Gå til innhold

Kan du lære meg å programmere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det samme som å spørre om folk kan lære deg å snakke, du må vite hvilket språk/platform. Spill kan jo være så meget, du har nettleserbaserte tekstspill, hvor du trenger webdesign, mens du har mer avanserte programmeringsspråk for andre spill, gi gjerne en mer direkte melding om hva du er ute etter. Det må også sies at om du er ute etter å lage addons til eller spill, kan du fort måtte til å måtte bruke mange måneder eller år på dette, en prosess hvor mange gir opp underveis.

Lenke til kommentar

I steden for å lage en ny tråd så låner jeg denne litt, håper det går greit?

 

Jeg hsr lyst til å lære meg å programmere, lage flash-spill, iPhone apps,hjemmeside og slikt. Hvordan starter jeg? Er det noen bøker som anbefales?

 

Ole:)

 

Macromedia flash for dummies, webdesign (evt. HTML/PHP/MYSQL) for dummies?

 

Selv lærer jeg meget fra "for dummies" bøker

Lenke til kommentar

I steden for å lage en ny tråd så låner jeg denne litt, håper det går greit?

 

Jeg hsr lyst til å lære meg å programmere, lage flash-spill, iPhone apps,hjemmeside og slikt. Hvordan starter jeg? Er det noen bøker som anbefales?

 

Ole:)

 

Macromedia flash for dummies, webdesign (evt. HTML/PHP/MYSQL) for dummies?

 

Selv lærer jeg meget fra "for dummies" bøker

 

 

link please? :)

 

nevermind, fant det

Endret av olehh
Lenke til kommentar

Sikkert ok å vite at det er forskjell i fall du ikke var klar over det. C# er ett språk som i hovedsak brukes i Microsoft produkter sammen med f.eks. .NET. Skal du utvikle for iPhone er det Objective-C som er standarden. Osv. Men det er ikke noe galt å starte med C#. Det du lærer om ett språk kan taes med når du lærer nye språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...