Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Skrevet
Slet med å finne et eksempel, skjønner du. Skriver ikke på den måten i noen sammenheng ellers...

Dette er forresten morsomt.

Hvor er mellomrommet etter "ellers"?

Følger du ikke med, det ble jo nylig tatt opp. :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal vi forresten få en moderator til å endre trådtittelen til noe mer generelt? (Vi beholder selvsagt delen med "Klagemuren")

Endret av HolgerLudvigsen
Skrevet
Skal vi forresten få en moderator til å endre trådtittelen til noe mer generelt? (Vi beholder selvsagt delen med "Klagemuren")

Ja, hvorfor ikke?

"Klagemuren - møteplass for rettskrivnings-fascister" :p

For å være litt mer seriøs:

"Klagemuren - generelle språkfeil blant forumbrukerne"

Her kommer det frem at tråden omhandler språkfeil (skrive-, grammatiske feil o.l.) blant brukerne her på forumet.

:hmm:

Skrevet

Jeg foreslår følgende:

Klagemuren - ergrelse over dårlig norsk språkbruk

Når vi er inne på det, er "ergring" egentlig et ordentlig ord? Er det ikke "ergelse"? (Nok en grunn til at tittelen bør endres)

Skrevet

Ordet "mongo" kommer av at man syntes at personer med Downs syndrom så ut som mongoler. Ikke hyggelig for noen av partene ...

Det er ikke det at jeg er en Downs syndrom-aktivist, men jeg ble meget overrasket over at Psilocybe presterte å skrive noe slikt.

Skrevet (endret)

Herregud, andre enn meg som har lest VG i dag ? Det var tydeligvis orddelingskonkurranse blant de som lagde overskrifter, ingresser og bildetekster i går.

Edit:

Let sykkel lappen?
Endret av Saftis
Skrevet
OBS: Når du slår på Databasestatistikk så kan det medføre stor traffik mellom webtjeneren og MySQL-tjeneren.

Glad det ikke medfører stor trafikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...