Gå til innhold

Skole - PC - Har ikke tilgang til å laste ned programmer

Mariofrans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey :D, har akkurat fått meg skolepc og som sikkert de fleste vet, så har jeg ikke rettighet til en dritt, og jeg kan ikke engang skifte hjemmeside på nettlesern :thumbdown:.

Jeg får heller ikke innstallert programmer som jeg trenger for å kunne gjøre det jeg vil. Tenker på iTunes, spotify osv.

Det store spørsmålet er HVORDAN kan jeg få brukt disse programmene uten å ha administratorrettigheter. Er det f.eks mulig å åpne programmene med en minnepenn? Hvis dette ikke er mulig HVORDAN får jeg administratorrettigheter? :D

Takker på forhånd :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en mulig løsning er jo å kjøre linux fra en minnepinne! da har du rettigheter til det meste, og det er vel minnepinnens størrelse som setter begrensninger i hva du kan lagre.

Skrevet

en mulig løsning er jo å kjøre linux fra en minnepinne! da har du rettigheter til det meste, og det er vel minnepinnens størrelse som setter begrensninger i hva du kan lagre.

lite med iTunes på linux :/

Skrevet (endret)

Hei. Jeg klarer ikke helt å se hvorfor folk skal bryte skolens reglement bare fordi at de liksom må ha musikk? Kjøp deg egen PC istede du så kan du gjøre hva du vil på den. Jeg synes ikke folk her på forumet skal hjelpe deg egentlig. Det er en grunn til at man ikke skal gjøre slike ting som du prøver på.

Skjønner ikke hvordan du fikk å kjøre Spotify fra USB Penn når du ikke har IQ nok til å søke etter det du lurer på på en søkemotor.

At du ikke kan kjøre iTunes i Linux er dritprat.

Da kan du ikke Linux.

Ikke spør meg om hvorfor for det får du finne ut sjøl. Heldigvis er jeg ferdig med skolen så jeg slipper å tenke på slike problemer.

At man skal klare å kjøre Linux fra USB Penn forutsetter selvfølgelig at man har USB Boot på PC`en.

Endret av wil
Skrevet

Fordi å streame musikk tar endel nett, noe for mange skoler ikke liker.

Men sier ikke jeg støtter det på noen måte. Er for "fri" bruk av nett på skolen. Hadde ikke jeg kunne posta her i skoletida hadde skole vært dritkjedelig..

Skrevet

IQ er noe dritt :p, men hva skal man forvente egentlig. Han klarer ikke å søke på Google etter sine problemer en gang, så hvordan skal han da vite hvor han skal poste tråden?

Stakkars skolegutt. Gjør skolearbeid istede.

Skrevet

At han ikke "søker etter problemene sine" skjønner jeg, da han vet hva problemer et, bare ikke løsningen.

Hadde samme greia som TS på VG1 jeg.. bare at jeg visste iallefall delvis hvordan jeg skulle gjøre det. Senere fikk jeg til Your Freedom og SocksCap også, da ble det gøy. VG2 var nettet 99% ulåst (IKT-servicefag), men nå på VG3 påbygg er det noe dritt igjen. Men, er alltid en løsning.

Er du lat kan du bare lage logmein.com konto og gjøre alt hjemme. Vet ikke hvordan det er med lyd tho.

Skrevet

Hmmmm. Han vet hva problemet er, men vet ikke løsningen? Vel. Er det ikke derfor man søker etter svar på spørsmål/problemer da?

Det er iallefall slik jeg bruker søkemotorer.

Skrevet

Mariofrans: Det er en grunn til at du har begrenset med rettigheter på datamaskinen. Hadde det vært meningen at du ikke skulle følge med i undervisningen hadde du fått alle mulige rettigheter du kan få. Men på VGS skal du lære, ikke kaste bort livet med en datamaskin. Datamaskinen på VGS er et hjelpemiddel ikke underholdning.

Du får mene hva du vil om mitt innlegg, men om et par år, det vil si i andre/tredje gym så håper jeg du forstår...

Skrevet

Joda. Det finnes sikkert friminutt enda på skoler, men problemet er vel kanskje at noen ikke slutter med slike ting når timene begynner.

Skrevet

Joda. Det finnes sikkert friminutt enda på skoler, men problemet er vel kanskje at noen ikke slutter med slike ting når timene begynner.

Nei, det stemmer nok. Men, musikk er ikke nødvendigvis negativt heller. Flere arbeider bedre når de hører på musikk. Skype ol. (mye brukt i klassen min) kan man kommunisere med medelever og hjelpe hverandre med skoleting.

At hver forbanna side med "games/spill/proxy" i kildekode er blokka derimot, kan jeg forstå. Ikke at det hjelper stort.

Men, skal ikke avsløre måter å gjøre ting på, da kommer mange til å se, så blir metodene blokkert.

Skrevet

Nå i dag har jo det fleste som går på skoler (Iallefall videregående) enten iPod, Telefoner med mulighet for å høre på musikk eller annen Mp3 spiller, så normalt skal det ikke være nødvendig å bruke PC`en til musikk.

Men altså. Hvis It-Ansvarlig/Lærerne sier at det ikke er lov til å bruke Skype, MSN whatever, så er det jo ikke lov da. Er ikke noe vits å lage mere problemer enn nødvendig, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...