Gå til innhold

Flash på Mac fungerer dårlig


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Macbook Pro som Flashen ser ut til å virke ekstremt dårlig på :hrm: Youtube-filmer kan henge seg opp i alt fra 0-10 sekunder mens lyden fortsetter. Når skal Steve Jobs slutte å være så forbanna ego og kutte ut sitt lille kontroll-emperium der han ikke tillater en dritt påvirkning fra 3. parts programvare?

 

EDIT:

 

Ser at når flashen funker dårlig i forbindelse med youtube gjør det hele maskinen treg. Hadde Steve Jobs stått rett foran meg nå skulle jeg slått inn nesa hans!

 

Endret av Hestekølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde du nok fått noen millioner i erstatningssøksmål i tillegg til en grundig grusing av sikkerhetsvaktene hans.

 

Åhå! Men det hadde vært verdt det! Følelsen jeg hadde sittet igjen med på knokene etter at jeg hadde kjent de presse inn nesa og sendt den i lysets hastighete til forbindelsen mellom hjernen og nervesystemet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Har en Macbook Pro som Flashen ser ut til å virke ekstremt dårlig på :hrm: Youtube-filmer kan henge seg opp i alt fra 0-10 sekunder mens lyden fortsetter. Når skal Steve Jobs slutte å være så forbanna ego og kutte ut sitt lille kontroll-emperium der han ikke tillater en dritt påvirkning fra 3. parts programvare?

 

EDIT:

 

Ser at når flashen funker dårlig i forbindelse med youtube gjør det hele maskinen treg. Hadde Steve Jobs stått rett foran meg nå skulle jeg slått inn nesa hans!

 

 

På hvilken måte skal Jobs ha seg en på trynet for å ikke ØNSKE flash på Mac når du opplever store problemer med..tadaa.. nettopp; FLASH!! Det er faktisk flash Mac'en din bruker. HTML5 har ikke erstattet flash ennå..

 

Så her må du nok skylde på noe annet.

 

Har selv en Mac-pro. Og her fungerer flashen bedre enn hva den har gjort på mange windows-maskiner...

Lenke til kommentar

Når skal Steve Jobs slutte å være så forbanna ego og kutte ut sitt lille kontroll-emperium der han ikke tillater en dritt påvirkning fra 3. parts programvare?

Din logikk er fantastisk. Kan jeg slå ned folk fordi ubrukelig tredjeparts programvare ikke fungerer optimalt med produktet deres? Hva med å slå ned Shantanu Narayen (sjefen for Adobe, hvis du ikke visste det) istedet?

Lenke til kommentar

Når skal Steve Jobs slutte å være så forbanna ego og kutte ut sitt lille kontroll-emperium der han ikke tillater en dritt påvirkning fra 3. parts programvare?

Din logikk er fantastisk. Kan jeg slå ned folk fordi ubrukelig tredjeparts programvare ikke fungerer optimalt med produktet deres? Hva med å slå ned Shantanu Narayen (sjefen for Adobe, hvis du ikke visste det) istedet?

 

Fordi det er Jobbis som ikke vil implentere Flash på sine produkter. Han vil helst ha HTML5 på nettet som standar.

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre er å passe på at du hele tiden har den aller nyeste versjonen av flash fra www.adobe.com/flash (som meg bekjent så følger det med en ganske gammel versjon av Flash sammen med OSX) og kanskje installerer click2flash (gjør at alle flash-elementer automatisk skrus av, du må trykke på de for å starte de) for å unngå unødvendig cpu-bruk.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Kjære trådstarter. det er ikke apple sin feil at flash fungerer dårlig når det er adobe som ikke har giddet å følge standarden på apple. cocoa systemet. apple har kjeftet på adobe for å ikke oppdatere flash for mac skikkelig. blir som om jeg skal slå ned bill gates fordi safari på windows ikke fungerer optimalt.

 

det er ADOBE som er lat og ikke gidder å fikse flash for mac! det er derfor apple ikke har flash på noen av ipodene/iphonene og ipads. for ustabilt.

Lenke til kommentar

Du har et poeng Kramer, men det fungerer også andre veien rundt.

 

I all hovedsak fungerer bare Flash dårlig på OSX, det er lite du kan gjøre med det.

 

Nei DET kan jeg avkrefte med det samme. Flash fungerer ikke bedre på windows enn det gjør på Mac. Det er bugs både i windows og på Mac. Så den må man nok lenger ut på landet med he he :)

Lenke til kommentar

Her ser du "forbedringene" fra 10.0 til 10.1.

 

 

dc2hxh8z_305n7dc9whh_b.jpg

 

 

Og her har du benchmarks fra 10.0:

OSX:

  • GUIMark Flex3
    • Air: 17 FPS, 108 percent CPU
    • Mac Pro: 28 FPS, 140 percent CPU

Vista:

  • 45 FPS, 54 percent CPU

 

http://www.streaminglearningcenter.com/articles/flash-player-cpu-hog-or-hot-tamale-it-depends-.html

 

http://arstechnica.com/software/news/2008/10/benchmarking-flash-player-10.ars

Lenke til kommentar

Her ser du "forbedringene" fra 10.0 til 10.1.

 

 

post-121709-1287957142,2903_thumb.jpg

 

 

Og her har du benchmarks fra 10.0:

OSX:

  • GUIMark Flex3
    • Air: 17 FPS, 108 percent CPU
    • Mac Pro: 28 FPS, 140 percent CPU

Vista:

  • 45 FPS, 54 percent CPU

 

http://www.streaminglearningcenter.com/articles/flash-player-cpu-hog-or-hot-tamale-it-depends-.html

 

http://arstechnica.com/software/news/2008/10/benchmarking-flash-player-10.ars

 

Da stemmer det nok det som har blitt sagt er kjernen til konflikten ang flash på Mac; Abobe må lage en bedre versjon for Mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...