MATCH(Sheet1!$B3;1!$D$4:$D$32;0);3);"")

 

Problemet med denne er at den bare henter ut den første verdien den finner. I eksempelet over ville den hentet ut Beskrivelse: 40250 og ikke Beskrivelse: 40250 40367

 

Noen som har peiling på hvordan dette kan fikses?

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg funnet et macr som fungerer _nesten_ til mitt bruk:

 

Function Nth_Occurrence(range_look As Range, find_it As String, _

 

occurrence As Long, offset_row As Long, offset_col As Long)

 

Dim lCount As Long

 

Dim rFound As Range

 

 

 

Set rFound = range_look.Cells(1, 1)

 

For lCount = 1 To occurrence

 

Set rFound = range_look.Find(find_it, rFound, xlValues, xlWhole)

 

Next lCount

 

Nth_Occurrence = rFound.offset(offset_row, offset_col)

 

End Function

 

I bruk: =Nth_Occurrence('1'!B4:K32; C2; 1;0;-1)

 

Den søker igjenom og finner den n'te hendelsen av denne ID'en og henter ut info fra kolonnene vedsidenav. Det jeg skulle hatt den til å gjøre er å søke i fler enn ett worksheet. Jeg har 1 worksheet for hver dag og slik skal det være. Noen som har en idee?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...