Gå til innhold

kan du se en titt på denne pc-en til 12k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytt til dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585672

 

og denne CPU'en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594275

 

sparer du 1100 kroner

 

Og vil bare si at dette er ingen midrange PC. dette er mye nærmere en high range. du kan trygt fjerne det ene skjermkortet og fortsatt klare de fleste av dagens spill, og morgendagens for den saks skyld.

Endret av beirch
Lenke til kommentar

En ting ikke mange vet eller tenker over når de kjøper gaming PC er det faktum at den viktigste delen i PCen faktisk er Harddisken alt du gjør på PCen går igjennom harddisken og det er her flaskehalsen på din PC vil ligge 2 skjermkort bra ram og prosessor vil gjøre PCen rask men men en harddiskhastighet fra 1800 tallet vil gjøre PCen TREIG! 5900 RPM er ikke nok til spilling dette er til filmtitting og lagring hvis du skal kjøpe gaming PC kjøp en harddisk med minimum 7200 RPM helst 10k RPM men vil egentlig anbefale en SSD fordi denne er 10000 ganger raskere enn en vanlig harddisk (http://turl.no/cs2) denne er noe av de raskeste du kan få fordi den kjører 2 ssder i raid 0 (speiler 2 disker) Prisen er veldig høy og hvis du vil holde deg på ditt budsjett så er mitt forslag : ta bort et av skjermkortene og kjøp en litt større SSD med Trim støtte dette vil gjøre at hele din PC er i topp stand ikke bare noen av delene.

litt langt innlegg men dette har liggi i hode mitt lenge =) Lykke til med kjøpet

Endret av torehm
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen RAM-brikker i oppsettet ditt. Er det en glipp, eller har du fra før?

 

Du bør absolutt kjøpe en SSD. Det har enormt mye å si for hvor rask PC-en oppleves i vanlig bruk, og er også enormt viktig for lagre- og lastetider i spill. Nå kan du i tillegg få en En 64 GB Crucial C300 for omkring tusenlappen og 60GB Sandforce-SSD-er enda litt billigere. Du bør ikke kjøpe noe billigere enn de jeg nevnte (ser du har lagt til en Corsair Nova), og så får det være opp til deg å vurdere hvor mye plass du trenger på SSD-en.

 

Jeg vil ikke anbefale deg å bytte hovedkort slik beirch foreslår. 890FX-hovedkort har dobbelt så høy båndbredde i crossfire og det merkes på ytelsen. CPU-en kunne det derimot vært aktuelt å bytte da det er en god del å spare i forhold til ytelsen du taper.

 

Er det aktuelt å overklokke? Hvis det er det kan du vurdere å bytte skjermkortene til HD 6850. Disse klokker nemlig veldig bra og overklokket yter de hakket bedre enn HD 6870. Nå kan jo HD 6870 også klokkes, men bare omtrent 50 MHz høyere enn HD 6850. Overklokket vil jeg ikke si at Hd 6870 er verdt de ekstra kronene.

 

Tilsvarende hvis det ikke er aktuelt å overklokke trenger du ikke bruke så mye penger på CPU-kjøler. Det skal også nevnes at kjøleren du har valgt ikke er spesielt mye bedre enn mye billigere luftkjølere.

 

Og sist men ikke minst: har du vurdert å bruke en annen nettbutikk? Komplett er ikke akkurat kjent for å være de billigste som finnes, og det kan fort være en del å spare på å "shoppe rundt". For eksempel har Amentio hovedkortet ditt hele 500 kroner billigere.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale deg å bytte hovedkort slik beirch foreslår. 890FX-hovedkort har dobbelt så høy båndbredde i crossfire og det merkes på ytelsen.

Var en grunn til at jeg sa han kunne fjerne det ene skjermkortet da.

Ja, klabert. Det er liten vits med 890FX hvis man ikke skal ha to skjermkort (eller planlegger å kjøpe et til skjermkort senere). Men det burde du vel uansett presisrert, at han bare burde bytte HK hvis han droppet et skjermkort. Nå skulle det være på det rene uansett.

 

Men jeg er ikke nødvendigvis enig i at trådstarter bare trenger et skjermkort. Det kommer først og fremst an på hvilken oppløsning det spilles i og hvilke spill trådstarter vil spille. To stykk HD 6850 er ikke overkill i 1920*1200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...