Gå til innhold

På jakt etter store klær (bukse)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med kroppsform, når det gjelder klær..

Vil gjerne oppdatere med noen nye bukser, men finner ingen som passer.

 

Et av problemene er vel at jeg har løftet en del jern gjennom årene, samt at jeg har en generell stor kropp.. Ser ikke feit ut, men ser tung ut..

 

Hovedproblemet er at lårene mine er 82cm i omkrets, leggene er 52cm..

Samtidig er livvidden 116cm og mål over gluteus maximus (baken) 130cm..

 

Har vært innom alle vanlige kjeder, og aldri funnet noe i nærheten.. (De fleste bukser stopper rundt 70-75cm i lårene..)

 

Har dere noen tips ?

Enten til nettbutikker ? Eller butikker på Sørlandet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sparkjøp hadde joggebukser opp til xxxl sist jeg var der

 

kom over denne danske siden

 

du kan jo eventuelt gjøre som homer gå for muumuu

3XL er normalt 1 for lite.. Stormberg Vital-serie har/hadde en joggebukse som het "kos". Den er romslig i 4XL..

Jeans er ikke noen personlig favoritt. Kjøpte en 50" på Stormote i Kristiansand for ca 5 år siden.. Den kommer ikke over lårene mine.. 99% av buksene jeg prøver har mer enn nok livvidde, men det er som nevnt lårene (evt baken) de stopper på..

Jeans som er "low-cut" er heller ikke noe for meg.. Da jeg ikke ønsker å fremstå som "rørlegger"

Homer Simpson-stilen er helt uaktuell.

Takk for linkene..

 

 

Dressmann har jeg katalog fra, men fant ikke så mye som falt i smak..

Skal ta en titt på den andre linken..

Takker for tipsene..

Endret av Priest32
Lenke til kommentar

Klærne ser ikke så bra ut, men GASP, Better Bodies og Anniluce lager klær for de som har trent kropp.

 

http://www.gasp.no

http://www.betterbodies.no

http://www.sportswear.no/index.php?cPath=41_47&osCsid=mok5a74088m69pcqdue8c9l2i7

 

Det kan jo hende du liker klærne da :)

Hei.

Takk for tipset.. Skal ta en titt på dem..

Har en daglig-joggebukse som begynner å bli seriøst slitt nå. 4 år gammel tror jeg den er blitt nå..

 

Edit:Better bodies stoppet jo også på XXL, dvs 122 i brystmål.

Tight-fit-klær er ikke noen favoritt akkurat, da veldig mye er nettopp trangt å ha på..

sportswear.no har jo bare opp til X-Large.. Buksene ser stoe ut på syltynne modeller da..

 

Men, takk for forslagene..

Endret av Priest32
Lenke til kommentar

Tailorstore.no og rl.com støttes.

Ellers har du Modern Tailor.com, men det blir kanskje for formelt?

 

Men må bare spørre, har du trent deg ut av vanlige størrelser? I så fall hvorfor?

 

Hei.

Jeg har nå bestilt en chino, på mål, fra tailorstore.no Den ankommer vel om ca 1mnd ?

 

Jeg har faktisk ikke trent særlig mye. Jeg syklet mye tidligere, på tunge gir. Så derfra kommer vel mesteparten av lår og bakende..

Jeg har alltid vært en "viking" av størrelse og form. Jeg og en barndomskamerat veide akkurat det samme i ungdommen, men vi hadde svært forskjellig kroppsfasong.

Jeg har alltid vært naturlig sterk. Har ved flere anledninger tatt 100kg på skuldra og gått avsted med det. Også 140kg ved en aneldning.. (Men det var vondt i ryggen, så det ble med den ene gangen)

Prøvde lårpress på et helsestudio en gang. Uten oppvarming, bare sånn for moro skyld.. Tok 200kg x10rep. (som oppvarming) og deretter gikk jeg opp til 350kg uten problem.. Aldri trent knebøy eller lårpress tidligere. Hvor mye jeg kunne tatt ????

 

Ellers må jeg jo si at en egenvekt på 140kg, med alikevel totalt "udeffa", med de nevnte mål sier sitt om hva kroppen min består av.. Jeg har klart litt fett på magen og sikkert litt rundt bena og baken også. Men folk som ser meg, tror ikke på vekta mi. De ser at jeg veier over 100kg, men tror ikke på 142kg..

Vekta betyr at bena mine ikke blir mindre av seg selv..

Idag er jeg syk med ME og Revmatiske betennelser, så trening er veldig vanskelig..

 

Så, sånn er det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...