Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Lisa-Mari - Canon EF 50mm f/1.4 USM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5062684906_bfc6497684.jpg

You learn by trying new things by Lisa-Mari, on Flickr

Exif: 1/30, f/2.0, ISO 400

 

Gårsdagens bilde. Her prøvde jeg meg på noe helt nytt. Er ikke så dreven på foto av mennesker, men fikk plutselig litt inspirasjon og bestemte meg for å prøve! Er ganske fornøyd med tanke på at dette er mitt første forsøk. Eneste er at komposisjonen er noe på villspor. Bildet føles litt i ubalanse og jeg burde plassert modellen min litt mer til venstre... Men men, greit fornøyd fordi :)

 

Visste ikke at melk kan se så lekkert ut!Ble vel litt opprydding på deg etter bildetakingen... ;)

Det ble det! Bord med nedfelt glassplate med en skuff under var ikke det lureste å bruke som underlag.. Måtte ta ut både glassplaten og skuffen for å vaske etterpå ;)

 

Meget god timing her da. Tør ikke spørre hvor mange forsøk du hadde (med påfølgende opptørking for hver gang). Lekkert presentert.

Det var faktisk ikke så skremmende mange, fire tror jeg :) Men nok arbeid med opptørking til at jeg ikke orket å ta flere bilder.

 

Natta i Bergen må da være photoshoppet - her er det kaldt og ikke tropenatt! Men - er i et annet land, da.For en timing på melk og småkaker - likte plasket! Bravo!Liker også de duse pastelltonene - din foretrukne personlige stil?

For øyeblikket er jeg veldig i det duse hjørnet ja, eller, har vel vært det en stund nå... :)

Lenke til kommentar

Og nå som jeg trodde at du kun tok bilder innendørs. Jeg likte veldig godt cookies and milk og også det første av koppen, men du kan tydeligvis ta bilder ute også. Jeg liker veldig godt fargene du får frem i det siste bildet som gir et litt røft men også stemningsfullt preg. Det eneste jeg har å utsette er veimarkøren i bakgrunnen som kunne vært fjernet og at bilen i bakgrunnen kanskje kunne vært litt tøffere for å stå til den røffe mannen ;)

Lenke til kommentar

5064692303_a70c7f67fb.jpg

Bad student = Good photographer by Lisa-Mari, on Flickr

Exif: f/1.4, ISO 100, forskjellige eksponeringer; HDR

 

Klarte ikke konsentrere meg om lesingen i dag, så tok en tur ut og fotograferte litt istedet. Dette gjorde seg godt i HDR siden det var så store forskjeller mellom lys og mørke. Ser i ettertid at en litt mindre blender kanskje hadde gjort seg, for å få bedre dybdeskarphet slik at stien i bakgrunnen ble mer tydelig. Det får bli neste gang :)

 

Og nå som jeg trodde at du kun tok bilder innendørs. Jeg likte veldig godt cookies and milk og også det første av koppen, men du kan tydeligvis ta bilder ute også. Jeg liker veldig godt fargene du får frem i det siste bildet som gir et litt røft men også stemningsfullt preg. Det eneste jeg har å utsette er veimarkøren i bakgrunnen som kunne vært fjernet og at bilen i bakgrunnen kanskje kunne vært litt tøffere for å stå til den røffe mannen ;)

Hehe, det hadde bare regnet fryktelig mye i Bergen siste tiden ;) Jeg la faktisk ikke merke til veimarkøren en gang, detaljer som jeg ikke har lært meg å tenke over enda. Godt tips :)

Lenke til kommentar

Synes opp mot veggen bilde var ganske bra men jeg er enig med deg at det virker litt ubalansert. I mine øyne er det ikke bare ubalansert på grunn av plasseringen av personen men også på grunn av at hele bilde heller litt mot venstre. Du ser det veldig godt på den vertikale linjen i venstre del av bilde. På grunn av dette ser det ut som modellen og veggen nesten tipper bakover.

Lenke til kommentar

post-186124-1286807483,7607_thumb.jpg

Exif: 1/160, f/2.5, ISO 100

 

Enda et forsøk på menneskefoto, denne gangen i dagslys og med høstfarger. Planlegger å øve meg litt mer på portrettfoto, så det er godt mulig det blir mer av slikt fremover :)

Dette er forresten gårsdagens bilde.

Endret av Lisa-Mari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...