Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp! Skal på min første fest


Gjest gutt18

Anbefalte innlegg

Heisann. Er en gutt på 18 år som har blitt invitert av en mannlig bekjent på fest på fredag. Har drukket endel øl fra før, og iblant litt sterkere saker som vodka og whisky. Men har aldri drukket dette i store mengder, og vil ikke ende opp med å bli stupfull og drite meg totalt ut.

 

Hvordan burde jeg drikke? Begynne med øl og gå sterkere til verks etterhvert? Eller hoppe rett på vodkaen?

 

Kan også tenke meg tips til hvordan jeg kan gå frem ved å snakke til folk? Er veldig asosial, har få venner osv. Så jeg kan tenke meg til at det blir problematisk for meg å snakke mye til fremmede folk. Blir det enklere å snakke med folk hvis jeg drikker først?

 

Hva slags drikke er god? Øl kommer jeg til å handle, men tenker på andre ting. Helst noe som er under 22% så jeg kan handle selv. Hva burde jeg blande ut med?

 

Kommer sikkert til å spørre om andre ting, men det er dette som bekymrer meg mest nå. Vil ikke drite meg totalt ut, når jeg endelig har en sjans til å skaffe flere venner og bekjente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, hold deg til øl. Du har ikke lyst til å være han fyren folk snakker om dagen etterpå som tok den helt ut, og fiksa "spystråler", og holdte på å måtte bli pumpa. Ta det rolig, kos deg og ikke drikk heeele tiden, se an hvordan stemningen er, men for all del.. Hvis du vil bli god og full ,så gjerne det, kan faktisk være moro, men da må du tåle relativt mye dagen etterpå. Husk på at du faktisk skal våkne fra denne fyllekula også ;)

Foreslår du holder deg til øl, men hvis du er die-hard vodka fan, så er jo det greit å, men da må du ta det myye roligere enn med øl, er i hvertfall min erfaring. Vær bli, stæsj deg opp og kos deg :)

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar

Er lurt å ta det veldig med ro om du drikker noe med sterkere % i, om du holder deg til øl så vil du mest sansynlig unngå å bli sveiseblind og våkne opp med null minner dagen derpå. Har selv hatt problemer med å komme i kontakt med folk, er sjenert av meg, men når alkoholen stiger på vil alle være bestevenner og det finns ingenting vondt i verden.

 

 

Protip; ha en 1.5L med vann ved senga, og evt et før du legger deg så kanskje du vil gå glipp av den verste fyllesjuken. Hjelper også veldig å ikke blande alt mulig, øl, sprit, vin etc, lurt å holde seg til en ting.

Lenke til kommentar

Protip; ha en 1.5L med vann ved senga, og evt et før du legger deg så kanskje du vil gå glipp av den verste fyllesjuken. Hjelper også veldig å ikke blande alt mulig, øl, sprit, vin etc, lurt å holde seg til en ting.

Kan legge til at en bøtte ikke er så dumt uansett hva, det er ingen som kimser av bøtte ved senga i begynnelsen, etter hvert vil denne vanen gå over, når du lærer å kontrollere inntaket godt nok

Lenke til kommentar

Hold deg til øl. Du må absolutt ikke hoppe rett til vodkaen fra første stund, da kan du risikere å måtte ende festen tidligere enn de øvrige festdeltakerne.

 

Første fest er første fest. Det er mange (i grunnen de fleste) som drikker mer enn de burde på sin(e) første fest(er). Dersom TS ikke skulle være unntaket, så får du trøste deg med at du faller inn under hovedregelen. ;) Ikke misforstå, jeg oppfordrer deg ikke til drikke for mye. Jeg forsøker heller bare berolige deg dersom du mot formodning ikke skulle klare å begrense alkoholinntaket ditt.

 

Sosialt, vel, svaret for å bli mer sosial og omgjengelig ligger ikke i bunnen av en vodkaflaske. I det hele tatt er det bare å tale normalt, si nøyaktig det du har lyst til å si. Med forbehold om at visse ting burde man holde for seg selv. Man skal være veldig sær for å bli sett rart på.

 

Uansett, hold deg til øl og ha det kult! :)

Lenke til kommentar

Om du ikke har drukket mye før tåler du mindre enn de som er vant til alkohol. Ikke føl deg presset til noe. Vil du bli invitert neste gang også, er det lurt å ikke spy ned huset eller slå til en kamerat av vennen din i fylla. Vold og ypping er så lite digg.

 

Du kan godt ha litt kontroll, med andre ord, siden det er første gang og du sikkert vil gjøre godt inntrykk sosialt.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Protip; ha en 1.5L med vann ved senga, og evt et før du legger deg så kanskje du vil gå glipp av den verste fyllesjuken. Hjelper også veldig å ikke blande alt mulig, øl, sprit, vin etc, lurt å holde seg til en ting.

Kan legge til at en bøtte ikke er så dumt uansett hva, det er ingen som kimser av bøtte ved senga i begynnelsen, etter hvert vil denne vanen gå over, når du lærer å kontrollere inntaket godt nok

 

Mitt protip er vannFLASKE! Da kan du drikke i hvilken vinkel som helst, og slipper å velte en liter vann utover mobilen om du skulle begynne å famle rundt i mørket.

Bøtte ved senga er en god regel, er jo null stress å ta den fram og sette den på plass igjen, men mye mer stress å ordne opp om du ikke gidder og det skulle bli behov. Selv med flere års fartstid og en god del liter på merittlista har jeg fortsatt alltid bøtte ved senga, selv om det hittil aldri har blitt bruk for den.

 

Protip 2: Hvis du drikker noe som smaker vondt.... slutt når det slutter å smake vondt.

Lenke til kommentar

Hot tip: Spis god middag før du drar. Angående drikke; kjøp deg en 6-pack øl og en flaske hvitvin, det er en god kombo. Selv syntes jeg Riesling er god, og det funker sammen snacks som ofte er å finne på fester.

 

Det er ofte lettere å prate med folk når det er alkoholen som snakker, så skader ikke ta seg en øl eller to før du ankommer festen. Siden det er fest og jentene antakelig har pyntet seg, gi dem kommentarer på hvor bra de ser ut og du er fort innafor. For å komme innafor hos gutta er det bare å snakke om en fotballkamp som har vært eller kommer i nærmeste fremtid, fungerer bestandig.

Videre er det viktig at du ikke forsøker å imponere noen, i alle fall ikke ved å opptre som noen du ikke er. Har du en kul historie eller to som du tror fungerer i sammenhengen, må du jo selvsagt fortelle dem de. Bare ikke lyv på deg noe eller fortell historier som er slemme mot noen. Det kan selvsagt være gøy å kødde litt, men vit hvor grensen går; ikke alle syntes det er gøy å bli driti ut forran en forsamling.

 

Kommer du i skade for å havne i samtaler med noen som mener de sitter på svarene på alt her i verden, eller noen som griner (alltid noen), jatt med til en unnskyldning for å gå derfra byr seg. Det er ikke vits å kaste bort tiden sin på slike ting da disse antakeligvis er for fulle til å huske deg dagen etterpå uansett. Dessuten er slike samtaler lite givende og det vi leter etter, er jo folk man føler seg vel med og som man kan prate fritt med uten å måtte ty til værmeldingen som samtaletema.

 

Og sist, men ikke minst; det er hyggelig å sende en takk-for-i-går-det-var-hyggelig-sms til han som inviterte deg. Større sjanse for at du blir bedt neste gang ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Godt måltid før fyllefest er et must.

Og i tillegg, ta én slurk om gangen.

Spesielt når du begynner å bli full (du kjenner det i kjakene først), så trapper du rolig ned drikkehastigheten.

Husk at alkohol tar tid for å virke. Selv om du ikke føler deg dårlig, er det ikke lurt å lempe nedpå for å bli fullere.

Bruk kvelden, drikk litt og litt. Gå en halvtime uten å drikke noe, før du tar neste slurk med sprit (om du velger å drikke slikt). Og når du føler deg full nok, gå over på vann.

Lenke til kommentar

pass på å ikke drikk for mye, det kan være noen søte jenter og ikkesant, ikke særlig tiltrekkende og være stupfull og prøve seg, da blir du likesom han creepy fyren som prøver seg, ta og drikk rolig! men hvis du ikke liker noe særlig sterkt kan jeg anbefale smirnoff north, som er ganske god, hvis du blander den ut med fanta exotic, da har du en god drikke som:=) good luck! (y)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...