Gå til innhold

GSV Garnisonen i Sør-Varanger (Grensejeger)


SuuntoCore

Anbefalte innlegg

men er dog og ueh en prinsipiell nødvendighet for å pågripe en person?

 

Jeg mener svaret er ja. Man vet aldri hvem man møter i en skarp situasjon. Å ha med voksne mennekser med lang fartstid fra UEH og skarpe situasjoner, er en klar fordel, kontra uerfarne grensejægere på 19-20 år.

 

Nåvel, UEH oppførte seg ikke akkurat som profesjonelle folk i øvelsene vi hadde med de.. virket mer som en gjeng random politifolk i vekslende helse som ville leke rambo. Sorry, men håper ueh har endret seg siden 08, da var de mer opptatt av å bli tatt bilde av med gønner enn noe annet..

 

Stygt redd for at det ikke har endret seg så veldig mye. Jeg ville nok følt meg tryggere på at en mobpatrulje skulle fått gjort jobben enn en gjeng fra UEH. Samtidig har jeg absolutt ikke noe ønske om å være blandt dem som måtte rykket ut mot en væpna grensekrysser.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

lite snø i år der oppe også ser jeg.. :-/

har forøvrig ikke fått med meg at de har begynt med politiemblem på gru'en.. ikke dumt, den lille røde skriften på id-kortet var ikke akkurat veldig synlig. det kom kanskje samtidig med at de fkk ny gru (håper den ikke er like jævlig å ha på som den gamle :p)?

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

liten kjenningstest..! :)

hva slags skip er det som ligger ved siden av den brennende ubåten i Murmansk?

H-6wgmr3QmaIQmcW_5kvmQSZkEFOETHdhPgxYUwd-wKw.jpg

 

Pedantnummeret gjør det vel ganske greit å spore det opp, men prøv uten -det er et par veldig tydelige kjennetegn der ;-)

 

 

Begynner å bli litt rusten på kjenning...

Kan det være Udaloy 1?

Lenke til kommentar

liten kjenningstest..! :)

hva slags skip er det som ligger ved siden av den brennende ubåten i Murmansk?

H-6wgmr3QmaIQmcW_5kvmQSZkEFOETHdhPgxYUwd-wKw.jpg

 

Pedantnummeret gjør det vel ganske greit å spore det opp, men prøv uten -det er et par veldig tydelige kjennetegn der ;-)

 

 

Begynner å bli litt rusten på kjenning...

Kan det være Udaloy 1?

det er korrekt..! Vice-Admiral Kulakov med pedantnummer 626 etter alt å dømme..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har selv fått innrykk januar 2013 til Garnisonen i Sør-Varanger! Må si jeg gleder meg noe ekstremt! Noen andre fra Bergen som skal opp til samme tid?

Er det fullt på sommerinnrykket for 93-modellene?

 

Det var litt rart, fikk vite for en mnd siden at jeg ble plassert i GSV Juli 2012. Så helt fult kan det umulig ha vært? Noen som vet hvordan de gjør det med fordelingen der? Så tidligere i tråden at det er førstemann til mølla, men med tanke på at jeg ble plassert der nå når andre har fått vite at det er fult tidligere kan vel ikke det stemme?

 

Og Natrich: Jeg er forresten 92-modell, ikke at det skal ha noe å si for prioriteten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Kan ikke noen lage en facebook gruppe om dette? (evt jeg kan hvis dette kan være et tema) Så kan man dele tips, erfaring og hva slags trening man burde gjøre før man drar. Mye lettere og bli kjent før man drar (slipper en klein stillhet på rommene) :)

 

Vær forsiktig med å lage åpne grupper om slikt, med tanke på sikkerhet. Ville ikke anbefalt det.

 

Og tro meg, det blir ikke klein stillhet på rommene. Allerede fra dag 1, lå vi på rommet mitt i førstegangstjenesten, og pratet til langt på natt. Dere tilbringer ikke noe særlig tid på rommet de første ukene at det gjør noe uansett

Lenke til kommentar

Har selv fått innrykk januar 2013 til Garnisonen i Sør-Varanger! Må si jeg gleder meg noe ekstremt! Noen andre fra Bergen som skal opp til samme tid?

Er det fullt på sommerinnrykket for 93-modellene?

 

Det var litt rart, fikk vite for en mnd siden at jeg ble plassert i GSV Juli 2012. Så helt fult kan det umulig ha vært? Noen som vet hvordan de gjør det med fordelingen der? Så tidligere i tråden at det er førstemann til mølla, men med tanke på at jeg ble plassert der nå når andre har fått vite at det er fult tidligere kan vel ikke det stemme?

 

Og Natrich: Jeg er forresten 92-modell, ikke at det skal ha noe å si for prioriteten.

kan det være at prioriteringsystemet til foravaret er basert på distrikter? En i samme klassa som meg skal inn i Gsv i januar 2013 fordi han fikk beskjed om at det var fullt i juli 2012. Det fikk han vite på sesjon i sent 2011. Jeg hadde sesjon nå i januar og er innkalt til Gsv i juli om ca en måned. På sesjon sa de ingenting om at det var fullt i juli. Den eneste forskjelleb mellom oss er at vi bor i to forskjellige kommuner.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen lage en facebook gruppe om dette? (evt jeg kan hvis dette kan være et tema) Så kan man dele tips, erfaring og hva slags trening man burde gjøre før man drar. Mye lettere og bli kjent før man drar (slipper en klein stillhet på rommene) :)

 

Vær forsiktig med å lage åpne grupper om slikt, med tanke på sikkerhet. Ville ikke anbefalt det.

 

Og tro meg, det blir ikke klein stillhet på rommene. Allerede fra dag 1, lå vi på rommet mitt i førstegangstjenesten, og pratet til langt på natt. Dere tilbringer ikke noe særlig tid på rommet de første ukene at det gjør noe uansett

 

okei, bra det ikke bli sånn, gleder meg sykt :-)

Lenke til kommentar

Har selv fått innrykk januar 2013 til Garnisonen i Sør-Varanger! Må si jeg gleder meg noe ekstremt! Noen andre fra Bergen som skal opp til samme tid?

Er det fullt på sommerinnrykket for 93-modellene?

 

Det var litt rart, fikk vite for en mnd siden at jeg ble plassert i GSV Juli 2012. Så helt fult kan det umulig ha vært? Noen som vet hvordan de gjør det med fordelingen der? Så tidligere i tråden at det er førstemann til mølla, men med tanke på at jeg ble plassert der nå når andre har fått vite at det er fult tidligere kan vel ikke det stemme?

 

Og Natrich: Jeg er forresten 92-modell, ikke at det skal ha noe å si for prioriteten.

kan det være at prioriteringsystemet til foravaret er basert på distrikter? En i samme klassa som meg skal inn i Gsv i januar 2013 fordi han fikk beskjed om at det var fullt i juli 2012. Det fikk han vite på sesjon i sent 2011. Jeg hadde sesjon nå i januar og er innkalt til Gsv i juli om ca en måned. På sesjon sa de ingenting om at det var fullt i juli. Den eneste forskjelleb mellom oss er at vi bor i to forskjellige kommuner.

 

Det åpner seg plasser nå og da som må fylles. På tråden for gsv1207 skrev nettop en at han måtte utsette til neste år elns pga brukket arm. Du var sikkert bare råheldig og fikk en sånn plass?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...