Gå til innhold

Gode fototilbud i (nett)butikkene! LES REGLER I FØRSTE INNLEGG


Anbefalte innlegg

Problemet er at jeg tenkte å kjøpe en ny ssd hardisk til den maskinen jeg skal laste den ned på. Så hadde helst sett at den kom på DVD. Men det er vel kanskje ikke noe problem? Kan kanskje kjøpe nå og vente med å laste det ned?

Ser ingen grunn til å ha DVD på programmer som LR; det gar maks 3 måneder før den er utdatert. Så fremt DVD oppdateres i det hele tatt. I dåfall er den utdatert for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til å ha DVD på programmer som LR; det gar maks 3 måneder før den er utdatert. Så fremt DVD oppdateres i det hele tatt. I dåfall er den utdatert for lenge siden.

Skjønte ikke helt hva du mente her. Har ikke brukt disse programmene før så vet ikke hvordan det fungerer. Får jeg ikke mulighet til å oppgradere hvis jeg bestiller DVD?

Lenke til kommentar

Sitter på en Zenbook UX32VD med snurredisk og planlegger å kjøpe en ssd ganske snart. Så derfor tenkte jeg at det ble mye styr og laste programmet ned på den nåværende hardisken.

 

Synes jeg har lest at man måtte avinnstalere programmet før man la det inn på en ny disk.

Endret av McMurstein
Lenke til kommentar

Sitter på en Zenbook UX32VD med snurredisk og planlegger å kjøpe en ssd ganske snart. Så derfor tenkte jeg at det ble mye styr og laste programmet ned på den nåværende hardisken.

Det er jo bare å kopiere installasjonsprogrammet ut på en minnepinne eller noe slikt. Og det er jo morsomt å komme i gang med en gang ...

 

 

Synes jeg har lest at man måtte avinnstalere programmet før man la det inn på en ny disk.

Det gjelder PS CSx og Elements; men ikke LR. Nå er det veldig enkelt å deaktivere PS da - så noen stor issue er det ikke.

 

Så dere anbefaler å kjøpe nedlastingsvesjonen av LR4?

Det er det vi gjør.

 

Er vel bare et serienummer jeg kjøper, så skulle vel ikke være problem å laste det ned senere?

Det stemmer; men du blir ledet til nedlastningsiden når du kjøper, så du kan laste ned hvis du vil.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å kopiere installasjonsprogrammet ut på en minnepinne eller noe slikt. Og det er jo morsomt å komme i gang med en gang ...

 

 

 

Det gjelder PS CSx og Elements; men ikke LR. Nå er det veldig enkelt å deaktivere PS da - så noen stor issue er det ikke.

 

 

Det er det vi gjør.

 

 

Det stemmer; men du blir ledet til nedlastningsiden når du kjøper, så du kan laste ned hvis du vil.

 

Ok. Takker for oppklarende svar. Er vel jeg som tror maskinen eksploderer hvis jeg ikke gjør alt "etter boka" :) .

 

Da satser jeg på å kjøpe fra Adobe sine sider til 870Kr. Fikk ikke kjøpt Amazon sin nedlastingsversjon.

Lenke til kommentar

Hvordan er det. Kan jeg bruke LR4(nedlastingsversjon) og Elements/Premiere 11(pakke/dvd versjon) på samboerens Macbook Air?

 

Går jeg glipp av noe når jeg nå bestilte Elements/Premiere 11 på DVD og ikke nedlastingsversjon?

 

Lisensen til LR4 tillater at du installerer den på inntil 2 maskiner samtidig og det kan være valgfri mac/win blanding om du vil. Du får iht til reglene da ikke lov å bruke begge samtidig, som sikkert er noe vrient å få til selv :-) Men det fungerer uansett.

 

Etter å ha lagt inn nøkkelen så vil programmet registrere seg mot Adobes servere ("aktivering") og de vet da hvilke maskiner den er installert på. Om du siden skal flytte lisensen fra en maskin, til en ny maskin så må du først avinstallere den fra den gamle maskinen.

 

Dette gjelder for mange av Adobes programmer forøvrig.

Lenke til kommentar

Etter å ha lagt inn nøkkelen så vil programmet registrere seg mot Adobes servere ("aktivering") og de vet da hvilke maskiner den er installert på. Om du siden skal flytte lisensen fra en maskin, til en ny maskin så må du først avinstallere den fra den gamle maskinen.

Må du avinstallere den? Høres tungvindt ut - jeg har ikke gjort det, men har ikke opplevd noen problem. Og potensielt et problem hvis en disk krasjer.

 

PS utgavene har jo et valg i hjelp menyen for å deaktivere programmet - mye mer fornuftig hvis dekativering er nødvendig ...

Lenke til kommentar

@Tomsi42

 

PS sin deactivate funksjon er glimrende, men kan ikke huske at det er noen slik i LR3/4 uten at jeg skal si det bombesikkert. LR skal om den er aktivert, selv deaktivere seg ved avinstallasjon. Tåpelig metode mtp det krever nett tilgang. Ikke noe problem før man evt prøver å installere den for mange ganger (og aktiverer), og selv da er det stort sett bare ringe 80014509 og ha en fornuftig forklaring på problemet :-)

Lenke til kommentar

Elkjøp har også Canon EOS 650D m/18-135mm IS STM-objektiv til 6995,-. Omtrent 1000 kroner lavere enn den billigste butikken (ikke oppdatert enda) ifølge prisjakt.no.

 

Har ikke hastverk med å kjøpe nytt kamera akkurat nå, vet dere om det sannsynligvis vil lønne seg for meg å vente i noen måneder før jeg kjøper?

Lenke til kommentar

Elkjøp har også Canon EOS 650D m/18-135mm IS STM-objektiv til 6995,-. Omtrent 1000 kroner lavere enn den billigste butikken (ikke oppdatert enda) ifølge prisjakt.no.

 

Har ikke hastverk med å kjøpe nytt kamera akkurat nå, vet dere om det sannsynligvis vil lønne seg for meg å vente i noen måneder før jeg kjøper?

Over tid synker neste alltid prisene etter hvert som nyere modeller kommer til. Men om du får et like bra tilbud den dagen du skal kjøpe er det ingen som kan garantere.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...