Gå til innhold

Test: Corsair HS1


Anbefalte innlegg

Jeeezz!!

Fikk nettopp mitt i posten... :new_woot:

 

Har lenge sverget til Roccat Kave for dets overlegenhet :D

Men fra i dag er anbefalingen HS1.

1. Utrolig lyd, like god som Roccat, ikke like heftig hjerneristende bass. Men nok til at du digger det. Tror 50mm drivere har payed off bra for Corsair.

2. Du merker ikke du har det på, absolutt det mest behagelige setet jeg noengang har prøvd!

3. Prisen er ikke dum den heller :)

 

En liten touch på effektene trengs IMO, da blir alt perfekt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Heia folkens!

Som selverklært noob er det noe jeg lurer fælt på her.

Jeg har et hovedkort med integrert 7.1 lydkort og Roccat Kave headset. Headsettet holder på å ta livet av meg, da det veier omtrent det samme som en minibuss på hodet.

Etter å ha lest og hørt mye bra om dette Corsair headsettet, hadde jeg tenkt å gå til anskaffelse av det, også fordi det støtter 7.1, mens Kave kun har 5.1.

Samtidig lurte jeg på å investere i et dedikert lydkort, og har lest en del bra om Creative X-Fi.

 

Men det jeg som noob ikke skjønner, er hvordan det kan funke sammen, ettersom Corsair headsettet kun har USB-kontakt, mens Creative X-Fi (og de fleste andre lydkort) ikke har USB-kontakt?

 

Vil man få noe nytte av lydkortet, når man likevel må koble headsettet på en vilkårlig USB-kontakt på maskinen?

 

Håper noen tar seg tid til å svare på et sikkert dumt spørsmål!

Lenke til kommentar

HS1 bruker USB og har innbygget lydkort... Du setter innstillingene for surround og alt annet i softwaren.

(Du kan ikke bruke det med et ekternt lydkort.

 

Ah, mkay... da sparte jeg med andre ord 1300 kr på å la være å kjøpe et lydkort jeg ikke hadde fått bruk for altså!

 

Det er visst ikke så dumt å spørre de dumme spørsmålene likevel...

 

Mange takk for hurtig og oppklarende svar :)

Endret av GladLax
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei folx!

 

Jeg har et spørsmål som jeg har stilt meg selv lenge.

 

Hvorfor lager ikke produsentene headsett hvor man kan "ta av" usb'n, altså at Minijackene til micen og til Lyden kan kobles inn i en annen ledning, sånn at man får en usb. Håper noen forstår spørsmålet mitt..

 

Tror jeg har sett et Siberia v2 Headset hvor man kan "switche" mellom Usb og Minijack på den måten jeg prøver å beskrive.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Styr unna dette Headsette!!!

Kjøpte det for ca 2-3 uker siden og har bare hatt problemer.

Utrolig dårlig driver, og at det reklameres for støydemping på mikrofonen må være det dummeste jeg har hørt.

Oventlyd heletiden piping når det ikke spilles av lyd må restarte driveren værgang jeg skal spille.

 

2/10

Lenke til kommentar

Jeg tror muligens du bør ta en sjekk på din egen PC, mulig du har USB versjonen, men det forandrer det vel ikke så mye.

 

Noen som har testet Corsair HS1A? -altså den analoge varianten med 2 stk. 3,5mm jacks?

 

 

Jeg har prøvd den med mini jackene, dvs, prøvd kan defineres så mangt, jeg kjørte bare ett par runder med BC2, men det var gøy å leke seg med store pang og eksplosjoner. :p

Men hos meg så var kansje micen litt lav uansett hva jeg prøvde på, det kan sikkert fikses direkte i lydkort driver, noe jeg ikke gadd å gjøre siden jeg bare prøvde det i 15-20min.

Og det var lett og deilig å ha på og det er jo billigere enn det med USB, var ihvertfall det på dustinhome, men om det er det billigste stedet å kjøpe ifra veit jeg ikke, var der dette var kjøpt ifra.

 

Lydkortet jeg brukte/bruker var/er forøvrig creative x-fi extreme gamer.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

bump

 

Lurer på samme som Medrakill nesten. Vurderer å kjøpe inn Corsair HS1 ...

 

Kan melde at jeg kjøpte meg et HS1 til TG, og at det funka genialt bra! Det er ikke noe hørselvern akkurat, men det demper litt, og når du har det på med lyd og det hele merker du lite til det som skjer ute i den virkelige verden. Det lekker imidlertid litt, om du har det på i et stille rom så kommer litt av lyden ut. Jeg satt mellom to stk som også hadde HS1 og hørte ikke noe av deres lyd på TG. Mikrofonen var også veldig god til å filtrere ut dubstep og rosa helikopter fra bakgrunnen, så vi hørte hverandre veldig bra :)

 

Så... ja. Det er ikke heelt supergenialt lydisolert, men jeg er storfornøyd for det!

 

EDIT: Det er også veldig behagelig å ha på, selv med briller!

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Jeg tror muligens du bør ta en sjekk på din egen PC, mulig du har USB versjonen, men det forandrer det vel ikke så mye.

 

Noen som har testet Corsair HS1A? -altså den analoge varianten med 2 stk. 3,5mm jacks?

 

 

Jeg har prøvd den med mini jackene, dvs, prøvd kan defineres så mangt, jeg kjørte bare ett par runder med BC2, men det var gøy å leke seg med store pang og eksplosjoner. :p

Men hos meg så var kansje micen litt lav uansett hva jeg prøvde på, det kan sikkert fikses direkte i lydkort driver, noe jeg ikke gadd å gjøre siden jeg bare prøvde det i 15-20min.

Og det var lett og deilig å ha på og det er jo billigere enn det med USB, var ihvertfall det på dustinhome, men om det er det billigste stedet å kjøpe ifra veit jeg ikke, var der dette var kjøpt ifra.

 

Lydkortet jeg brukte/bruker var/er forøvrig creative x-fi extreme gamer.

 

Jeg har HS1A. Den er såpass nøytral at jeg vil anbefale at man skaffer seg et bra lydkort. Avslørende lydsignatur.

Lenke til kommentar

Eget lydkort hjelper ikke på HS1 da det har eget USB lydkort. Men HS1A er vel kanskje med direkte ledninger?

 

Det er jo uansett å foretrekke da USB lydkortene ikke greier å spille høyt nok hvis det er ønskelig. Har selv Cyber Snipa sitt, og man skulle tidvis ønske å spille høyere, men det klarer ikke det.

 

NB! Å spille høyt har ingenting med lydKVALITET å gjøre :)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Eg skal skaffe meg "Fractal Design Define R3 Black Pearl" kabinett, men da står at den har berre 2 USB porter framme, vil da sei at eg enten må prøve og finn eit anna kabinett (siden eg skal ha mus, tastatur, som også bruker USB) ? Eller kan man på eit eller anna vis gjere slik at eg kan putte den inn i vanlig port til headsett? Plz, hjelp!

 

https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-define-r3-black-pearl-133320/detaljer

Lenke til kommentar

Eg skal kjøpe meg eit kabinett, som heiter Fractal Design Define R2 Black Pearl. Men den har berre 2 USB porter framme. Da får eg ikkje kobla opp Tastatur, mus og headsett?

 

Tenkte eg burde kanskje heller gå for In-Win Dragon Slayer.

http://www.hardware.no/artikler/in_win_dragon_slayer/78379/5

 

Eller kanskje ein Silverstone Precision PSo3B.

http://www.hardware.no/artikler/silverstone_precision_ps03b/93260

 

Men eg må ha ein kabinett som kan holde da eg skal ha inni, som er dette oppsettet.

http://www.hardware.no/artikler/spilleren/78531

Lenke til kommentar

Eg skal skaffe meg "Fractal Design Define R3 Black Pearl" kabinett, men da står at den har berre 2 USB porter framme, vil da sei at eg enten må prøve og finn eit anna kabinett (siden eg skal ha mus, tastatur, som også bruker USB) ? Eller kan man på eit eller anna vis gjere slik at eg kan putte den inn i vanlig port til headsett? Plz, hjelp!

 

https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-define-r3-black-pearl-133320/detaljer

Du vet det er USB-kontakter på hovedkortet? Det pleier å være flere enn du noengang vil trenge faktisk.

 

Husker jeg prøvde disse på LAN en gang. Jeg sitter vanligvis med Siberia V2, som ikke er verdens beste headset. Det jeg husker er dette:


  •  
  • Ubehagelig. Dette headsettet var langt stivere og ikke i nærheten av like behagelig å ha på skallen enn det Siberia er.
  • Lydkvalitetsmessig merket jeg at Siberia hadde "skarpere" lyd og kanskje litt lettere å høre andre som snakket. Det var noe mer ullent på HS1. Dette var på integrert lydkort og USB for HS1.
  • USB. Hvorfor USB? Æsj.

Jeg ble ikke helt overbevist akkurat, og derfor sitter jeg fortsatt med Siberia V2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...