Gå til innhold

Funker spillet på mine pcer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettop kjøpt "left 4 dead 2" på steam og skal snart kjøpe cs og gta og muligens noen andre spill. Men lurer på om pcene mine klarer disse spillene:

 

stasjonær pc (3 eller 4 år gammel):

 

Microsoft Windows Vista Home Premium

Acer Aspire T180-QE79

Prosessor: AMD Athlon 64 3800+ 2.40GHz

Memory (RAM): 2GB DDR II RAM

System type: 32-bit

 

320 GB HDD

DVD RW Dual double layer

NVIDIA GeForce 7650 GS up to 527 MB

 

 

 

Bærbar skolepc (dette året):

 

Microsoft Windows 7 Enterprise

Lenovo Thinkpad Edge

Prosessor: AMD Athlon Neo x2 Dual Core Processor L325 1,50 GHz

Memory (RAM): 4,00 GB (2,75 GB kan brukes)

System type: 32-bit

Skjermadaptere: ATI Radeon HD 3200 Graphics

 

 

 

Håper jeg tok med alt som trengs for å beødmme dette?

Forresten, hvorfor kan jeg bare bruke 2,75 GB RAM når jeg har 4 GB i skolepcen?

Hvordan kan jeg i fremtiden se hvilke spill maskinene takler, uten å måtte spørre her?

 

Vil det å spille disse spillene på pcene ha en negativ innvirkning på pcene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har nettop kjøpt "left 4 dead 2" på steam og skal snart kjøpe cs og gta og muligens noen andre spill. Men lurer på om pcene mine klarer disse spillene:

 

stasjonær pc (3 eller 4 år gammel):

 

Microsoft Windows Vista Home Premium

Acer Aspire T180-QE79

Prosessor: AMD Athlon 64 3800+ 2.40GHz

Memory (RAM): 2GB DDR II RAM

System type: 32-bit

 

320 GB HDD

DVD RW Dual double layer

NVIDIA GeForce 7650 GS up to 527 MB

 

 

 

Bærbar skolepc (dette året):

 

Microsoft Windows 7 Enterprise

Lenovo Thinkpad Edge

Prosessor: AMD Athlon Neo x2 Dual Core Processor L325 1,50 GHz

Memory (RAM): 4,00 GB (2,75 GB kan brukes)

System type: 32-bit

Skjermadaptere: ATI Radeon HD 3200 Graphics

 

 

 

Håper jeg tok med alt som trengs for å beødmme dette?

Forresten, hvorfor kan jeg bare bruke 2,75 GB RAM når jeg har 4 GB i skolepcen?

Hvordan kan jeg i fremtiden se hvilke spill maskinene takler, uten å måtte spørre her?

 

Vil det å spille disse spillene på pcene ha en negativ innvirkning på pcene?

 

Kanskje du hadde fått mer ut av ramen om du hadde hatt Windows 7 64bit istedet.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

Skolepcen greier nok cs men de andre går nok ikke så bra. Den stasjonære vet jeg ikke. Jeg anbefaler å oppgradere ram på stasjonær snart. Kan nok også være lurt å oppgradere til Windows 7 64bit. Skal du tross alt ha alt ut av 4 gb RAM eller mer må du jo ha 64bit. Jeg ville kansje oppgradert hele den stasjonære sånn at du kan greie alle de spillene du vil ;)

Lenke til kommentar

Skolepcen greier nok cs men de andre går nok ikke så bra.

 

Ja, merket det, haha. Den klarte ikke L4D2, men den skal vel klare GTA San Andreas? (Har sett andre i klassen spille det :p)

 

Den stasjonære vet jeg ikke. Jeg anbefaler å oppgradere ram på stasjonær snart. Kan nok også være lurt å oppgradere til Windows 7 64bit. Skal du tross alt ha alt ut av 4 gb RAM eller mer må du jo ha 64bit. Jeg ville kansje oppgradert hele den stasjonære sånn at du kan greie alle de spillene du vil ;)

 

Meh, skal ikke spille så mye spill, er ikke en "gamer" men liker å spille sånn som L4D2 av og til :p + Tror jeg snart skal prøve ut linux på den stasjonære :p

Men tror jeg skal ta en skikkelig rengjøring av pcen (støv) og muligens bytte vifter® :)

Lenke til kommentar

Skolepcen greier nok cs men de andre går nok ikke så bra.

 

Ja, merket det, haha. Den klarte ikke L4D2, men den skal vel klare GTA San Andreas? (Har sett andre i klassen spille det :p)

 

Den stasjonære vet jeg ikke. Jeg anbefaler å oppgradere ram på stasjonær snart. Kan nok også være lurt å oppgradere til Windows 7 64bit. Skal du tross alt ha alt ut av 4 gb RAM eller mer må du jo ha 64bit. Jeg ville kansje oppgradert hele den stasjonære sånn at du kan greie alle de spillene du vil ;)

 

Meh, skal ikke spille så mye spill, er ikke en "gamer" men liker å spille sånn som L4D2 av og til :p + Tror jeg snart skal prøve ut linux på den stasjonære :p

Men tror jeg skal ta en skikkelig rengjøring av pcen (støv) og muligens bytte vifter® :)

 

Jeg ville ikke anbefalt Linux, det er mest brukt til "Netbruk", og må ekstra mye detaljer til for å få noe spill å fungere.

 

Eks; "Steam" vil vanligvis ikke fungere på Linux, men er du flink til å modefisere operativ systemet, så skal det gå. Men ville ikke anbefalt det.

Jeg prøvde, og jeg satt vel, 1-2 timer, bare for å få steam til å starte, og var nødt til å modefisere enda mer for å spille til fungere. (Tok ikke lang tid det (10-20 min MAX))

 

 

- Surreal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...