Gå til innhold

ebay batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Originale og uoriginale batterier inneholder ofte celler fra samme fabrikker! Den eneste forskjellen er ofte prisen.. Har selv en drøss med uoriginale batterier til canon.. Hvorfor betale i dyre dommer, når man kan få 10 batterier til prisen av 1? Kan anbefale batterier fra www.sterlingtek.com

Har flekket opp ødelagte batterier som er både originale og uorgiginale, og alle har inneholdt celler fra kjente produsenter. At levrandører advarer mot "falske" batterier er neppe overraskende... De har tross alt penger å tjene på å selge batterier til latterlige priser.

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at et originalt batteri inkludert frakt til Norge med en pris på 80 Nok ikke kan ha celler av beste kvalitet,det må være et piratkopi,hvis man skal piratkopiere et produkt ville det være et fett for produsenten hvilken materialer han bruker bare det er tilnærmelsesvis likt originalproduktet på utsiden og kostnadene skal være minimale.

 

Man må ikke sammenlingne piratkopier og uoriginale/3parts produkter,det finnes veldig mange seriøse produsenter som produserer 3parts produkter som kan brukes på en tilsvarende fullverdig måte som et originalprodukt.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg har kjøpt uoriginale både til en Nikon kompakt og en DSLR. Begge har vært dårligere.

Den til kompakten ble raskt dårligere enn originalen (og jeg kjøpte jo ny da den ble dårlig) og virket til slutt ikke mer.

Den til D300s'en har jeg aldri fått til å vise fullt på kameraet, og blir også litt brått tom.

Og jeg er nøye med å lade de helt ut de første gangene og så skikkelig opp igjen.

 

Mulig jeg har vært uheldig med begge, men jeg tror jeg holder meg til originale, selv om de er irriterende dyre! Det er for kjipt å plutselig ikke ha strøm på grunn av dårlig kvalitet på batteriet.

Lenke til kommentar

Oi!.... takk for svar, da står jeg over.

 

Kjøp uorginale du, ikke noe problem. Slik det nevnes kommer de sikkert fra samme fabrikk.

 

Lekasjeryktene er sikkert satt ut fra orginalprodusenten.

 

Jeg har aldri hørt om li-ion celler som lekker. Bare som tar fyr :D

Men for å korrigere innlegget mitt litt så tenkte jeg hovedsaklig på uoriginale batterier, og ikke batterier som utgir seg for å være "ekte" En ting å sjekke er om batteriene har kretskort så de fungerer med batteriindikatoren på kameraet. Noen fake og uoriginale av billigste type viser fult batteri helt til strømmen plutselig ryker, eller gir feilmelding i kameraet :roll:

Slenger igjen en anbefaling til sterlingtek.com sine da de har batteriindikator, og fungerer ellers gull :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 2 uoriginale batterier til Canon 500D / 1000D fra www.dealexstreme.com Syns nå de er like gode som originalen - og med en pris på 40 kr/stk kan man jo kjøpe noen om det skulle vise seg at de ikke er like holdbare som de originale til rundt 600 kr!

Endret av Heaven
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har kjøpt uoriginale både til en Nikon kompakt og en DSLR. Begge har vært dårligere.

Den til kompakten ble raskt dårligere enn originalen (og jeg kjøpte jo ny da den ble dårlig) og virket til slutt ikke mer.

Den til D300s'en har jeg aldri fått til å vise fullt på kameraet, og blir også litt brått tom.

Og jeg er nøye med å lade de helt ut de første gangene og så skikkelig opp igjen.

 

Mulig jeg har vært uheldig med begge, men jeg tror jeg holder meg til originale, selv om de er irriterende dyre! Det er for kjipt å plutselig ikke ha strøm på grunn av dårlig kvalitet på batteriet.

 

Li-ion (nyere batterier) skal klattlades.

Dei skal ikkje tømmes 100%

li-ion batterier er ferskvare, dei blir degraderte sjølv om dei ikkje er i bruk.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har kjøpt uoriginale både til en Nikon kompakt og en DSLR. Begge har vært dårligere.

Den til kompakten ble raskt dårligere enn originalen (og jeg kjøpte jo ny da den ble dårlig) og virket til slutt ikke mer.

Den til D300s'en har jeg aldri fått til å vise fullt på kameraet, og blir også litt brått tom.

Og jeg er nøye med å lade de helt ut de første gangene og så skikkelig opp igjen.

 

Mulig jeg har vært uheldig med begge, men jeg tror jeg holder meg til originale, selv om de er irriterende dyre! Det er for kjipt å plutselig ikke ha strøm på grunn av dårlig kvalitet på batteriet.

 

Li-ion (nyere batterier) skal klattlades.

Dei skal ikkje tømmes 100%

li-ion batterier er ferskvare, dei blir degraderte sjølv om dei ikkje er i bruk.

Har bare ladet det 5-6 ganger etter jeg fikk det, og kameraet rapporterer det allerede som ødelagt, og jeg får bare ladet det til 46%. Det originale er fortsatt som nytt etter ett års flittig bruk.

Den uoriginale er av type MaximalPower fra Kina.

Lenke til kommentar

 

Har bare ladet det 5-6 ganger etter jeg fikk det, og kameraet rapporterer det allerede som ødelagt, og jeg får bare ladet det til 46%. Det originale er fortsatt som nytt etter ett års flittig bruk.

Den uoriginale er av type MaximalPower fra Kina.

 

Hva i allverden håper du og forventer å få for rundt en 30 kroner ?

 

Det er bedre og kjøpe uoriginale batterier fra anerkjente produsenter selv om den fort kommer opp i en 150/200 kroner.

Lenke til kommentar

 

Har bare ladet det 5-6 ganger etter jeg fikk det, og kameraet rapporterer det allerede som ødelagt, og jeg får bare ladet det til 46%. Det originale er fortsatt som nytt etter ett års flittig bruk.

Den uoriginale er av type MaximalPower fra Kina.

 

Hva i allverden håper du og forventer å få for rundt en 30 kroner ?

 

Det er bedre og kjøpe uoriginale batterier fra anerkjente produsenter selv om den fort kommer opp i en 150/200 kroner.

Broderen var i USA og hadde streng ordre om å kjøpe med originalt batteri, men klarte det ikke... :thumbdown:

Men makan til crap har jeg aldri sett.

Hvis noen vet om noen ok piratmerker så tips gjerne.

Det Digitale Mørkerom har f.eks Hahnel til 400, original til 550, så ikke så mye å spare.

Lenke til kommentar

 

Hvis noen vet om noen ok piratmerker så tips gjerne.

Det Digitale Mørkerom har f.eks Hahnel til 400, original til 550, så ikke så mye å spare.

 

Hvis du handler på eBay er det penger og tjene på batteri-handel,hvis ikke så bruker jeg Batteributikken her på berget.

 

Jeg har stortsett handlet phottix produkter fra HK-supplies,Hahnel skal også være et godt merke.

Lenke til kommentar

Phottix høres bra ut (d60/5000) 18$:

 

"The Phottix Titan rechargeable battery became highly acclaimed by many professional photographers for its excellent reliability, efficiency and safety features.

The Phottix Titan batteries are of Li-Ion type, which causes no lazy battery effect, and allows recharge the battery without prior full discharge. The Phottix Titan battery is compatible both with original chargers and their substitutes.

When buying the Phottix Titan battery, it is guaranteed that NO damage to the camera can be caused."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...