Gå til innhold

Proteinpulver er dyrt piss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med egg og tunfisk er at de ikke tas opp så fort. Det er seff ikke skadelig, men man vil ha større effekt av eksempelvis melk og en banan rett etter trening fordi musklene da "suger" dette til seg kjappere. Også spiser man egg og tunfisk etter dette.

 

Proteinpulver er mindre i volum og blir lettere å få ned enn en hel liter melk i tillegg ti len banan...

Lenke til kommentar

Rått egg hemmer også opptaket av protein pga biotin osv.

Bokseåpner med på trening for å spise lunken tunfisk med gaffel bare for å unngå proteinpulver som også er mat på lik linje som alt annet?

 

Proteintilskudd er i noen tilfeller billigere også, 3-4-5 ganger så billig som å skaffe all protein fra kylling.

 

Det virker som man skiller proteinpulver fra resten av maten.

Det blir som å spise rosiner etter trening for å slippe å spise banan.

Hvorfor unngå banan?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rått egg hemmer også opptaket av protein pga biotin osv.

Bokseåpner med på trening for å spise lunken tunfisk med gaffel bare for å unngå proteinpulver som også er mat på lik linje som alt annet?

 

Proteintilskudd er i noen tilfeller billigere også, 3-4-5 ganger så billig som å skaffe all protein fra kylling.

 

Det virker som man skiller proteinpulver fra resten av maten.

Det blir som å spise rosiner etter trening for å slippe å spise banan.

Hvorfor unngå banan?

 

Jeg er egentlig helt enig med din mening i denne saken, men bare så det er sagt; når jeg kjøper 1kg frossen kyllingfilet på rema til 58,- pr kg. Det vil si ca 230g protein til 58kr(I følge matvareguiden) = 252.17kr per kg protein fra kylling.

 

Hvis man tar myoprotein som eksempel, som høykvalitets proteinpulver, koster det 949 for 3kg. Det vil si 316 kr kg. Her er vel proteininnholdet ca 87%, noe som da vil medføre en kilopris på ca 360kr per kg rent protein. Det eneste jeg vil fram til er at hvis man kjøper billige kyllingfileer, så kan det være billigere enn proteinpulver. Men selvfølgelig, kylling og proteinpulver passer jo til forskjellige tider ;) Rema har også forøvrig strimlet svinekjøtt til 63kr kg, det inneholder dog 4g fett per 100g og ca 21g proteiner

Endret av Selte
Lenke til kommentar

Selger de virkelig 1 kg kyllingFILLET til 58 kr? :dribble: Det er jo ganske så billig! Åssen merke er det snakk om her?

 

Og hvordan er kvaliteten? Er det mye ekstra snacks som ikke er så digg å tygge også eller?

 

De gjør det, men du burde handle før klokken 15 for å få tak i det :p. Det er snakk om norsk kylling - Solvinge. Kvaliteten er ganske bra, de er veldig rene synes jeg, det eneste er at størrelsen varierer veldig mye. Noen fileer er på 100g mens andre på godt over 300, så lurer litt på hvordan de kyllingene vokser. Er veldig lite vann i fileene og, tidligere når jeg har kjøpt i sverige er det ca 20% vann, men når disse tiner kommer det veldig lite væske...

Lenke til kommentar

I fare for å virke som en festbrems:

Prisen å betale for billig kylling, er ganske høy.

Og ja, det er leverandøren det er snakk om i tråden. Jeg synes ingen burde gi pengene sine til noen som synes det er greit å levere tusenvis av mishandlede dyr til slakting - flere ganger.

 

Jeg har sett det tidligere, og etter en liten vurdering bestemte jeg meg for å ignorere det, i alle fall enn så lenge da jeg er student, og andre typer kylling er adskillig dyrere. Tror det mange flere slike tilfeller enn det som kommer fram i media =(

Lenke til kommentar

Til dere som sier Proteinpulver er billig:

Det er kanskje mer proteiner en man får for prisen av vanlig mat, men man slutte da ikke å spise om man bruker proteinpulver?

Desutten er det ikke proteinmengden man betaler for i vanlig mat, det er produksjonskostnader ++.

Desutten smaker vel kylling og biff bedre en proteinpulver?

Lenke til kommentar

Det er et tilskudd om man skulle trenge det.

Det er et tilbud og det er mat på lik linje som kylling eller toro tomatsuppe som kommer som pulver i en pose.

Det virker som dere skiller mellom "ekte mat" og proteinpulver.

Begge deler er likestilt.

 

Jeg ser folk som skriver at de heller kjøper melk en proteinpulver.

Vel , ta bort vann, fett og karb så har man proteinpulver og forskjellen er da?

 

Utsagn som <proteinpulver er dyrt piss> kan da være indrefilet er dyrt piss.

Lenke til kommentar

Før proteinpulver)[samt steroider}

 

 

 

Hehe. Poenget mitt er ikke at proteinpulver er det magiske pulveret for å få en kjempe massiv muskelkropp. Men blander man steroider og proteiner får man et ganske så unikt resultet.

(Før flamingen begynner så hater jeg steroider, har aldri brukt eler burdert bruk av noen som helst for for doping, men jeg personlig regner med at steroidebruk uten protein-tilskudd er som en balong uten luft. Eller en brus uten sukker, altså en lettbrus.

 

Men relativt sett så FUNGERER det jo etter erfaringsmesssig annonsering, men hvor mye skal man stole på dette? Hvor mye skal man stole på den lille brøkdelen av uinteresserte forskere som sier at det ikke fungerer?I mine øyne etter et gjennomsnittlig innskudd fra media samt lokalsamfund vil jeg si at jeg har troa på at proteinpulver fungerer. Til en viss grad, i forhold til kosthold ved siden av, aktivitetsnivå osv (sett fra noen lugubre Housewolf-forumbruker øyne).

 

Leste for mellom 1 og 6 mndr siden en artikkel på VG.no.

Mitt referat:

 

Det var flere studenter som ville finne ut resultatet etter fysiske forøk pga nettopp trådstarterens spørsmål(da ikke stilt av trådstarter). Hele klassen gikk på proteiner i en viss tid (Mener å huske det var ca 1 mnd) og det eneste resultatet de fikk var oppgang i fett og hadde mer nitrogen i tisset.

 

Det de glemte å nevne, etter min hukommelse var at det ikke var oppgitt om noen av forsøks-kaninene faktisk trente i perioden. (Og ikke vondt ment, men det så ikke sånn ut) Samtidig stusset jeg på at de ikke hadde nevnt noe med at kroppen bruker tid på å tilpasse seg pulverinntaket eller mengden proteiner i kosten, heller ikke kosthold ved siden av protein-pulveret var kalibrert.

 

Personlige erfaringer med pulver er at det er lettere å regulere inntak av proteiner ved en overvåket kostholdsplan. Jeg sliter med å øke i vekt(muskler) uten pulver. samt at kroppen min nærmest skriker etter et ekstra måltid om ikke jeg bidrar med en ekstra shake eller to. Men det skal da nevnes at dette er i mine øyne like relevant for en ekstern leser, som det jeg fant den nevnte vg annonsen.

 

Gleder meg til å bli web-slappa og binært-fika over forum :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...