Gå til innhold

Advarer mot Facebook-trenden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man ikke kunne ha et privatliv på nettet?

Det blir vel et oxymoron.

Fordi alle må kunne se alt som er på nettet? Kanskje alle burde ha tilgang til all mailen din og skype/MSN kontoene dine også? I mine øyne er facebook en videreutviklig av chatteprogramer og jeg ser ikke den store forskjellen, bortsett fra at det er tregere enn 1 til 1 chat, men man får delt det med mange flere. Og det er "litt" letere å finne ting du skrev for 3 uker siden på facebook enn å gå 3 uker tilbake i en skypechat.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at dette er et problem, snarere tvert imot.

Definer "problem".

Det strider uansett mot tanken om et åpent internett hvor alle deler med alle og nettopp det er TBL's bekymring.

ja ikke sant, en annen bekymring er google som ikke lar oss lese mail på gmail uten å logge inn.
Lenke til kommentar
Jeg synes forøvrig det er langt værre at selskaper som google bøyer av for Kina og således bedriver noe som nærmest kan regnes som historieforfalskning.

Google har snudd og er nå i front mot kinesisk sensur. Sergej Brin har sagt at han var imot at Google skulle akseptere sensuren første gang det spørsmålet var oppe også, men da ble han alene om det standpunktet og ga seg overfor flertallet i selskapet. Så kom hacker-saken og ny sensurdebatt like etterpå, og Sergej Brin fikk støtte for sitt syn allikevel. Google skal ha ros for at de (til slutt) gjorde et prinsipielt edelt valg, og viste med det at de ikke vil tjene penger for enhver pris!

 

Det er andre, store selskaper som heller fortjener den kritikken, fordi de aktivt har gått ut og sagt at Googles reaksjon er noe de ikke vil følge. F.eks. Apple og Microsoft. De ler av Googles prinsipielle holdning og mener at slik kan man ikke drive business ... Med andre ord: penger betyr mer enn prinsipper for dem! Så hvem fortjener en moralsk pekefinger her? Ikke Google. Plassér skylda der den passer best!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...