Gå til innhold

Brad's - Treningslogg (HST)

Brad

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-211409

Markløft-teknikken: Jeg ville lagt ut en film av hvordan fotstillingen din er i løftet i tillegg.

Det første jeg ville rettet opp i ville vært å ha en strak rygg med en liten svai i under løftet. Krummen ville jeg kvittet meg med med en gang. I tillegg ville jeg fokusert på å løfte mer med bena enn ryggen (klarer ikke helt å forklare dette bra).

Videoannonse
Annonse

Markløft-teknikken: Jeg ville lagt ut en film av hvordan fotstillingen din er i løftet i tillegg.

Det første jeg ville rettet opp i ville vært å ha en strak rygg med en liten svai i under løftet. Krummen ville jeg kvittet meg med med en gang. I tillegg ville jeg fokusert på å løfte mer med bena enn ryggen (klarer ikke helt å forklare dette bra).

Hvis vi tenker likt nå så ser det ut til at ryggen overtar løftet uten at han noen gang er helt oppreist. Ser svikt i lår og kneledd aldri rettes ut.

Mark teknikken din trenger å jobbes med.

1. Ikke begynn nedsettinga av vekta med å bøye knærne. Gjør at du krummer ryggen jævlig.

2. Stram opp brystkassa og øvre del av ryggen mye mer

3. Slik løfter du: Stå oppreist med føttene ~10-20 cm fra hverandre. Tærne ørlite granne utover. Stanga skal dele foten i 2 like deler forran/bak. Mens du står oppreist, fyll lungene (på alle sett!) med luft. Bøy deg ned, ta tak i stanga. Press knærne utover (selv om de kanskje treffer armene litt). Press albuene innover (strammer opp lats). Stram opp brystkasse, skuldre og overkropp. Med dette skal løftet være i gang. Press oppover og kjør hofta fremover. Topposisjon her. Begynn nedstigningen med å føre hofta ut. Sett ned vekta. Pust. Reis deg opp i startposisjon.

4. Gjør steg 3 igjen.

5. 10 reps er litt for mye for mark, spør du meg. Mye type2 fibre i denne muskulaturen, noe som gjør lavrep meget egnet. Øk vekter etterhvert og kom deg ned på 5 reps.

Da har jeg fått tilbakemeldinger på markløften, og jeg skal jobbe med teknikken der!

Dagens økt:

Declined benchpress - 40 kg

17*25

Roing bredt - 8 klumper

18*20

Bicepscurl - 16,5 kg

25*25

Kommentar: Klarte å pumpe ut 25 reps, noe jeg er veldig fornøyd med! Klarte max 18 reps forrige uke på samme vekta.

Knebøy - 4*10

55 kg - 60 - 60 - 70 kg

Kommentar: Bra økt hvor jeg klarte mye mere enn hva jeg hadde trodd!

Markløft - 40kg

5*10

Kommentar: Tok mindre vekt i dag, og terpet litt på teknikken. Men kjente det godt likevell.

Arnoldspress - 7,5kg

22*25

Kommentar: Tar jævelig bra, og er så vidt jeg klarer å fulføre de siste setta.

Chinups - 7,4,5,5,5 (NY REKORD!)

Benkpress smalt - 30kg

24*30

Mageøvelser...

Gårdagens økt

Skulle ut å reise klokka 10, så måtte tidlig opp å trene, noe som var nytt for meg.

Sto opp 8.45 og fikk i meg litt nøtter og et glass melk.

Dro på treningssenteret og trente. Men det vart en rævva økt.

Hadde veldig lite å gi, spesielt i roinga, var forferdelig.

Declined Benkpress - 40kg

22*25

Roing bredt - 9 klumper

13*15

Knebøy - 4*8

55kg - 60 - 65 - 70KG

Bicepscurl - 19kg

18*20

Det stemmer, Phax.

Kjører Myo-reps metoden for tiden.

Ja, starta på min 5 uke i dag, og er veldig fornøyd med Myo-reps metoden.

På dagens økt bestemte jeg meg for å gå ned litt på hastigheten på løfta og fokusere på teknikken.

Men løftet ikke noe dårligere av den grunn.

Økta:

Knebøy - 6*5

70kg - 72,5 - 75 - 77,5 - 80 - 80

Kommentar: Gikk fra å ta 8 reps til 5 denne uka, men med tyngere vekt. Setta gikk veldig bra, og føler jeg kunne klart mere.

Forskjellen fra å ta 8 reps er at jeg ikke vart så sliten. Med 8-10 reps har jeg blitt veldig annpusten og fått litt syre etterhvert i beina.

Men med 5 reps følte jeg ikke noe syre eller noe særlig annpusten.

Benkpress - 42,5 kg

20*25

Kommentar: Veldig bra! Klarte samme antall reps på 40kg. I tilleg fokuserte jeg på å løfte kontrollert og bra teknisk.

Roing smalt - 8 klumper

22*30

Kommentar: Gikk ned til 8 fra 9 etter at jeg følte det ble for tungt forrige uke, men var kanskje ingen grunn til det.

Gikk hvertfall veldig bra.

Bicepscurl - 19kg

18*20

Kommentar: Veldig slitsomt! Tok 18 på aktiveringssettet, men glemte meg bort og kjørte på med 5 reps på de 2 setta etter.

Dermed klarte jeg bare 3 på de 3 resten.

En veldig bra økt! Drakk også mitt første råe egg i dag. Var helt jævelig, men må lære meg det

hvorfor skal du spise egget rått?

du får i deg bare 50% av proteinet hvis du spiser det rått, så du må spise 2 egg for og få i deg like mye proteiner som om du hadde fått kokt det. "Biotin er et vannløselig vitamin i B-kompleksfamilien, og er viktig for omdanning av fett og protein i kroppen og helt nødvendig for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av de andre B-vitaminene"

hvorfor skal du spise egget rått?

du får i deg bare 50% av proteinet hvis du spiser det rått, så du må spise 2 egg for og få i deg like mye proteiner som om du hadde fått kokt det. "Biotin er et vannløselig vitamin i B-kompleksfamilien, og er viktig for omdanning av fett og protein i kroppen og helt nødvendig for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av de andre B-vitaminene"

Ja, fikk vite det på MyR forumet i sta, men viste ikke det.

Trodde man fikk i seg like mye proteiner.

Men da er det selvfølgelig ikke verdt å ete det rått, for det er kvalmt!

Litt småsjuk i dag, men slentra meg bort på studio en tur.

Økt:

Markløft - 4*10

40kg - 40 - 40 - 40kg

Kommentar: Øver fortsatt på teknikk, derfor ikke tung vekt.

Arnoldspress - 10kg

17 + 4 + 4 + 4 + 4

Kommentar: Jævelig hardt. Ganske stor forskjell på 7,5 kg og 10 kg.

Klarte så vidt å fullføre.

Nedtrekk - 7 klumper

3*10

Kommentar: Skulle prøve å ta nedtrekk i steden for chinups i dag.

Vart litt krøll med repsa, men vart 3*10 sånn ca.

Benkpress smalt - 35kg

17 + 4 + 4 + 4 + 4

Helt grei økt, men ikke noen superøkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...