Gå til innhold

Østerriket Alpene - Saalbach I Januar


Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg og 3 kompisser drar sansyneligvis til østerriket i Januar.

Det jeg lurer på da, er det noen som har noe å komme med når det gjelder vær og tidspunkt?

Lurer veldig på om det er 30- grader somregel og snøstorm i januar?

Og hvordan er utelivet på afterski osv I starten av Januar ? Vi snakker rundt 4-5 Januar :)

Hvordan er det med priser på øl, brennvin osv i barer og butikker? =)

 

Har du noe å komme med setter jeg stor pris på om du deler det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært i Østerrike ca. 10 ganger for å stå på ski, så jeg kan kanskje komme med noen tips?

 

Lurer veldig på om det er 30- grader somregel og snøstorm i januar?

[/Quote]

 

Sjeldent det er -30 noen steder i Østerrike (Jeg har personlig aldri opplevd mer enn -19), men -15 kan forekomme oppe på de høye fjelltoppene. I tillegg til mye sterk vind. Så pakk gode klør

 

Og hvordan er utelivet på afterski osv I starten av Januar ? Vi snakker rundt 4-5 Januar

[/Quote]

 

Afterski er kanon hele skisesongen i året. Intet problem der. Kjent som et av de beste partystedene sammen med St.Anton og mange ungdommer fester her.

 

Hvordan er det med priser på øl, brennvin osv i barer og butikker? =) [/Quote]

 

Prisene er langt lavere enn her hjemme. Den lokale ølen kosta vel ikke mer enn 3 Euro på afterski. Prisene på drinker (en meget populær er Vodka-redbull, ettersom redbull er fra østerrike) er sånn ca. 5-6 Euro og shotter/snaps ligger på 2-3 Euro.

 

I butikken får de lov til å selge alt mulig. Tilogmed sprit på 90% er lov til å selge her. Stroh Rom er en lokal Østerrisk rom på over 80%. Den kan kjøpes overalt så og si (jeg har sett ènliters flasker med 85% Stroh Rom på bensinstasjoner)

 

Mange nordmenn som driter seg ut ved å ta med seg dette hjem fra ferie, ikke gjør det! Du ender opp med narko på rullebladet...

 

Håper dette hjalp litt på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...