Gå til innhold

Skoleoppgave: Er de som sitter på internett feite kontra resten av befolkningen [anonym undersøkelse, ikke ute etter å ta de som er overvektige]


Sameboe

Er de som er på internett overvektig?  

69 stemmer

  1. 1. Anser du deg selv som overvektig?

    • Ja, jeg anser meg selv som overvektig, og har et problem med for stor vekt
      2
    • Ja, jeg anser meg selv som overvektig, men prøver å slanke meg
      7
    • Nei, jeg anser meg som en normal person, med normal kroppsbyggning
      56
    • Jeg sliter med underernæring, og er derfor sykelig tynn i forhold til normalen
      4
  2. 2. Anser du de som sitter ofte på internett som overvektige?

    • Ja, helt klart! Ser lett at de sliter med vektproblemer
      4
    • Igrunn ikke, finnes selvfølgelig noen eksempler
      45
    • Nei, vi er en normal samfunnsgruppe som liker å utnytte oss av ressurser
      20
  3. 3. Vil du si at Norge idag har en fedme epedimi?

    • Ja, vi ser helt klart flere og flere feite gå rundt i gatene, og de har seriøse vektproblemer som vi må ta på alvor
      32
    • Tøys og tull! Vi har et ganske sunt forhold til mat i Norge, og jeg vil si vi holder en god standard!
      34
    • Spiseforstyrrelser og underernæring er noe som engster meg mer i dagens Norge
      3
  4. 4. Blir man feit av å sitte på internett hver dag, med tanke på kosthold og fysisk aktivitet?

    • Ja
      12
    • Nei
      57
  5. 5. Vil du si at kostholdet til en nerd, er dårligere enn resten av befolkningen?

    • Ja
      44
    • Nei
      25


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har fått en oppgave i Naturfag om overvekt og fedme! Jeg har derfor valgt temaet "Lider folk på internett av å være feit, eller er det en myte?"

 

Jeg håper dere kan hjelpe meg! Undersøkelsen ovenfor er helt anonym, så jeg er ikke ute etter å henge ut folk som feite slasker eller lignende.

 

Hvis dere føler jeg mangler noen spørsmål, så skrik ut!

 

Fortsett gjerne diskusjonen selv! Det er noe jeg setter pris på.

 

fat-guy-cd-dilema.jpg

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå "sitter" vel 95% av norges befolkning på nettet, så alt er vel relativt... Vil ikke tro det er sunnere å spille Civilization III fremfor WoW.

Typisk vil jeg si at min oppfatning av en "nerd" gjerne er spinkel og mager - men å være mye på internett er jo ikke det samme som å være nerd.

Det er sant at 95% av Norge er på nett, men langt ifra 95% henger på forum.

Lenke til kommentar

Dette virket lite gjennomtenkt. Hvem er "de som sitter på Internett"?. Om jeg bruker 5 minutter på nettet om dagen, er jeg da en "som sitter på Internett", hva om jeg bruker 12 timer? Hvis jeg regner med mobilen min så sitter jeg faktisk på Internett hele døgnet....

 

Og hva i all verden er kostholdet til en nerd?

 

Du kan ikke forvente å få noen brukbare svar eller en brukbar statestikk når både spørsmålene og svarene er så dårlige som de er.

Lenke til kommentar

Så det du mener er hvis jeg sitter bruker internett 5 minutter om dagen er jeg automatisk feit og spiser usunt? Hva med de stakkarene som bruker internett hele tiden på jobb? Skal det telles med på noen måte? Eller de som går på skole og bruker plattformer som itslearning og fronter som informasjonskanal. Er de også nerder? Er en lettere ufullstendig problemstilling du fremsetter

Lenke til kommentar

Dette virket lite gjennomtenkt. Hvem er "de som sitter på Internett"?. Om jeg bruker 5 minutter på nettet om dagen, er jeg da en "som sitter på Internett", hva om jeg bruker 12 timer? Hvis jeg regner med mobilen min så sitter jeg faktisk på Internett hele døgnet....

 

Og hva i all verden er kostholdet til en nerd?

 

Du kan ikke forvente å få noen brukbare svar eller en brukbar statestikk når både spørsmålene og svarene er så dårlige som de er.

Som sagt: Hvis du har noen spørsmål jeg bør ha med. Så si ifra.

Lenke til kommentar

Spørsmålene er "greie" nok de, problemet er definisjonen av "Internett".

Jeg har en mobil som laster ned ting hele tiden (vær, mail etc). Sånn sett er jo på nettet 24 timer i døgnet.

 

Jeg vil både håpe og tro at jeg har en annen kroppsfasong enn en 67 år gammel mann som er på chattekanaler og flørter, selv om han kanskje "bare" er på nettet 8 timer om dagen.

 

Det går kanskje å nyansere "Internett" til å gjelde f.eks MMORPG-spillere eller chattere. Tviler på at FaceBook blir tilstrekkelig, da både anorektikere og smellfeite folk er der.

Lenke til kommentar

Dette virket lite gjennomtenkt. Hvem er "de som sitter på Internett"?. Om jeg bruker 5 minutter på nettet om dagen, er jeg da en "som sitter på Internett", hva om jeg bruker 12 timer? Hvis jeg regner med mobilen min så sitter jeg faktisk på Internett hele døgnet....

 

Og hva i all verden er kostholdet til en nerd?

 

Du kan ikke forvente å få noen brukbare svar eller en brukbar statestikk når både spørsmålene og svarene er så dårlige som de er.

Som sagt: Hvis du har noen spørsmål jeg bør ha med. Så si ifra.

Det jeg lurer på er hva forutsetningene for å svare er. Som jeg spurte, hvem er "de som sitter på Internett"? Hva legger du i å sitte på Internett?

 

F.eks. jobber jeg med IT og er koblet til nettet hele tiden, teller det med?

 

Og "kostholdet til en nerd". Du må definere hva en nerd er før man kan si noe om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...