Gå til innhold

forslag til navn på blogg?


Fluehue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske opplagt ikke sant? det er 35 000 elger i norge, det er 3 bjørner og 8 ulver, pluss et håndfull gauper,

 

Når vi hadde 20 ulver, mente vi det var for mange og vi drepte halvparten av de vi hadde.

 

Såklart er det for mye elg i norge når vi ikke har mer enn to dusin ulver.

 

de kildene som sier at det er 3 bjørner, 8 ulver og en håndfull gauper vill jeg gjerne sett.. ville kalt det ganske usikre kilder222

 

bare i Osdalen i hedmark ble det født rundt 7 - 9 valper i år. de regner med at det er imellom 47 - 57 ulv med noen som krysser både Svergie og Norge. jeg har selv sett mer gauper enn du nevner her, med mindre du har en veldig stor hånd

Lenke til kommentar

Det er ganske opplagt ikke sant? det er 35 000 elger i norge, det er 3 bjørner og 8 ulver, pluss et håndfull gauper,

 

Når vi hadde 20 ulver, mente vi det var for mange og vi drepte halvparten av de vi hadde.

 

Såklart er det for mye elg i norge når vi ikke har mer enn to dusin ulver.

 

de kildene som sier at det er 3 bjørner, 8 ulver og en håndfull gauper vill jeg gjerne sett.. ville kalt det ganske usikre kilder222

 

bare i Osdalen i hedmark ble det født rundt 7 - 9 valper i år. de regner med at det er imellom 47 - 57 ulv med noen som krysser både Svergie og Norge. jeg har selv sett mer gauper enn du nevner her, med mindre du har en veldig stor hånd

 

Edit: enda en grunn til avskytning - pga av stor stammen er blir det for lite mat om vinteren og elgen trekker nærmere folk og blir delvis tam. forskere er redd det kommer til å skje no med elgen og at den blir som en hest.

Endret av Fluehue
Lenke til kommentar

Det er ganske opplagt ikke sant? det er 35 000 elger i norge, det er 3 bjørner og 8 ulver, pluss et håndfull gauper,

 

Når vi hadde 20 ulver, mente vi det var for mange og vi drepte halvparten av de vi hadde.

 

Såklart er det for mye elg i norge når vi ikke har mer enn to dusin ulver.

 

Edit: enda en grunn til avskytning - pga av stor stammen er blir det for lite mat om vinteren og elgen trekker nærmere folk og blir delvis tam. forskere er redd det kommer til å skje no med elgen og at den blir som en hest.

 

Så forskere er redd for at det skal skje noe med elgen, men likevel er det greit at de blir drept? Høres ut som om de er schizofrene, spør du meg

 

EDIT:

Imo, så syns jeg AnimalMurderer var genial!

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Det er ganske opplagt ikke sant? det er 35 000 elger i norge, det er 3 bjørner og 8 ulver, pluss et håndfull gauper,

 

Når vi hadde 20 ulver, mente vi det var for mange og vi drepte halvparten av de vi hadde.

 

Såklart er det for mye elg i norge når vi ikke har mer enn to dusin ulver.

 

Edit: enda en grunn til avskytning - pga av stor stammen er blir det for lite mat om vinteren og elgen trekker nærmere folk og blir delvis tam. forskere er redd det kommer til å skje no med elgen og at den blir som en hest.

 

Så forskere er redd for at det skal skje noe med elgen, men likevel er det greit at de blir drept? Høres ut som om de er schizofrene, spør du meg

 

EDIT:

Imo, så syns jeg AnimalMurderer var genial!

 

er du dum ell? de er redde for at den skal bli tam og altfor nærgående mennesker

Endret av Fluehue
Lenke til kommentar

Det er ganske opplagt ikke sant? det er 35 000 elger i norge, det er 3 bjørner og 8 ulver, pluss et håndfull gauper,

 

Når vi hadde 20 ulver, mente vi det var for mange og vi drepte halvparten av de vi hadde.

 

Såklart er det for mye elg i norge når vi ikke har mer enn to dusin ulver.

 

Edit: enda en grunn til avskytning - pga av stor stammen er blir det for lite mat om vinteren og elgen trekker nærmere folk og blir delvis tam. forskere er redd det kommer til å skje no med elgen og at den blir som en hest.

 

Så forskere er redd for at det skal skje noe med elgen, men likevel er det greit at de blir drept? Høres ut som om de er schizofrene, spør du meg

 

EDIT:

Imo, så syns jeg AnimalMurderer var genial!

 

er du dum ell? de er redde for at den skal bli tam og altfor nærgående mennesker

 

51a0XNI0mtL._SL500_AA300_.jpg

 

Jesus...

1. Kan du prøve å faktisk argumentere, isteden for å spørre om jeg er dum? Ja da er jeg dum, hvis du føler det gjør diskusjonen morsomere.

 

2. Når du sier den blir tam, så kan det vel ikke ha noe å si at den blir litt nærgående? Eller mener du/de at de plutselig kan skade mennesker?

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Forskere mener Elgen skal bli som en hest?

 

Lurer på hva disse forskerne drikker, visse dyr kan ikke bli temmet, folk har prøvd å temme elg siden viking tiden og ikke greid det, og nå skal elgen bli tam av seg selv?

 

Visse dyr kan temmes, andre kan ikke. Lurer du på hvorfor folk ikke rir rundt på Zabraer?

Eller hvofor vi har tamme kuer, mens den afrikanske buffaloen er afrikas farligste dyr.

 

Det er også ektremt stor forskjell på tam og domestikert, en hund er domestikert, mens du kan få tamme tigere, kan du ikke få domestikerte tigere, det betyr at en dag tigeren er ekstra sulten eller bare har en dårlig dag dreper den deg. De er 100% uberegnlige du lever på dens gode humør.

Samme med elger du kan kansje få en elg til å spise av hånda di, men en annen dag løper den deg ned, husk også at elg okser er ektremt sure og grettene dyr, de jager de meste de kommer over inkludert biler på 2 tonn, ikke et dyr man laget "hester" ut av.

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.6954378 disse sakene forklarer litt om at det kan bli skummelt hvis en elg blir nærgående.

 

jeg skal love deg at er FULLT mulig å få en elg tam som en hest.

 

 

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.870409

 

+ vet at flere har brukt elg som trekkdyr en gang i tida. så der tar du feil.

 

 

Legg gjerne ut en youtubefilm der du galopperer in i solnedgangen på elgen din :) tror det blir en hit

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.6954378 disse sakene forklarer litt om at det kan bli skummelt hvis en elg blir nærgående.

 

jeg skal love deg at er FULLT mulig å få en elg tam som en hest.

 

 

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.870409

 

+ vet at flere har brukt elg som trekkdyr en gang i tida. så der tar du feil.

 

 

Legg gjerne ut en youtubefilm der du galopperer in i solnedgangen på elgen din :) tror det blir en hit

 

det skulle gå fint an det. finn en nyfødt kalv så kan duu vel ri på den til høsten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...