Gå til innhold

Foto-tur for Akamistene i 2011 (det blir København)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir morro å se hvor mange som melder seg på.

Jepp

 

Har du lagt noen planer for turen?

Nope

 

Fredag: Frokost->knips-knips-knips->mat-glugg-glugg->knipse-knipse-knipse->glugg-glugg-mat-glugg-glugg->Zzzzzzzz.... :p

Det er en variant.

 

Dvs. Jeg har et par ideer. Jeg kommer tilbake til det.

 

Eksakt hvilke datoer er det dere har bestilt billetter til?

Som Kenta allerede har nevnt 2.6 til 5.6.

 

Antar at du jobber freedag, så lørdag den 4. er vel kanskje best for treff?

Lenke til kommentar

Fredag? Jobber i bank, jeg, og fredag er ingen bankdag. :)

 

Men - begrenset hvor mye jeg kan være med å leke, men både fredag og lørdag er fine dager.

 

Tenkte på en spasertur i Køben - starte med en kikk på Havfruen (som er kunstverk - publiserer du åndsverk hvor Fruen er hovedmotivet, spesielt i aviser, så skal du betale flere tusen til eierne av kunstverket..), en tur ved kastellet og kirken/fontenen like ved, spasere ned mot Nyhavn forbi gamle skjeve bygninger og staselige bygninger, ta en halvliter på Nyhavn, stikke innom fotobutikk like ved, spasere ned mot Strøget, lunsj med en av de beste burgerne i byen på Cocks & Cows, stikke innom Photografica (fotosjappe par excellence) - sånn til å starte med, i alle fall? :)

Lenke til kommentar

Grovt skissert, ser jeg for meg et opplegg som er noenlunde slik:

 

Torsdag på dagen: utforske nærområdet til hotellet - litt utpå ettermiddagen, så kan vi slappe av på en pub mens vi venter på de sent ankomne. Ut å spise på kvelden.

 

Fredag: Shopping på formiddagen - en fototur på ettermiddagen (eller omvendt). Ut å spise på kvelden.

 

Lørdag: Fototreff med Trondster (hvis det passer). Ut å spise på kvelden. Felles middag?

 

Søndag: Sjekke ut fra hotellet etter frokost - finne et oppbevaringsted for bagasjen. Bruke dagen på avslappende og fotogene severdigheter før vi finner oss noe god mat på ettermiddagen. Så reise hjem.

 

Av severdigheter, så synes jeg at området rundt Nyhavn er verdt en titt. Sidegatene til Strøget er mer spennende enn selve gågaten fotografisk sett.

 

Det er en egen ølrute i København.

 

Tipper at Trondster vet om fine områder som er typisk danske, men som ikke er overfylt av turister.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tenkte på en spasertur i Køben - starte med en kikk på Havfruen (som er kunstverk - publiserer du åndsverk hvor Fruen er hovedmotivet, spesielt i aviser, så skal du betale flere tusen til eierne av kunstverket..), en tur ved kastellet og kirken/fontenen like ved, spasere ned mot Nyhavn forbi gamle skjeve bygninger og staselige bygninger, ta en halvliter på Nyhavn, stikke innom fotobutikk like ved, spasere ned mot Strøget, lunsj med en av de beste burgerne i byen på Cocks & Cows, stikke innom Photografica (fotosjappe par excellence) - sånn til å starte med, i alle fall? :)

Det høres ut som en fin dagstur det. Fredag eller lørdag er begge like greie.

Lenke til kommentar

Edit: finn.no er kurwa!

 

Søk etter flyreiser på http://www.billigeflyturer.no/

Det er greie priser fra Bergen og Værnes...

Oslo Gardemoen og Torp har også gode priser :)

 

 

DFDS Oslo-København-Oslo

Utreise fra Oslo: 1. juni kl. 17.00

Ankomst København: 2. juni kl. 09.30

 

Utreise København: 4. evt. 5. juni kl. 17.00

Ankomst Oslo: 5. evt. mandag 6. juni kl. 09.30

Fra 1500kr. for tur-retur med DFDS.

Endret av Kenta F1.8
Lenke til kommentar

Er oppriktig lei meg for at det ikke ble Tallin, og ikke 19-22mai, som jeg hadde blinket meg ut. Det blir antageligvis at jeg reiser meg en tur dit alene.

Jeg er litt lei meg jeg også - men det tydeligvis slik at skal man ha en billig tur til et slikt sted, så må ting være klappet og klart 5-6 måneder før.

Lenke til kommentar

Er oppriktig lei meg for at det ikke ble Tallin, og ikke 19-22mai, som jeg hadde blinket meg ut. Det blir antageligvis at jeg reiser meg en tur dit alene.

Jeg er litt lei meg jeg også - men det tydeligvis slik at skal man ha en billig tur til et slikt sted, så må ting være klappet og klart 5-6 måneder før.

 

Tja,- her fra trøndelag har prisene endret seg med kr 50,- siden jeg begynnte å se på en slik tur, dvs. hele turen har blitt 50,- kr. billigere. Og det er det vel ikke noe å si på?

 

Litt rart at det først blir arrangert avstemming, så bestemmer man seg for noe helt annet enn hva avstemmingen sier er hva folk er interessert i.

Lenke til kommentar

Tja,- her fra trøndelag har prisene endret seg med kr 50,- siden jeg begynnte å se på en slik tur, dvs. hele turen har blitt 50,- kr. billigere. Og det er det vel ikke noe å si på?

Da jeg begynte å ta tak i dette igjen etter en pause, så lå prisene ca. 2500 kroner høyere enn da diskusjonen startet. Den har gått litt ned igjen nå, men det varierer fra dag til dag.

 

Litt rart at det først blir arrangert avstemming, så bestemmer man seg for noe helt annet enn hva avstemmingen sier er hva folk er interessert i.

Da jeg oppdaget at prisene hadde gått opp, så postet jeg infoen om det, men det var liten eller ingen respons, selv etter flere purringer. Ut ifra den responsen fikk jeg inntrykket av interessen var borte. Så da prøvde jeg å finne et annet alternativ som kunne passe, og det endte opp med København.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...