Gå til innhold

Stryke på exphil - hva skjer?


Winston Wolf

Anbefalte innlegg

Yo.

 

Long story short - jeg skal ha tre eksamener i desember og exphil er en av de (nei, jeg har ikke seminarer, bare eksamen).

 

Er stygt redd for at interessen min for dette faget gjenspeiler seg på karakteren og jeg kanskje stryker.

 

Jeg har faktisk ikke peiling, men hva skjer i så fall? Kan jeg fortsette på vårsemesteret som vanlig, og kanskje ta ny eksamen i faget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du stryke på exphil må du virkelig prøve hardt. Det er så mye veiledninger og ekstrasjanser i det opplegget at oppgaven nærmest skriver seg selv, og hvis den ikke blir godkjent i første omgang er det bare å fylle ut med det som står i kritikken.

Beklager, jeg leste ikke nøye og omtalte seminarmodellen. Men det er fremdeles omtrent den billigste karakteren du får.

Lenke til kommentar

Petroleumsteknologi, UiB.

 

Hva blir du egentlig når du studerer petroleumsteknologi, som ikke er et ingeniørstudie?

Hmm... Godt spørsmål. Jeg har ingen peiling, egentlig. Du "blir" vel ingenting, du får en bachelor/master i petroleumsteknologi med tilhørende spesialfelt.

 

Har dog signert en kontrakt med Avinor om flygelederutdanning i USA neste høst. Så petroleumsteknologien studerer jeg på gøy.

Lenke til kommentar

Jeg strøk på exphil i fjor (hadde riktignok ikke lest noe, og leste oppgaven litt for fort, så jeg svarte kun på en ut av tre deler). Det var ikke bare jeg som strøk, for å si det slik - selv om det helt klart hadde vært overkommelig å stå, selv uten mye lesing. Tok exphil opp til våren igjen, og hadde ikke lest mer enn veldig kort i repitisjonsheftet, og da var det egentlig ikke noe problem å stå. Allikevel kommer det veldig an på oppgaven, og det er ikke gitt at man står, selv om folk reklamerer for at exphil er fryktelig enkelt. Kjedelig er det i hvert fall, og det er vel kanskje den største årsaken til høye strykprosenter.

Lenke til kommentar

Jeg strøk på exphil i fjor (hadde riktignok ikke lest noe, og leste oppgaven litt for fort, så jeg svarte kun på en ut av tre deler). Det var ikke bare jeg som strøk, for å si det slik - selv om det helt klart hadde vært overkommelig å stå, selv uten mye lesing. Tok exphil opp til våren igjen, og hadde ikke lest mer enn veldig kort i repitisjonsheftet, og da var det egentlig ikke noe problem å stå. Allikevel kommer det veldig an på oppgaven, og det er ikke gitt at man står, selv om folk reklamerer for at exphil er fryktelig enkelt. Kjedelig er det i hvert fall, og det er vel kanskje den største årsaken til høye strykprosenter.

 

Tar man seminarvarianten er det "umulig" å stryke hvertfall

Lenke til kommentar

Tror det hadde vært lettere å motivere seg for exphil med en annen holdning fra institusjonens side. Selv om stoffet er spennende nok merker man fort at dette driter de egentlig i bare du står. Med dagens idiotiske finansiering tjener de penger per studiepoeng og håver inn på å slippe gjennom så mange førsteåringer som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg strøk på exphil i fjor (hadde riktignok ikke lest noe, og leste oppgaven litt for fort, så jeg svarte kun på en ut av tre deler). Det var ikke bare jeg som strøk, for å si det slik - selv om det helt klart hadde vært overkommelig å stå, selv uten mye lesing. Tok exphil opp til våren igjen, og hadde ikke lest mer enn veldig kort i repitisjonsheftet, og da var det egentlig ikke noe problem å stå. Allikevel kommer det veldig an på oppgaven, og det er ikke gitt at man står, selv om folk reklamerer for at exphil er fryktelig enkelt. Kjedelig er det i hvert fall, og det er vel kanskje den største årsaken til høye strykprosenter.

 

Tar man seminarvarianten er det "umulig" å stryke hvertfall

 

Ja, mulig, men det var ikke et alternativ - de har bare skriftlig skoleeksamen ved NTNU. Er vel alltid lettere å stryke på skoleeksamen enn hjemmeeksamen i de aller fleste fag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...