Gå til innhold

Fraktkostnad ved feillevering


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mottok noen ram brikker jeg hadde bestilt her om dagen.

 

Produktet var Kingston Hyper X 1GB 1066 Mhz, 2 stykker.

 

Når jeg setter disse inn i pcn derimot så måler cpu-z og pc - wizard at jeg kun har to ram brikker med en frekvens på 400 Mhz, PC-2 6400. Dette var da åpenbart en feil.

 

Men så kostet dem ikke all verden heller, men det koster en del å sende dem fram og tilbake igjen.

 

Derfor lurte jeg på om det er selger eller kjøper som betaler fraktomkostninger ved feillevering som kan dokumenteres?

 

 

På forhånd takk, Sebastian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved feillevering er det selger som skal dekke returkostnader :)

Ved feilbestilling må kjøper dekke returkostnadene (benytte seg av angreretten).

 

Etter hva jeg husker skal kjøperen "stille varen til selgers rådighet", altså får selger enten hente varen eller sende frankert returemballasje.

Lenke til kommentar
Produktet var Kingston Hyper X 1GB 1066 Mhz, 2 stykker.

 

Når jeg setter disse inn i pcn derimot så måler cpu-z og pc - wizard at jeg kun har to ram brikker med en frekvens på 400 Mhz, PC-2 6400. Dette var da åpenbart en feil.

 

Aller først, du bør sjekke opp om systemet ditt kan kjøre på 1066Mhz brikker på den hastigheten.

Hvis ja så må du sette opp "farten" i BIOS. Og se etter at riktige minneslotter brukes hvis HK krever dette.

 

at jeg kun har to ram brikker med en frekvens på 400 Mhz

Tja? Har du flere brikker da? Test først med de nye alene.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...