Gå til innhold

Menneskeskapte klimaproblemer; sant eller usant?


Anbefalte innlegg

Konsensus rundt AGW er veldig klar. Du har ikke klart å vise noe annet, noe som ikke er så rart siden det ikke er noe grunnlag for å påstå at det ikke er en klar konsensus.

I post 1118 tilbakeviser jeg alle referanser i Wikipedias artikkel om at der er konsensus, til og med viser at det eneste "beviset" de kommer med er bedrageri.

 

Men nå er du uærlig og endrer tema igjen. Jeg snakket spesifikt om bevis for AGW. Men nå prøver du å vri det til en diskusjon om konsensus.

Cuadro er interesert i selve AGW, jeg er interesert i "konsensus", og du er interesert i å vri bevisbyrden over på andre. What else is new?

 

Jeg ser at du driver og ignorerer diskusjonen og endrer tema også i andre tråder. Hver gang du blir tatt i å fremsette beviselig feilaktige påstander prøver du med ulike knep å avspore diskusjonen.

Eneste som har prøvd nesten alle fallacies er en annen

Nei, i innlegg 1118 driver du med samme uærlige fremstilling av det som står der som vi også har sett i andre tråder (som da du viste til politiets driftsanalyse, og tydeligvis håpet at ingen skulle sjekke hva det sto, for det sto noe helt annet enn du sa). Eksempel:

 

"Mao under 75% sier klart ifra at de støtter AGW i disse papers."

 

Det du gjør her er å se på et enkeltsitat, og vri på det. Du henger deg opp i at "75% støtter konsensus", men ignorerer at resten ikke tar noen stilling til det (det er ikke relevant for rapportene). Men hovedpoenget som du prøver å begrave blir altså at 100% av rapportene som faktisk tar stilling til AGW, støtter konsensus.

 

Du prøver også ganske desperat å glatte over Oreskes, uten å lykkes. Det er enkelt å gjennomskue det du driver med. Ganske morsomt at du selv klager over Ad Homimen, samtidig som du er en stor tilhenger av å bruke den slags argumentasjon selv.

 

Du prøver også å leke med ord, og skjønner ikke at "significant" faktisk betyr noe for forskere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som ennå gidder å krangle om dete, kan kanskje ha interesse av å høre på Corbett report nr 177.

 

Spesielt klimahysterikerne kunne kanskje lære noe nytt av dette, men de vil vel neppe bry seg om det.

 

http://www.corbettreport.com/?powerpress_pinw=1748-podcast

Å lenke til politiske propagandaprogrammer er ikke spesielt nyttig. Det er bare å se på beskrivelsen av programmet, så ser man at det er den samme gamle feilinformasjonen, inkludert svindleren Piers Corbyn. Tim Ball, som er tatt i gjentatte direkte løgner om temaet, er også med.

 

Er det ikke rart at de ikke ser på hva forskningen viser, og heller inviterer politiske demagoger?

Lenke til kommentar
Dere som ennå gidder å krangle om dete, kan kanskje ha interesse av å høre på Corbett report nr 177.

 

Spesielt klimahysterikerne kunne kanskje lære noe nytt av dette, men de vil vel neppe bry seg om det.

 

http://www.corbettreport.com/?powerpress_pinw=1748-podcast

Å lenke til politiske propagandaprogrammer er ikke spesielt nyttig. Det er bare å se på beskrivelsen av programmet, så ser man at det er den samme gamle feilinformasjonen, inkludert svindleren Piers Corbyn. Tim Ball, som er tatt i gjentatte direkte løgner om temaet, er også med.

 

Er det ikke rart at de ikke ser på hva forskningen viser, og heller inviterer politiske demagoger?

 

 

Vel, dette med svindel kan nå diskuteres.

 

Tim Ball er forsker og han ble drapstruet og måtte flykte til hemmelig sted fordi han ikke ville gå med på FN og Al Gores klimasvindel.

At han ble drapstruet for å stille spørsmål ved en politisk vedtatt "sannhet" tyder jo ikke på at det er han som er svindler.

Klimahysteret er forøvrig avslørt som en stor svindel, og alle med en intelligens større enn skonummeret vet dette

 

Spørsmålet er heller hva man skal si om deg som med åpne øyne er med på svindelen og også promoterer den av alle krefter ?

 

For jeg tror ikke du er så dum at du ikke har forstått nå at det hele var og er en svindel bla for å innføre globale karbonskatter.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Dere som ennå gidder å krangle om dete, kan kanskje ha interesse av å høre på Corbett report nr 177.

 

Spesielt klimahysterikerne kunne kanskje lære noe nytt av dette, men de vil vel neppe bry seg om det.

 

http://www.corbettreport.com/?powerpress_pinw=1748-podcast

Å lenke til politiske propagandaprogrammer er ikke spesielt nyttig. Det er bare å se på beskrivelsen av programmet, så ser man at det er den samme gamle feilinformasjonen, inkludert svindleren Piers Corbyn. Tim Ball, som er tatt i gjentatte direkte løgner om temaet, er også med.

 

Er det ikke rart at de ikke ser på hva forskningen viser, og heller inviterer politiske demagoger?

Vel, dette med svindel kan nå diskuteres.

 

Tim Ball er forsker og han ble drapstruet og måtte flykte til hemmelig sted fordi han ikke ville gå med på FN og Al Gores klimasvindel.

At han ble drapstruet for å stille spørsmål ved en politisk vedtatt "sannhet" tyder jo ikke på at det er han som er svindler.

Klimahysteret er forøvrig avslørt som en stor svindel, og alle med en intelligens større enn skonummeret vet dette

 

Spørsmålet er heller hva man skal si om deg som med åpne øyne er med på svindelen og også promoterer den av alle krefter ?

 

For jeg tror ikke du er så dum at du ikke har forstått nå at det hele var og er en svindel bla for å innføre globale karbonskatter.

Tim Ball påstår at han har blitt drapstruet, men det har jeg ikke sett noe dokumentasjon på. Når man vet at Tim Ball aktivt lyver så ofte han kan, er det sannsynlig at han lyver om dette også. Det er forøvrig irrelevant her. Om han er drapstruet eller ikke, gjør det ham ikke til en mindre løgner.

 

Tim Ball har til og med kommet med løgner for å gi seg selv større kredibilitet.

 

Mer om Tim Ball her: http://scienceblogs.com/deltoid/global_warming/timball/

 

Jeg morer meg fortsatt over at du snakker om "hysteri" samtidig som du selv dikter opp gigantiske konspirasjoner der alle er ute etter å ta deg.

Lenke til kommentar

 

Jeg morer meg fortsatt over at du snakker om "hysteri" samtidig som du selv dikter opp gigantiske konspirasjoner der alle er ute etter å ta deg.

 

Jeg dikter ikke opp noe.

Det er bare du som tror det fordi du allid prøver det du kan for å tro det verst mulige om alle andre.

Du tror at alle som mener noe annet enn deg er onde personer som alltid lyver fordi de har en eller annen skummel agenda.

Mens du opphøyer deg selv og tror at du er bedre, smartere og mer moralsk enn alle andre.

Lenke til kommentar

Vel, dette med svindel kan nå diskuteres.

 

Tim Ball er forsker og han ble drapstruet og måtte flykte til hemmelig sted fordi han ikke ville gå med på FN og Al Gores klimasvindel.

At han ble drapstruet for å stille spørsmål ved en politisk vedtatt "sannhet" tyder jo ikke på at det er han som er svindler.

Klimahysteret er forøvrig avslørt som en stor svindel, og alle med en intelligens større enn skonummeret vet dette

 

Spørsmålet er heller hva man skal si om deg som med åpne øyne er med på svindelen og også promoterer den av alle krefter ?

 

For jeg tror ikke du er så dum at du ikke har forstått nå at det hele var og er en svindel bla for å innføre globale karbonskatter.

 

 

Tim Ball påstår at han har blitt drapstruet, men det har jeg ikke sett noe dokumentasjon på. Når man vet at Tim Ball aktivt lyver så ofte han kan, er det sannsynlig at han lyver om dette også. Det er forøvrig irrelevant her. Om han er drapstruet eller ikke, gjør det ham ikke til en mindre løgner.

 

Tim Ball har til og med kommet med løgner for å gi seg selv større kredibilitet.

 

Mer om Tim Ball her: http://scienceblogs....arming/timball/

 

Jeg morer meg fortsatt over at du snakker om "hysteri" samtidig som du selv dikter opp gigantiske konspirasjoner der alle er ute etter å ta deg.

 

Det er selvsagt trist at Tim Ball har blitt tatt i en del løgner , men man kan heller ikke se bortifra at mannen også tråkker på en del områder som gjør vondt for tilhengerne av AGW og dommedagsprofetier.

Det er selvsagt uten tvil at all troverdighet til Tim Ball nå er helt ødelagt, om dette er hans egen skyld eller fordi at mektige personer har greid å få til dette ved å bruke ham som eksempel på idioter som er imot AGW gjenstår å se.

 

Den beste måten å ødelegge for en forsker som har kommet for nærme sannheten er å få ham til å framstå som en løgner.

 

 

 

Lenke til kommentar
Jeg morer meg fortsatt over at du snakker om "hysteri" samtidig som du selv dikter opp gigantiske konspirasjoner der alle er ute etter å ta deg.

Jeg dikter ikke opp noe.

Det er bare du som tror det fordi du allid prøver det du kan for å tro det verst mulige om alle andre.

Du tror at alle som mener noe annet enn deg er onde personer som alltid lyver fordi de har en eller annen skummel agenda.

Mens du opphøyer deg selv og tror at du er bedre, smartere og mer moralsk enn alle andre.

Så ikke bare dikter du opp gigantiske konspirasjonsteorier der du tror det verst mulige om folk, og så anklager du meg for å tro det verst mulige om andre? Dette blir bare bedre og bedre...

 

Du tror jo selv at alle som mener noe annet enn deg er onde personer som alltid lyver fordi de har en eller annen skummel agenda (du sier jo selv at de som aksepterer vitenskapen rundt AGW er slik). Enda bedre!

 

Fortsett! Dette blir bare morsommere og morsommere!

 

Vel, dette med svindel kan nå diskuteres.

 

Tim Ball er forsker og han ble drapstruet og måtte flykte til hemmelig sted fordi han ikke ville gå med på FN og Al Gores klimasvindel.

At han ble drapstruet for å stille spørsmål ved en politisk vedtatt "sannhet" tyder jo ikke på at det er han som er svindler.

Klimahysteret er forøvrig avslørt som en stor svindel, og alle med en intelligens større enn skonummeret vet dette

 

Spørsmålet er heller hva man skal si om deg som med åpne øyne er med på svindelen og også promoterer den av alle krefter ?

 

For jeg tror ikke du er så dum at du ikke har forstått nå at det hele var og er en svindel bla for å innføre globale karbonskatter.

 

 

Tim Ball påstår at han har blitt drapstruet, men det har jeg ikke sett noe dokumentasjon på. Når man vet at Tim Ball aktivt lyver så ofte han kan, er det sannsynlig at han lyver om dette også. Det er forøvrig irrelevant her. Om han er drapstruet eller ikke, gjør det ham ikke til en mindre løgner.

 

Tim Ball har til og med kommet med løgner for å gi seg selv større kredibilitet.

 

Mer om Tim Ball her: http://scienceblogs....arming/timball/

 

Jeg morer meg fortsatt over at du snakker om "hysteri" samtidig som du selv dikter opp gigantiske konspirasjoner der alle er ute etter å ta deg.

 

Det er selvsagt trist at Tim Ball har blitt tatt i en del løgner , men man kan heller ikke se bortifra at mannen også tråkker på en del områder som gjør vondt for tilhengerne av AGW og dommedagsprofetier.

Det er selvsagt uten tvil at all troverdighet til Tim Ball nå er helt ødelagt, om dette er hans egen skyld eller fordi at mektige personer har greid å få til dette ved å bruke ham som eksempel på idioter som er imot AGW gjenstår å se.

 

Den beste måten å ødelegge for en forsker som har kommet for nærme sannheten er å få ham til å framstå som en løgner.

Den beste måten for en forsker å ødelegge for seg selv er å lyve hele tiden. Tim Ball har bare seg selv å skylde for løgnene sine.

 

Når mannen tråkker på områder, så tråkker han påsannheten med løgnene sine.

 

Merkelig at du så varmt forsvarer løgneren Tim Ball samtidig som du ikke ser ut til å ha noen problemer med angrepene mot Jones, Mann og andre koblet til CRU.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Den beste måten for en forsker å ødelegge for seg selv er å lyve hele tiden. Tim Ball har bare seg selv å skylde for løgnene sine.

 

Når mannen tråkker på områder, så tråkker han påsannheten med løgnene sine.

 

Merkelig at du så varmt forsvarer løgneren Tim Ball samtidig som du ikke ser ut til å ha noen problemer med angrepene mot Jones, Mann og andre koblet til CRU.

 

 

Forventet faktisk ikke et annet svar fra deg Pjassop, du er jo eksperten selv på slike ymse slag under beltet, desverre så gjør det ikke innleggene dine mer troverdig av den grunn.

 

Jeg forsvarer faktisk ikke den påståtte løgneren Tim Ball , jeg påpeker kun det faktum at alt mannen sier trenger ikke å være ren løgn og at dette kan sannsynligvis ha irritert kraftig de som misliker dette. Er man dum nok til å provosere noen uten å rent mel selv i posen så risikerer man å havne i kjøret.

 

Det som jeg faktisk synnes er hysterisk morsomt er faktisk din egen fremtreden i denne tråden, som faktisk er svært lik det man gjør for å fjerne enhver kredibilitet til de som har andre meninger enn deg selv.

Det eneste du har oppnådd her for min del er å miste kredibilitet selv og at jeg dobbeltsjekker påstandene dine så man kan filtrere bort det som kommer fra klimahysteriske sider og det som kommer fra gode forskningsider.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Så ikke bare dikter du opp gigantiske konspirasjonsteorier der du tror det verst mulige om folk, og så anklager du meg for å tro det verst mulige om andre? Dette blir bare bedre og bedre...

 

Du tror jo selv at alle som mener noe annet enn deg er onde personer som alltid lyver fordi de har en eller annen skummel agenda (du sier jo selv at de som aksepterer vitenskapen rundt AGW er slik).

 

Jeg dikter ikke opp noe her, og det vet du. Jeg sier heller ikke at alle som er uenig med med er onde mennesker, men du er så definitivt en ond person.

Hvor mye får du betalt for å promotere denne svindelen med menneskeskapt global oppvarming ?

 

Er du klar over hvor mye lidelse og død denne svindelen allerede har ført til ?

Og er du klar over hva som er hensikten med denne svindelen ?

 

Jeg tror du er klar over dette, men likevel fortsetter du å promotere denne svindelen. Og det gjør deg til en ond person,og også medansvarlig i all lidelse og alle dødsfall som denne svindelen har vært årsak til og også den lidelse og død som den vil bli årsak til i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må nok begrunne dine antakelser som er utgangspunktet for ditt person-angrep, Baltazar94.

 

Svindel?

 

Jeg har hele tiden sagt at det dreier seg om svindel.

 

Og flere forskere har også produsert videoer og annet materiale som viser at det hele er en svindel.

Det ble også avslørt for et år siden som en svindel i den saken som ble kalt climategate, kanskje du har hørt om den ?

 

Ingen som promoterer dette klimahysteriet kan skjule seg bak ordene "jeg visste ikke" Fr det er nok av beviser for at det hele er en svindel.

Jeg har lagt fram utallige videoer og websider som viser dette. Mange andre her har også lagt fram beviser for at det hele er en svindel.

 

De som ennå velger å overse dette faktum tross alle bevis på at det hele er en svindel, de har ingen unnskyldninger igjen, og de må finne seg i å bli gjort medansvarlige for de menneskelige lidelser dette klimahysteriet har ført til, og vil føre til i fremtiden.

 

Mitt innlegg over var forøvrig ikke ment som noe personangrep, jeg bare fastslår et faktum.

 

Videre dokumentasjon på at dette er en svindel er overflødig, for dere vil ikke bry dere om det uansett, like lite som dere har brydd dere om de bevisene som er lagt ut til nå.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du innrømmer altså at du ikke har kunnskap om hva som ligger til grunn for AGW? Du mangler altså grunnleggende kunnskap om hva slags forskning som eksisterer?

Nei, det er absolutt ikke det jeg sier. Jeg sier bare at de vitenskapelige rapportene jeg har lest og den informasjonen jeg har sett, bl.a det som har blitt lagt frem i denne tråden, kun bekrefter global oppvarming/globale klimaendringer, ikke at de er menneskeskapte.

 

Du svarte ikke på dette:

 

"Hva slags konkrete begrunnelser er det du mener finnes i publisert arbeid som er feilaktige?"

Du må gjerne komme med konkrete eksempler, noe jeg har bedt om i godt over 10 poster, som bekrefter menneskeskapt global oppvarming - så skal jeg veldig gjerne tilbakevise påstandene(om det er noe galt ved dem) og påpeke feilslutninger.

Kom med det beste empiriske beviset for menneskeskapt global oppvarming, slik at vi slipper noen Gish Gallop her.

 

Argument from Authority er nok fæle greier, men betyr det at du aldri hører på fagfolk? Du går til rørlegger før du går til lege når du har helserelaterte problemer, liksom?

Jeg hører ikke på en lege FORDI at det er en lege, men på bakgrunn av de vitenskapelige funnene legen gjør, bl.a ved å ta blodprøver, røntgen osv.

 

Dessuten ser det ut til at du direkte innrømmer at du ikke har kunnskap nok om emnet. Hva med å prøve å sette seg inn i saken fremfor å nekte, nekte, nekte?

Nei, jeg innrømmer så absolutt ikke det. Det er mulig at bevisene for menneskeskapt global oppvarming har gått meg hus forbi, men så langt så har ikke du klart å legge frem noe som beviser dette. Du har så langt kun klart å komme med tilfeldige ad hominems og andre forsøk på hersketeknikker. Det er mulig at du har erfaring med at dette er en effektiv diskusjonsteknikk, men jeg kjenner slike teknikker så alt for godt til at de fungerer på meg. :) Jeg hører ukentlig på minst 5 vitenskapelige podcasts og leser flerfoldige vitenskapelige blogger, skeptikerblogger, deltar på forumet skepsis.no og ateistblogger/podcasts og videocasts - her er slike hersketeknikker og logiske feilslutninger oppe til debatt hele tiden, så du kan forvente at jeg påpeker det hvis du fortsetter å forsøke deg på slike ting, fremfor å diskutere sak på en skikkelig måte. Bare sånn at det er sagt.

 

Det skal ikke mye til for å finne hva slags bevis man har for AGW. Derfor er det ganske utrolig at du uttaler deg såpass bastant om noe du ikke har kunnskap om, samtidig som nettopp denne kunnskapen kun er få tastetrykk unna.

Jeg uttaler meg ikke bastant i det hele tatt, jeg har bedt deg mange ganger nå om å legge frem det du anser som vitenskapelige bevis for menneskeskapt global oppvarming. Du har så langt unnlatt å gjøre det, det anser jeg som en kapitulasjon og et endelig bevis for at dette ikke eksisterer og at jeg er i min rett når jeg fortsatt ikke er overbevist.

Lenke til kommentar
Den beste måten for en forsker å ødelegge for seg selv er å lyve hele tiden. Tim Ball har bare seg selv å skylde for løgnene sine.

 

Når mannen tråkker på områder, så tråkker han påsannheten med løgnene sine.

 

Merkelig at du så varmt forsvarer løgneren Tim Ball samtidig som du ikke ser ut til å ha noen problemer med angrepene mot Jones, Mann og andre koblet til CRU.

Forventet faktisk ikke et annet svar fra deg Pjassop, du er jo eksperten selv på slike ymse slag under beltet, desverre så gjør det ikke innleggene dine mer troverdig av den grunn.

 

Jeg forsvarer faktisk ikke den påståtte løgneren Tim Ball , jeg påpeker kun det faktum at alt mannen sier trenger ikke å være ren løgn og at dette kan sannsynligvis ha irritert kraftig de som misliker dette. Er man dum nok til å provosere noen uten å rent mel selv i posen så risikerer man å havne i kjøret.

 

Det som jeg faktisk synnes er hysterisk morsomt er faktisk din egen fremtreden i denne tråden, som faktisk er svært lik det man gjør for å fjerne enhver kredibilitet til de som har andre meninger enn deg selv.

Det eneste du har oppnådd her for min del er å miste kredibilitet selv og at jeg dobbeltsjekker påstandene dine så man kan filtrere bort det som kommer fra klimahysteriske sider og det som kommer fra gode forskningsider.

Jeg har forklart for deg at Tim Ball er en løgner. Hvis du mener det er tilfeller der han ikke har løyet, så kan du jo grave frem det.

 

Det er bra du dobbeltsjekker påstandene mine. Det er synd du ser ut til å ukritisk godta påstander fra folk som har meninger som sammenfaller med din politiske ideologi. Hvorfor dobbeltsjekker du ikke påstander fra klimanektere?

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

 

Så ikke bare dikter du opp gigantiske konspirasjonsteorier der du tror det verst mulige om folk, og så anklager du meg for å tro det verst mulige om andre? Dette blir bare bedre og bedre...

 

Du tror jo selv at alle som mener noe annet enn deg er onde personer som alltid lyver fordi de har en eller annen skummel agenda (du sier jo selv at de som aksepterer vitenskapen rundt AGW er slik).

 

Jeg dikter ikke opp noe her, og det vet du. Jeg sier heller ikke at alle som er uenig med med er onde mennesker, men du er så definitivt en ond person.

Hvor mye får du betalt for å promotere denne svindelen med menneskeskapt global oppvarming ?

 

Er du klar over hvor mye lidelse og død denne svindelen allerede har ført til ?

Og er du klar over hva som er hensikten med denne svindelen ?

 

Jeg tror du er klar over dette, men likevel fortsetter du å promotere denne svindelen. Og det gjør deg til en ond person,og også medansvarlig i all lidelse og alle dødsfall som denne svindelen har vært årsak til og også den lidelse og død som den vil bli årsak til i fremtiden.

Du demoniserer konsekvent folk som aksepterer vitenskapelige fakta. Da blir det dobbeltmoralsk av deg å klage over andre.

 

Du kaller også andre hysteriske samtidig som du hysterisk roper om lidelse og død. Men de som ønsker lidelse og død er jo de som promoterer fortsatt befolkningsvekst og ødeleggelse av klimaet.

 

Jeg forsvarer faktisk ikke løgneren Tim Ball

Hva er det Tim Ball har sagt som er løgn ?

 

Etter det jeg vet så er han en ærlig forsker,som lider under det faktum at noen banditter som kaller seg forskere forfalsker data og bruker det for å fremme sin egen lyssky agenda.

Jeg har allerede gitt deg lenker som viser noen av Tim Balls løgner. Hva er grunnen til at du ignorerer dette, og stiller et spørsmål som allerede er besvart?

 

Det er fortsatt ganske morsomt at du anklager andre for å være hysterikere samtidig som du roper opp om gigantiske globale konspirasjoner som går ut på å drepe haugevis av folk...

 

Di påstår forresten at "flere forskere har også produsert videoer og annet materiale som viser at det hele er en svindel". Hvilke forskere og videoer snakker du om da? Videoer med løgneren Tim Ball, som konsekvent lyver om AGW?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...