Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man ha en ekstra lege utenom fastlegen?

Gjest Christina

Anbefalte innlegg

Gjest Christina
Skrevet

Jeg har akkurat flyttet til en annen by og lurer på om man kan ha en ekstra lege utenom fastlegen man har hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ha 2 fast-leger så vidt jeg vet, men det finnes en del private klinikker du kan bruke.

Eneste bakdelen er at det koster mer og at de ikke har journalen din...

Jeg har brukt privatklinikker de siste gangene jeg har vært hos lege, ingen problemer :)

Gjest Christina
Skrevet

Det er jo litt teit då. når eg akkurat har byttet fast lege der eg bodde.

Skrevet

Man har også rett på fritt bytte ved flytting, dvs. at det ikke tas av de to gangene pr. år man har lov å bytte. Om dette fribyttet følger folkeregistrert adresse eller trigges når legen det byttes til er langt unna, er jeg usikker på.

Skrevet (endret)

Går fint å få time hos legevakta eller andre steder uten fastlege i byen, men du blir ikke prioritert foran fastlege-kundene, bare. Har legen ledig time får du kommer uansett.

Endret av Bytex
Skrevet

Ulempen er jo at du møter ulike leger der. Samt at man risikerer å havne hos mørkhudede jalla-leger som ikke har clue om hva de holder på med.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ulempen er jo at du møter ulike leger der. Samt at man risikerer å havne hos mørkhudede jalla-leger som ikke har clue om hva de holder på med.

For en tåpelig kommentar.

Endret av BaronSlask
Skrevet

Fastlege ordningen er en fin ting, fordi man får den samme legen hver gang.

WarpX, jeg har en utlending som lege, og skal jeg si deg en ting ? Har aldri vært borti en flinkere lege en denne dama, ho er både mørkhudet og snakker ikke helt bra Norsk, men ho gjør det ho skal, og ho er damn flink til det.

Skrevet

Jeg har også erfaring med et par stykker, og det ble bare tull med dem begge. Så det er ikke sånn at jeg bare tar ting ut av lause lufta. Men men, kan jo bare ha vært tilfeldigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...