Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deprimert - Hvordan fortelle det til en venn?


Gjest Nedstemt

Anbefalte innlegg

Gjest Nedstemt

Hei. Jeg er en kar på 18 år som har värt deprimert i noen år. Problemet utenom depresjonen er at jeg ikke vet hvordan jeg skal si det til en venn. Jeg har ganske lyst å si det til en venn slik at jeg ikke trenger å holde alt inni meg. Samtidig så er jeg litt redd for å miste de få vennene jeg har dersom jeg sier noe om at jeg sliter med depresjon...Per dags dato så risikerer man jo tydeligvis å bli sett ned på dersom man har psykiske problem....

 

Kansje skal jeg ta sjangsen på å si det til en venn over en pils eller noe? Hva tror dere som leser dette?

 

 

 

Edit: Har bruker på forumet men jeg velger å väre anonym nå:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er en ganske så følsom person. Å jeg har valgt å fortelle til alle rundt meg angående depresjon. Jeg er åpen å ærlig om det, så blir det ikke skremmende for dem.

 

Har bare fortalt at jeg sliter, å at jeg trenger noen å prate med angående dette. De kan såklart reagere forskjellig i starten, men gode venner forlater deg ikke. Det sitter å snakker med deg :)

Lenke til kommentar

Hei du

Jeg sitter og lurer på akkurat det samme ATM. Venninnen min er supersnill og den mest sympatiske personen jeg kjenner, men får meg ikke til å si det. Har sagt at jeg kan bli veldig nedfor i perioder, så skjuler det ikke 100%.

 

Har tenkt mye på det i det siste, som sagt, og funnet frem til at det mest ansvarlige er å ikke gjøre det.(Les: for meg) Jeg tror at lettelsen det blir for meg ikke veier opp for bekymringen jeg påfører henne. Enkel matematikk.

 

Håper egentlig at du kan overbevise meg om det motsatte, da en liten del av meg liker tanken på at vi har et så godt vennskasforhold at vi kan si alt til hverandre. Men igjen leder det tilbake til tanken om at det er litt ego.

 

Håper du gjør det! Oppdater meg gjerne om hva du gjør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...