Gå til innhold

Cardio trening og smerter.


Anbefalte innlegg

Heisann.

begynte å trene kondisjon og styrke for sirka et halvt år siden, men merker ikke store fremgangen hehe.

Jeg trene Cardio, uheldigvis er dette veldig uregelmessig ettersom jeg ikke kommer meg til studio annenhver dag som jeg burde.

 

Når jeg jogger Cardio så får jeg veldig fort, veldig høy puls, og vondt i leggen. Tror kansje leggene kan ha noe med skoa å gjøre, men den høye pulsen går utover hele trenings økten, fordi jeg er nervøs for egen helse.

 

Har hørt så mange skrekk historier om folk som har jogga og / eller løpt til de stuper, og at dette skyldes overbelastning av hjertet, og da tenker jo jeg medengang at det er pulsen som blir for høy ?

 

Noen tips om hvordan jeg skal gå frem for å få BEDRE kondis uten å sette helsa på spill ? (pulsen kan fort være oppe i 180 - 190. Jeg er forresten 18 år gammel, veier 70 kilo og er 1.63 høy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal jeg gjøre med pulsen da ? Jeg liker å pushe meg til jeg bli så sliten at jeg nesten spyr, men det fungerer ikke nå når jeg har blitt litt nervøs for det med høy puls og fysisk helse.

 

Jeg tviler sterkt på at du klarer å løpe deg ihjel. De som har kollapset på joggetur eller ved andre fysiske anstrengelser har som oftest en hjertefeil. Det får du ikke gjort stort med. Men du kan avtale en time hos fastlegen din og be om en full sjekk hvis du vil føle deg litt tryggere.

Lenke til kommentar

Kan hende du har en genetisk høy maxpuls, ingenting å være redd for. Så mange som trener, er ikke ofte en hører om folk som dør av det.

 

Ble selv imponert over meg selv da jeg klarte 192 i puls etter over 4 timer på sykkelsetet nå i sommer, med en maxpuls på 200 som jeg målte i fjor høst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...