Gå til innhold

Ny lcd tv, 46+ tommer, sliter med å bestemme meg for modell


Anbefalte innlegg

Heisann. Etter å ha planlagt en oppgradering på bildefronten lenge (har en 27" LCD tv nå), og vekslet mellom å ha lyst på lcd tv, prosjektor og plasma, ser det ut til at jeg har bestemt meg for å gå for en lcd tv på ~46". Men, her er det jo endel å velge i, så klarer ikke helt å bestemme meg for hvilekn jeg vil ha. Har funnet fram til 5 aktuelle kandidater, men er det noen jeg har oversett er det selvfølgelig velkomment.

 

Litt info fra malen i stickyen:

Størrelse:

46" (og opp evt, men hvertfall ikke noe mindre)

 

Hvor langt unna tven sitter du?

blir vel ca 2-3 meter

 

Prisklasse:

Har vel egentlig ikke lyst til å bruke noe mer enn 8000, og om den kommer godt under gjør absolutt ikke noe.

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Er vel mest giret på LCD. skal koble til pc, og selv om fastbrente bilder ikke skal være noe stort problem på dagens plasmatv'er, føler jeg dette er det greieste.

Ellers fullHD selvfølgelig. HDMI-kontakter er ikke kritisk, 2 og opp går bra.

 

Hva slags kildesignal har du?

Kommer ikke til å koble tv'en til tuner med det første. Blir ren spill/film-tv.

 

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Blir en pc med hdmi-utgang, Xbox360 og en hddvd-spiller.

 

Skal du koble til pc?

Ja.

 

 

Ellers kan jeg si at jeg ikke er noe nøye på om det er LED LCD elelr "vanlig" LCD. Skal brukes til en god del filmer og serier som spilles av hovedakelig via PC, blir nok litt spilling fra xbox'en og ellers "windowsbruks", som innebærer surfing, spotify osv. Lydkvaliteten spiller ingen rolle, har eget anlegg til lyden. Og penger er et tema, vil ikke betale mer bare for å betale mer.

 

Så, har etter en god del timers surfing funnet fram disse tv'ene.

 

LG 47LD450 Den billigste (og størte) av de jeg har funnet fram. Broren min har denne, men har ikke vært å sett på den enda, men han er vist veldig fornøyd.

 

Samsung LE46C535XXE 5995, ikke vært det heller. 3xHDMI

 

Samsung UE46C5105XXE 7777kr, så opp 1500 kr fra de to forrige.LED-baklys, så bedre bilde?

 

Samsung LE46C655 100Hz, selv om jeg skal inrømme at jeg ikke er noen stor fan av det. har slått det av på alle tv'er jeg har sett på, men er kanskje greit å ha? Ellers 4 HDMI er jo et pluss.

 

Ble jo overvekt av modeller fra samsung her, men har god erfaring med de. Men er såklart åpen for andre forslag. Men det jeg lurer veldig på, er om noen av de tv'ene jeg har linket til skiller seg ut som "best", eller om de er såpass like at det ikke har så mye å si? Selv heller jeg kanskje litt mot enten LG'en, siden den er både størst og billigst (men dette er kanskje ikke noen god kombinasjon, vil den være dårligst?), eller Samsung LE46C655'en, som etter det jeg kan lese av produktnavnet er en 2010 modell ©, og en 6 serie, som er bedre(?) enn 5 serien som de to andre samsungene jeg linket til er fra?

 

Ble veldig mye spørsmål på en post her skjønner jeg, men det er en skikkelig jungel når det komemr til tv'er, så alle inspill blir satt pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte denne http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/46LD550N/lg-46-lcd-tv Den er vel ganske lik ld450

kostet 7000 i butikk

Har hatt den 1 mnd nå veldig fornøyd med den, bruker den kun til tv, har søkt litt på den pga jeg får ikke spilt av divx via minnepenn, noe det står i spekken at den kan, det jeg ville frem til er at jeg har fått noe treff på denne ang inputlag, er ikke sikker på hva det betyr men tror det har noe med spill, at den ikke er helt bra om du skal spille.

Endret av netted
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Netshop.no kjører jo et særdeles flott tilbud på Samsung UE46B6050. Har veldig lyst til å slå til selv. 6-serien til Samsung skal være veldig mye TV for pengene.

 

 

Hei. Ser ut som eit flott tilbod, men veit du om det er noko forskjell på denne UE46C6005, og den som er på tilbud på netshop? Ser det er B, og C inni modellnamnet? Er C ein nyare modell kansje?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...