Gå til innhold

GSV Garnisonen i Sør-Varanger (Grensejeger)


SuuntoCore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske dårlig, ble fortalt om at jeg mister brillene så var jeg praktisk talt blind på høyre øye :(

 

Mine verdier på brilleseddelen(hvis dette sier deg noe): Ukorr Visus H:0,1 V:0,6

 

Var inne hos sandvika øyelegesenter igår og der ble jeg fortalt at jeg var veldig langsynt og skjevhornhinne, var mulig å fikse på men vanskelig.

Endret av HaukenViken
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Kan noen fortelle om Garnisonskompaniet? Jeg har lest at noen blir forflyttet hit etter den første perioden på 6 uker, stemmer dette og vet noen isåfall hvor mange? Søker man seg hit eller blir man flyttet hit siden man ikke er egnet for videre grensejeger-utdanning?

 

Har skjønt at dette er en jobb med nogenlunde normal arbeidstid, altså type 9-16 jobb. Hvilke arbeidsoppgaver har man?

Lenke til kommentar

Jeg skal inn i GSV fra Januar 2014.

 

Flere her inne som skal inn da? :)

 

Jeg har også blitt innkalt til GSV fra Januar 2014! :)

 

Har prøvd å få byttet til innrykk i juli/august, så jeg kan begynne å studere neste høst, men sånn ble det ikke. Så vurderer nå om jeg skal begynne rett på studier eller vente til Januar.

Lenke til kommentar

Jeg har også blitt innkalt til GSV fra Januar 2014! :)

 

Har prøvd å få byttet til innrykk i juli/august, så jeg kan begynne å studere neste høst, men sånn ble det ikke. Så vurderer nå om jeg skal begynne rett på studier eller vente til Januar.

Jeg var i samme situasjon nå i høst. Søkte omfordeling til juli 2013 for å få en viss kontinuitet i studiet.

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Det var smekkfullt i juli 2013 når jeg var på sesjon i vår i hvertfall.

Har bestemt meg for å jobbe et halvt år for å spare opp litt kapital til senere studier. Spørs hva jeg gjør når jeg er ferdig i militæret i Januar 2015, om jeg finner noen studier som starter i vintermånedene eller om jeg venter til høsten og jobber litt til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på en ting: Hvor lenge varer rekrutten på GSV? Er den en del av grensejegerutdanningen på 6 måneder eller kommer den før utdanningen? Man er jo på grensa i 6 måneder i tillegg. Dvs, hvis jeg har innrykk i Januar 2014 vil jeg bli dimma ca likt i Januar 2015 eller utover i februar e.l? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...