Gå til innhold

Hva er Downloader.exe for noe?


Anbefalte innlegg

Hei. Da min Hovedpc er ute av drift fortiden så tok jeg opp en annen PC fra boden som jeg bruker nå. Til vanlig bruker jeg Linux da. Så jeg bryr meg ikke om Antivirus og sånn på den, men på Windows må man nok helst ha det.

Iallefall da. Så har jeg prøvd litt sikkerhetspakker i det siste da. Både AVG, Panda, F-Secure, Trendmicro. Hadde vel ESET når jeg starta opp Windows XP PC`en når den var tatt opp fra Boden.

En eller annen dag her så installerte jeg BitDefender sin nye sikkerhetspakke. Internet Security 2011. Dette gikk greit.

Men synes kanskje at PC`en er treig. Kanskje ikke så rart med bare sånn ca. 1,25 MB Ram, men allikevel.

Men uannsett. Jeg sjekka Taskmanageren og da fant jeg en fil/prosess som heter Downloader.exe

Jeg prøvde å avslutte prosessen, men det gikk ikke. Når jeg søkte etter filen på PC`en min så lå det en med det navnet i mappen til BitDefender.

Jeg søkte etter filen på google og det virker som at det enten er et virus eller så hører den til Adobe eller noe?

 

Er den skadelig eller er det en fil jeg trenger?

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan selvsagt være en skadelig fil. Det jeg ville forsøkt var å få filen søkt via nettsiden VirusTotal

Når det videre gjelder Antivirusprogrammer, er Panda Cloud en om ikke det antivirusprogrammet som bruker minst systemressurser.

Videre ville jeg også forsikret meg om at tidligere Antivirusprogramer er skikkelig avinstallert, og søkt gjennom PCen med Malwarebytes.

Lenke til kommentar

Problemet er at når du googler på downloader.exe får du beskjed at det er en trojaner, og alle sidene linker til diverse liksom-spyware programmer som popper opp uendelig med ads eller installerer enda flere virus.

 

"I used xxxxxxxxxxx to remove this file, it worked perfectly" (DOWNLOAD NOW!!!!!!!!!!!)

 

Det klassiske lureprogrammet er noe som later som det scanner PC'n med en fancy flash-animasjon av en progress bar, finner MASSEVIS av virus og feil, og forlanger at du registrerer programmet for å "fjerne dem" igjen. Saken er at det er bare programmet som later som det finner masse feil for å lure penger ut av engstelige husmødre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...