Gå til innhold

Trenger jeg å oppgradere denne pc'en?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I grove trekk så sitter jeg med disse specsa på pc'en:

 

Hovedkort: Asus Maximum formula 2 (Mulighet for Crossfire)

CPU: Intel Quad 9550, 2,83Ghz Cpu

Ram: 4 GB DDr2 PC800

Skjermkort: Geforce 260GTX

Strømforsyning: Corsair 650W

 

Bruker pc'en til det meste. Blitt en del wow igjen nå før cata og syntes det lagger litt for mye i 1650x1050 oppløsning med alt på max.

 

Det som sikker lønner seg mest er å bare oppgradere skjermkortet? Vil cpu'en min være kraftig nok til å utnytte GTX460\470? Hvor mye vitst er det evn å gå for GTX580? (veldig lyst på et 580 kort)

Har også tenkt på å få inn en Corsair SSD Force Series 2,5 disk. Om ingen har noe annet å anbefale meg som er mye bedre? lønnsomt?

 

Lurer også på hvordan ATI er på 120hz? Har samsung 2233 som støtter 120hz og vil gjerne utnytte dette. Vet at Nvidia ikke har noe problem med dette, men skulle vel ikke bli noe problem med ATI? Evn så kunne jeg vurdert Crossfire oppsett. Vet ikke hvilke kort jeg kunne brukt med tanke på 650W strøforsyninga jeg har?

 

Håper på noen "brille" bra innlegg her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke mange svar å få så jeg bestemte meg enkelt og greit for å gå for billig løsning og bare ta et GF 460GTX kort ifra komplett sin ukens tilbud da jeg tror det er et bra kjøp for penga.

Samt Crusial C300 128Gb SSD disk. (Skal huske å oppgradere firmware til nyeste før jeg bruker den)

 

Fint om noen kunne svart meg på det med ATI og hz. Det er jeg litt nysgerrig på uansett til en annen anledning. Hvis dere vet det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...