Gå til innhold

Hjelp, jeg er fattig!


stud27

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg er en fattig student med 300 000 i studiegjeld og 3-4 dager uten mat på bordet i slutten av hver måned. Bare en eneste ting som er bra med det: jeg holder meg tynn (folk sier at jeg ser ut som en konsentrasjonsleirfange). Hva skal jeg gjøre. Jeg vil ikke være boms. Må jeg gå på frelsearmeens suppekjøkken nå?? Tomflasker bruker å redde meg, men nå har snøen lagt seg. Jeg dør av sult om 24 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Suppekjøkkenet er ingen dum idè, sparer en del penger der hvis du besøker dem et par dager i uken. Ellers er jobb et fint alternativ, eller eventuelt spør om litt støtte fra foreldre, i form av mat elns? Du må også huske å prioritere riktig, ellers er det ikke rart det går kjeis. Flaskene du panter har kostet, vann er gratis. Kjøpe billigmerker som First Price og Coop funker også.

Lenke til kommentar

Først og fremst; hva er faste utgifter hver måned og hva slags andre utgifter har du? Det skal være fullt mulig å overleve som student. Dette forutsetter selvfølgelig at du faktisk fortsatt studerer og får penger fra lånekassen og ikke må betale på gjelda di.

 

Hvor mye koster det der du bor? Har du vurdert å flytte?

Lenke til kommentar

Takk for rådene. Jeg var deppa i går og skrev mest for å klage. Er dog fortsatt sulten

 

Har du noen du kan invitere deg selv på middag til? Hvis du har noen bakerier eller butikker i nærheten som selger brød kan det hende du kan få et par av brødene de kaster på slutten av dagen gratis. Sikkert litt ydmykende å spørre, men jeg ville heller gjort det enn å gå sulten.

Lenke til kommentar

Tenk nå for guds skyld på hva du bruker pengene på, så du ikke går på samme smellen igjen. Godterier er ikke nødvendig. Fristende, men ikke nødvendig. Kutte ned litt på alkoholen sparer også en veldig god del.(tatt i betraktning av at du drikker)

Besøk butikker som selger brød og har brødskjæringsmaskin (det har de fleste), der pleier det å ligge brødskorper, det er godt :)

Bare ta en og spis mens du går rundt og ser på andre varer, så kommer du tilbake og tar en til og spiser på den mens du igjen ser på andre vare. Fin mulighet for å sammenligne priser og finne beste tilbud også i samme slengen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg er og fattig, det er krise, men nå har jeg forhåpentlig fått meg en (til) deltidsjobb så jeg klarer meg.

Det er på tryne at studenter er de som er lavest stilt i samfunnet.

Lenke til kommentar

Jeg er og fattig, det er krise, men nå har jeg forhåpentlig fått meg en (til) deltidsjobb så jeg klarer meg.

Det er på tryne at studenter er de som er lavest stilt i samfunnet.

 

 

Jeg er også fattig men trenger jobb. Har søkt men har enten fått avslag eller ingen svar. Jeg er snart 20. Bor forresten i Oslo og har lappen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...