Gå til innhold

Denon avr 1911 noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke direkte erfaringer med de nye modellene til denon, men jeg kan si generelt om denon, de nye modellene følger samme filosofi som de gamle ;)

Det hele spørs litt på hvilke høyttalere du skal drive med de. Denon er kjent for å være meget gode når det kommer til surround, selv har jeg satt de som favoritt når det kommer til å prosessere surround, de kaster virkelig liv rundt i rommet :D Når det kommer til forsterkerbiten er de ikke spesielt kraftige, men skal dog ikke ses på som spesielt svake heller. De er generelt sett ganske "pene" i lyd signaturen så hifi-entusiaster som setter pris på pen diskant og mellomtone er somregel ikke skuffet over Denon. Men si litt om hvilke høyttalere du skal drive så blir det lettere å anbefale ;)

Skrevet

Hei og takk for svar,de høytalerne jeg har nå er Jamo Classic 10.

Jamo er vel ganske lettdrevne har jeg hørt,er bra lyd i de..Nå har jeg en H/K avr 3550,vet ikke om du kjenner til den men hvordan vil du sammenligne disse to forsterkerne? Grunnen til et eventuelt kjøp er at jeg vil ha noen flere hdmi kontakter(har bar to på tven)da jeg skal koble bluray,hd dekoder,xbox og stuepc. Vil det bli noen stor forskjell på lyd/bilde med avr 1911?

Takker for svar. :)

Skrevet (endret)

Lyd og bilde kan jeg dessverre ikke svare på :( Der må en eller annen annen ekspert svare for meg :p

Når det kommer til lyd så er HK langt sterkere enn det denon er, i hvertfall når det kommer til nyere modeller. Harman&Kardon har vunnet tester på tester når det kommer til ren styrke. Det hele beror rett og slett på smak og behag. Personlig liker jeg veldig godt "bang for the buck", noe HK absolutt leverer, men for min del har de ikke samme lydsignaturen som Denon har, noe som fører til at jeg velger Denon framfor HK når det gjelder å drive høyttalere.

Når du kommer til HK som surround receiver så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg :) Det eneste jeg vet er at HK har kommer helt OK ut i slike tester, men har somregel lett blitt sammenlignet og overgått av produsenter som Yamaha, Marantz, Pioneer, HK og Denon.

Edit: De nye Yamo høyttalerne har jeg ikke hørt og heller ikke hørt stort om. Jeg vet at de eldre modellene (sånn på 90-tallet) var rimelig aktuelle, men jeg har dessverre ikke lest en tråd hvor nyere jamo-høyttalere har blitt favoritisert. Men da igjen koker det tilbake til smak og behag :p

Edit:

Men da igjen. Missforstå meg rett. Det er ekstremt mange hifi-lyttere som har høyttalere til mange 100 000kr drevet av en HK-forsterker. I denne klassen koker det til syvende og sist ned til personlig smak.

Endret av Olli12345
Skrevet

Ok takker for svar.

Nå skal det sies at både forsterkeren og høyttalerne er rundt 10 år så da regner jeg med at Denon forsterkeren ikke kan levere noe dårligere lyd en H/K. Selv om det skal sies at jeg har vært meget fornøyd med begge delene :) Får vel ta en tur på Hifi klubben oog få en liten demonstrasjon... :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...