Gå til innhold

Hvordan engasjere seg i politikken


Anbefalte innlegg

Jepp. Som emnetittelen så pent sier: Hvordan kan jeg engasjere meg i politikken?

 

Jeg har en relativt grei interesse for politikk, men begynner å bli lei av å bare være i en posisjon hvor jeg kan kommentere fra sidelinjen, eller filleriste bekjente når de sier noe hårreisende.

 

Hva er nå veien jeg skal ta? Jeg har aldri vært med i et parti selv, og er nå tyve år gammel. Blir det for gammelt for ungdomspartiet, eller skal jeg hoppe rett på moderfaenskapet - i så fall - stiller jeg ikke ganske svakt siden jeg ikke kjenner noen innenfor politikken? Dette tullet går jo mye på kontakter også.

 

I det rene og det hele: Er det i det hele tatt noe poeng i at jeg engasjerer meg, og om det er det, hvor bør man begynne?

 

Fyr løs, kamerater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er langt ifra for ung! Unge Høyre ihvertfall har en aldersgrense på 30 år. Og de som sitter i sentralstyret må vel være over 25 år gammel, så du har mange år igjen som ungdomspolitiker.

 

Voksenpolitikere er som regel ganske så "Vi følger programmet vårt, og uttaler ikke vår egen mening" mens ungdommen sier ifra når de voksne skal skjerpe seg, eller eventuelt være skikkelig krass.

 

Så finn et parti du støtter, meld deg inn, ta kontakt med formann eller leder i din fylkesforrening, og voila du er i gang!

 

Håper dette hjalp :)

 

Mvh Steffen

Lenke til kommentar

Jepp. Som emnetittelen så pent sier: Hvordan kan jeg engasjere meg i politikken?

 

Det kommer an på hva du ønsker å oppnå.

 

- Makt over andre?

- Individuell frihet?

- Å lære om økonomi?

- Møte likesinnede?

- etc.

 

Jeg har aldri vært med i et parti selv, og er nå tyve år gammel. Blir det for gammelt for ungdomspartiet, eller skal jeg hoppe rett på moderfaenskapet - i så fall - stiller jeg ikke ganske svakt siden jeg ikke kjenner noen innenfor politikken?

 

Du er definitivt ikke for gammel for ungdomspartier. Lederen i UH er 26.

 

I det rene og det hele: Er det i det hele tatt noe poeng i at jeg engasjerer meg, og om det er det, hvor bør man begynne?

 

Som sagt, det kommer an på hva du ønsker å oppnå.

 

Grunnen til at jeg er engasjert i politikk, er at jeg ikke er interessert i politikk.

 

Tog du an? :cool:

Endret av A_R_I
Lenke til kommentar

Stilte eksakt samme spørsmål her på forumet for rundt 2 år siden, svaret jeg fikk var at det å begynne i et ungdomsparti var anbefalt. Leste igjennom partiprogrammene til ungdomsorganisasjonene og fant ut hvilket som hadde aktive lokallag og bada bing bada bum, Unge Høyre ble partiet for meg.

 

Er bare Besøke nettsidene til alle ungdomsorganisasjonene for å finne det som samsvarer mest med ditt politiske syn;

 

Rød Ungdom

Sosialistisk Ungdom

Arbeidernes Ungdomsfylking

Senterungdommen

Kristelig Folkepartis Ungdom

Unge Venstre

Unge Høyre

Fremskrittspartiets ungdomsparti

 

Av en aller annen grunn nektes jeg å lage linker, jaja, du for selv lete opp deres nettsider

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...