Gå til innhold

forslag av projekt til ok.no


Anbefalte innlegg

et lite projekt til overklokking.no

 

bygging av en variabel 20-10v psu på 30-50 ampere....

 

det kunne jo vært noe det..

 

med tanke på økende behov for strøm til peltiereelement, vifter og kathoder osv..

 

jeg hadde tengt til å lage en selv, men har ikke peiling på hvordan..

jeg spurte da novec om råd, men han bare henvendte meg til søkefunksjonen..

etter 2 timer med nytteløs søking, kom jeg opp med ingenting!

det er fint lite konkret å finne om emnet...

 

derfor utfordrer jeg nå overklokking.no til å ta tak i dette, å lage en guide om dette..

 

hva med hondaen? han virker som en fyr med peiling, og han reklamerer jo seg selv som skriben fot ok.no så..

 

hva sier dudere novecyummy?

 

mvh: El_Diablo_21

 

EDIT:

 

vel, ser ut til at du har litt på tankene novec..

 

hva med å gjøre noe med det til glede for deres faste disipler her på ok.no? :D

 

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=122915

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det går alltids an, men ettersom dette er potensielt farlig elektronikk vet jeg ikke hvor populært det vil bli. Uansett er mitt power et godt stykke unna ettersom det er lite vits for meg å lage det før peltier-prosjektet har kommet lenger. Det på sin side stiller et par hakk bak i køen.

Lenke til kommentar
Joda, det går alltids an, men ettersom dette er potensielt farlig elektronikk vet jeg ikke hvor populært det vil bli. Uansett er mitt power et godt stykke unna ettersom det er lite vits for meg å lage det før peltier-prosjektet har kommet lenger. Det på sin side stiller et par hakk bak i køen.

 

er det noen andre av dere som muligens kan ta tak i det da?

Hondaen?

 

ellers kan jo jeg, med litt hjelp "gjesteskrive" for dere da.

send en pm.. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God idè !

 

Om det er noen her som går på elektro / elektronikk på vidregående så er dette glimrende å kombinere med et skoleprosjekt. (En i klassen min på GK Elektro for 12 år siden lagde en slik etter en oppskrift han lagde sammen med lærern.) Skoleprosjekt skal man jo lage likevel og da kan man like godt lage en slik og dokumentere det hele med en artikkel som kan postes her. Stå på! Håper det er noen elektro-interreserte som vil lage en slik.

Lenke til kommentar

ja, det har dere sikkert( :x ), menikke alle av oss har cash til prisen av de greiene! det er jo 2 høvdinger for en brukbar en da!

 

er ikke akseptabelt etter mine prinsipper, og når jeg får det for øret at man kan lage en selv, så gjør jeg selvsakt det!

jeg begyner på gk elektro til høsten, så kanskje jeg kan gjesteskrive litt eller? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...