Gå til innhold

Proteinpulver er dyrt piss


Anbefalte innlegg

Gir du en tilfeldig person proteintilskudd så vil fettprosenten øke.

Det er pga det de spiser er vedlikeholdskcal, de holder ca samme vekt om de ikke trener.

Da blir proteintilskuddet kcal-overskudd på samme måte som 2 brødskiver til hadde blitt.

 

La oss si de inntok 75g pr dag i en mnd.

Da blir det 9000kcal mer den mnd = 1kg fett om de ikke endret noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du ser på proteinpulver som en form for bol.

 

Har lest om en lignende studie, der noen studenter hadde testa effekten av proteinpulver og konkluderte med at det ikke funka. Det dem ikke hadde tatt med var at flere av dem ikke trena aktivt styrke, hvordan kostholdet dems var osv. Mange faktorer og feilkilder som gjorde at de ikke så noen økninger i styrke. Om noen ligger på et vedlikeholdsnivå med kosten kalorimessig, så de hverken går opp eller ned i vekt, og du tilfører et ekstra kalori-inntak daglig (proteinpulver) så vil de jo også komme i kcal-overskudd og etterhvert legge på seg. Man må justere kaloriene for å ikke gå opp i vekt, f.eks ved å kutte ned på juicen og hente det inn igjen på proteinshake.

 

Dessuten er ikke proteinpulver noe du *merker* effekten av etter bruk. Det er ikke sånn at du tar en shake, og føler deg mye sterkere etterpå. Pulveret bidrar bare til å forsyne kroppen med det den ikke får nok av, byggesteiner, under oppbygningen av musklene. Det er helt vanlige proteiner på lik linje som kylling, egg og melk, dermed også helt vanlige kalorier.

Lenke til kommentar

Virker som du ser på proteinpulver som en form for bol.

 

Har lest om en lignende studie, der noen studenter hadde testa effekten av proteinpulver og konkluderte med at det ikke funka. Det dem ikke hadde tatt med var at flere av dem ikke trena aktivt styrke, hvordan kostholdet dems var osv. Mange faktorer og feilkilder som gjorde at de ikke så noen økninger i styrke. Om noen ligger på et vedlikeholdsnivå med kosten kalorimessig, så de hverken går opp eller ned i vekt, og du tilfører et ekstra kalori-inntak daglig (proteinpulver) så vil de jo også komme i kcal-overskudd og etterhvert legge på seg. Man må justere kaloriene for å ikke gå opp i vekt, f.eks ved å kutte ned på juicen og hente det inn igjen på proteinshake.

 

 

 

Dessuten er ikke proteinpulver noe du *merker* effekten av etter bruk. Det er ikke sånn at du tar en shake, og føler deg mye sterkere etterpå. Pulveret bidrar bare til å forsyne kroppen med det den ikke får nok av, byggesteiner, under oppbygningen av musklene. Det er helt vanlige proteiner på lik linje som kylling, egg og melk, dermed også helt vanlige kalorier.

 

Først skriver jeg:

 

(Før flamingen begynner så hater jeg steroider, har aldri brukt eler burdert bruk av noen som helst for for doping

 

 

Deretter:

Personlige erfaringer med pulver er at det er lettere å regulere inntak av proteiner ved en overvåket kostholdsplan. Jeg sliter med å øke i vekt(muskler) uten pulver. samt at kroppen min nærmest skriker etter et ekstra måltid om ikke jeg bidrar med en ekstra shake eller to. Men det skal da nevnes at dette er i mine øyne like relevant for en ekstern leser, som det jeg fant den nevnte vg annonsen.

 

 

Mener selv at dette tilsa at jeg ikke blander steroider og proteiner. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er en eksplosiv KOMBINASJON og du da skulle blandet det ;)

 

Det er heller ikke noen hemmelighet at noen forskere (Nei har ingen kilder for hånden) mener at pulver, og et høyt proteininntak kan ta litt tid for kroppen å bli vant til.

Lenke til kommentar

Når du trener styrke, bryter du ned muskelfibrene. For at de skal bygge seg opp, må man ha proteiner.

Dette gjelder også hudceller, hår og så og si hele kroppen din.

 

Proteiner er kroppens byggesteiner, og for min del så ler jeg av folk som sier at det er tull.

Nyere forskning har også påvist at protein virker fettforbrennende og kan gi større utholdenhet.. :)

Lenke til kommentar

Olympiatoppen kan si hva de vil, men faktum er at mange av toppidrettsutøverene bruker det.

 

Du får forresten protein til 182.- kiloen på europris. Får med mye godt fett i samme slengen. Baconsvor heter produktet ^^ Som i godteriet, ikke noe du bør bruke for mye av Sir- Andy :p

 

Tenker på de som samenlignet priser lengre oppe ;)

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Proteinpulver på europris... :blink:

 

Jeg føler du leser det du vil lese jeg, ikke vondt ment. bare litt forvirrende.

 

 

Men over til noe annet.

 

babushka... Er det noen mennesker, som vet hva et karbohydrat, et protein eller et fett molekyl dreier seg om som har sagt det?

Altså faktumet(eller i dette øyeblikket "påstanden") at proteiner er kroppens byggesteiner er noe tull?.

 

Nå ble jeg veldig bekymret, og håper inderlig at disse personene ikke tar plass under en diskusjon på om kosttilskuddet protein-pulver er noe dyrt piss. Isåfall føler jeg diskusjonens røde tråd blir ignorert eller sett på som noe fremmed hvis disse meningsytrerne får passere "les" knappen. :p Men på en annen side, alle får vel være med å mene :whistle:

Lenke til kommentar

Dere har helt feil fokus på hvorfor denne uttalelsen er gitt, og hva vi har proteinpulver til;

 

Det er riktig at den beste proteiner du kan innta, er den som kommer fra proteinrik mat som for eksempel kyllingfilet.

 

MEN, etter trening har du ca 30 minutter å innta et proteinrikt måltid før musklene ikke lenger er mottagelige for protein. Derfor er det greit å ha proteinpulver å SUPLEMENTERE med..

Lenke til kommentar

Men over til noe annet.

 

babushka... Er det noen mennesker, som vet hva et karbohydrat, et protein eller et fett molekyl dreier seg om som har sagt det?

Altså faktumet(eller i dette øyeblikket "påstanden") at proteiner er kroppens byggesteiner er noe tull?.

Jeg skjønner ikke syntaksen din. Benekter du påstanden om at "proteiner er kroppens byggestener"?

Lenke til kommentar

Er dette virkelig vanskelig å forstå? Kroppen trenger protein, de som protesterer er idioter. F.eks. er alle enzymene våre i kroppen vår proteiner og vi trenger protein for å kopiere DNA til alle nye celler.

 

Man kan selv velge hvor man får proteinet sitt fra. Proteintilskudd er en form for mer eller mindre "rent" protein, det er en råvare hvor andre stoffer er fjernet. Om man sier at "proteintilskudd funker ikke" så sier man "protein generelt, om det så er fra kylling, egg, nøtter, planter eller melk, funker ikke".

 

Man TRENGER ikke proteintilskudd til noe som helst, men det kan være et alternativ for dem som ikke klarer å skaffe protein på annet vis.

 

Skjønner ikke hvorfor dette er en diskusjon. Det som heller burde vært diskutert er hvor mye protein kroppen faktisk trenger, hvilke proteinkilder som er billigst, hvilke typer protein som gir optimal effekt, etc. etc. Men om proteintilskudd/PROTEIN funker? Latterlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men over til noe annet.

 

babushka... Er det noen mennesker, som vet hva et karbohydrat, et protein eller et fett molekyl dreier seg om som har sagt det?

Altså faktumet(eller i dette øyeblikket "påstanden") at proteiner er kroppens byggesteiner er noe tull?.

Jeg skjønner ikke syntaksen din. Benekter du påstanden om at "proteiner er kroppens byggestener"?

 

 

Nei. Jeg bare uttaler meg rotete noenganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...