Gå til innhold

Foto-tur for Akamistene i 2011 (det blir København)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Og da er reisa bestilt, allerede! :new_woot:

 

Jeg ankommer København torsdag 2. juni kl. 16.05 og reiser hjemover 5. juni kl. 10.10

 

NOK 840,- t/r med Swebus Express, god tid til å formatere kortene på vei nedover, og til å sortere bilder på vei hjem igjen. :!:

 

Da gjenstår kun overnatting... tips om lavbudsjett- / -komfortalternativer mottas med takk :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel på tide å finslipe et par detaljer på hva vi skal gjøre denne langhelgen.

 

Det er ikke mye som må spikres; egentlig kun hvilken dag vi skal ta runden Trondster foreslå: Den lille havfrue - ting og tang - Nyhavn - fotosjappe - strøget - fotosjappe. Jeg kan tenke meg å ta den på fredag; hvis det passer Trondster, da jeg innbiller meg at butikkene stenger tidligere på lørdag enn fredag. Ihvertfall fotosjappene.

 

Det bør vel også brukes en kveld på Tivoli. Tror den bør tas den dagen vi ikke går langt. Husk stativ/monopod?

 

Vi bør vel også prøve å få til en felles middags på en koselig sted med god mat og godt øl? Gjerne med hygelige priser og trivelig betjening.

 

Trenger vi å planlegge noe mer?

Lenke til kommentar

Det er ikke mye som må spikres; egentlig kun hvilken dag vi skal ta runden Trondster foreslå: Den lille havfrue - ting og tang - Nyhavn - fotosjappe - strøget - fotosjappe. Jeg kan tenke meg å ta den på fredag; hvis det passer Trondster, da jeg innbiller meg at butikkene stenger tidligere på lørdag enn fredag. Ihvertfall fotosjappene.

Gjerne, men er butikkene åpne på fredag da? :hmm:

 

Det bør vel også brukes en kveld på Tivoli. Tror den bør tas den dagen vi ikke går langt. Husk stativ/monopod?

Lørdag er i hvertfall obligatorisk Tivolikveld, men det betyr jo ikke at det er eneste gangen i Tivoli...

 

 

Vi bør vel også prøve å få til en felles middags på en koselig sted med god mat og godt øl? Gjerne med hygelige priser og trivelig betjening.

Absolutt! :yes:

 

Og Dansk frokost et par ganger, f.eks. på Københavnerkafeén, vilt god mat, hyggelig sted, greie priser :yes:

 

 

Trenger vi å planlegge noe mer?

Det hadde vært fint om vi greide å samle en liste med ting som skjer, hva, hvor og når i K. mens vi er der. Vi trenger jo ikke å bli ferdige noen gang med å bestemme hvem som skal på hva, men en meny er kjekt :)

Lenke til kommentar

En uke igjen :D

Gleder meg, skal bli godt å komme seg bort.

 

 

Prøver å planlegge en langhelg ut i juli. Må finne på noe fornuftig, kan ikke bruke pengene på Nikon D7000 og masse optikk. Det er bedre å ta med seg kompaktene ut på tur istedet for å sitte hjemme med et flott speilreflekskamera ;)

 

Vurderer askeland :) 2-3timer med fly, greie hotell priser.

Lenke til kommentar

En uke igjen :D

Gleder meg, skal bli godt å komme seg bort.

Jeg gleder meg, jeg også. Har begynt å søke litt på hva som skjer i Køben når vi er der; og jeg har funnet mye!

 

Prøver å planlegge en langhelg ut i juli. Må finne på noe fornuftig, kan ikke bruke pengene på Nikon D7000 og masse optikk. Det er bedre å ta med seg kompaktene ut på tur istedet for å sitte hjemme med et flott speilreflekskamera ;)

 

Vurderer askeland :) 2-3timer med fly, greie hotell priser.

Askeland er absolutt verdt en tur. Andre steder som frister, er Budapest, Krakow, Dublin og Roma.

Lenke til kommentar

I en tidligere post, skisserte jeg et forslag til en plan. Der har jeg satt opp turen til Trondster på lørdag. Er det OK for alle parter? Og når skal vi starte på formiddagen?

 

I såfall kan jeg tenke meg å bruke fredagskvelden på Tivoli.

 

Jeg har funnet et par interessante ting som kan passe.

 

En klassiker er omvisningen på Carlsberg. Har tatt den en del ganger, men aldri tatt med kamera. Det er en del interessante ting som kan foreviges: Bryggerihester, gamle bygninger, tappemaskineri med mere. Dette er en vel en torsdag/fredagsaktivitet da tapperiet er stengt i helgen?

 

Det finnes en Botanisk hage i København også.

 

Ikke så langt fra Cabinn hotellet finner vi Cristiansborg, Den Sorte Diamant, Stadsgraven og Christianshavns Vold (og da er veien kort til Christiania). Dette høres ut som en passe ettermiddagstur.

 

Apropos Christiania, er det en verdt en tur? Og er det populært at en skokk nordmenn med kamera dukker opp der?

 

Andre morsomme aktiviteter jeg har funnet er:

 

Friday night skate

Jazz cruise

Historisk vandring

Lenke til kommentar

Synes du har mye bra på gang der.

 

Torsdag kommer jeg mens dere sitter på en pub og venter på etternølerene og søndag drar jeg før dere trenger å sjekke ut fra hotellet.

 

Litt generelt om mine preferanser:

Jeg står gjerne opp temmelig tidlig, og gjør jeg det så sniker jeg meg sikkert ut en runde med kameraet mens sola og byen våkner. Fint å møtes for frokost på en liten kafe i strøket rundt hotellet til avtalt tid.

 

Strøget og gatene rundt er såpass kjent materie at det er greit å bruke for å avtele å treffes der etter at vi har tatt separate erend, men ikke så veldig spennende. Eller, hvorfor ikke? Jeg finner stadig noe nytt på Karl Johan også, så Strøget er helt ok. Men jeg ser gjerne litt andre deler av K.

 

Shoppe på fredag er ok, og tar neppe en dag, så det bør bli god tid til foto også... Jeg pleier å rekke innom Photografica, og kunne godt tenke meg å få sett i den andre sjappa Trondster nevnte. Ellers er det ikke noe spesielt jeg skal se etter, så det blir vel mest vindusshopping :)

 

Jeg tar gjerne Tivoli fredag kveld. Da ryker skaterunden, men så sparer jeg bagasjen for endel volum, og skadestuen for unødig arbeid :D

 

Den jazz-ferga går kun søndag ettermiddag t.o.m. 5. juni, deretter går den torsdager og. Uflaks.

K-zoo er slett ikke dumt og er lett å få meg med på.

 

Trondster-runde på lørdag høres bra ut.

 

Felles middager er hyggelig, og vi er vel ikke fler enn at vi klarer å bli enige. :yes:

 

Og enda er det enormt mange muligheter, jeg har bare såvidt begynt å tenke på å bli konkret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...