Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hun hvirker hveldig domm.

 

Det er det samme om hun er ferdig utdannet eller ei. Hun ligger tydeligvis på 7.-klassenivå.

Jeg er klar over at denne posten er veldig gammel, men jeg har ikke vært her på veldig lenge, så. Saksøk meg. Uansett, jeg tror ihvertfall de fleste har mye bedre grammatikk enn det der i 7. klasse. Jeg tror heller 4.-klassenivå hadde passet bedre.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hun hvirker hveldig domm.

 

Det er det samme om hun er ferdig utdannet eller ei. Hun ligger tydeligvis på 7.-klassenivå.

Jeg er klar over at denne posten er veldig gammel, men jeg har ikke vært her på veldig lenge, så. Saksøk meg. Uansett, jeg tror ihvertfall de fleste har mye bedre grammatikk enn det der i 7. klasse. Jeg tror heller 4.-klassenivå hadde passet bedre.

 

Burde det vært ett "!" etter "saksøk meg"?

 

Edit: Fjernet unødvendig ord

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Kuer hade jeg fått med meg, men at mere også var blitt tillatt visste jeg faktisk ikke. Jaja, hvis noen noen gang sier mere kuer i mitt nærvær i stedet for flere kyr, skal jeg uansett fordømme dem i mitt sille, elitistiske sinn.

 

Ja, for dialekter skal fordømmes ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg alltid har sett det, er kuer og kyr det samme som trailer og vogntog. Folkemunne og fagspråk.

Det jeg har tenkt og. Derfor har jeg innbilt meg at "kuer" utviklet seg som et byfenomen blandt de med slappe norsklærere.

 

Kan jeg likevel få lov å tenkte stygt om de som skriver "flere kuer", selv om det nå er tillatt?

 

Jeg føler instinktiv avsky mot folk som skriver han der det skal være ham, selv om det også er lov... (Men ikke mot de som ikke bruker et utdatert blytrykktavletilpasset tegn i setdet for tre normale punktum, så ikke kommenter den manglende ellipsen, den er bevist...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...