Gå til innhold

Finnes det en tlf med alt, eller er det kompromi med noe


Anbefalte innlegg

Jeg har nå en N97 som jeg har vært brukbart fornøyd med, inntil for noen mnd siden da den går fra fullt til tomt batteri og opp igjen om hverandre. Samt at man innimellom ikke kan få låst opp tlf og div andre småting.

 

Det irriterer meg at skjermen blir ganske lett ripete også. Som jeg har forstått er Iphone skjermen av glass? Er det flere skjermer som har dette, og som tåler mer riper enn de typiske plastskjermene som mange mobiler har idag?

 

Jeg bruker mobilen endel i jobben, men også til fornøyelse på reise da jeg reiser mye med jobben. Derfor er det både viktig med office applikasjoner og gode multimedia egenskaper. Da jeg er artsfisker, blir også tlf endel brukt til å ta bilder med, slik at kameraet bør være bra. Ikke nødvendigvis 100mpix, men stor sensor, slik at bildene blir bra. Er det noen tlf på markedet som vil være ett kvantesprang fra min nåværende tlf på markedet? Snuser jo litt på iPhone, men syns den virker noe dårlig spekket i forhold til office. Har ikke hatt Android eller winmob før og kjenner lite til dette. Blackberry virker også grei, men har lite multimedia å rutte med syns jeg. Men hadde en gang en E62 som jeg likte veldig godt.

 

Ettersom jeg er mye i skog og mark, bruker jeg også tlf endel i teltet, slik at batterikapasiteten er også viktig. Selv om jeg har med meg solcellepanel, er batteritid viktig.

 

Oppsumert:

 

- Glasskjerm (skjerm som tåler å være i lomma med ett sett med nøkler uten å bli ødelagt)

- Godt kamera

- Muligheter til Office

- God skjerm ( høy oppløsning, klar skjerm, gjerne relativt stor)

- Kjapp

- Gode mail løsninger

- Godt batteri

- Hvis det hadde vært mulighet for å sette fra seg tlf, slik at den ble stående i vinkel for å forenkle videotitting er det ett kjempepluss..

- God musikktlf

- Stabil og uten en drøss softwarefeil som irriterer.

 

Altså, jeg ønsker i både pose og sekk, samt litt til :-)

Finnes denne tlf, eller er det bare å smøre seg med tolmodighet, og vente ett år til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ventet og sett an windows 7 telefoner som sannsynligvis kommer i oktober. Disse kan fort dekke dine behov. Da det er sagt ville jeg sett på Nokia N8, Samsung Galaxy S og HTC Desire HD. I utgangspunktet ber du om en, for øyeblikket, umulig match. Alle telefoner ovenfor har mangler på 1+ av punktene du listet opp. Du må nesten prioritere hva som er viktigst for deg.

 

Og i forhold til nøkler - tror ytterst få av telefonene takler dette bra. Tipper iPhone 4 og N8 kommer best ut på det punktet.

Lenke til kommentar

Galaxy S er bra på alt du nevner unntatt siste punkt, da den har litt irriterende lugging og trenger et par små fikser for å funke optimalt. SE X10 er vel omtrent det samme, bra på det meste (og bedre kamera enn Galaxy S), men litt "uferdig" software her og der (dårlig tastatur, Timescape). Desire er jevnt over veldig bra, uten å ha tidenes mest imponerende kamera eller batteri. IPhone er bra på alle punktene du nevner, og såvidt jeg vet får du f.eks. Documents To Go (Office-pakke) både til iOS og Android.

 

Når det gjelder skjermen har både iPhone og Galaxy S "Gorilla Glass" i front, noe HTC Desire, og antakelig også SE X10, ikke har.

 

Jeg ville personlig ha gått for en Galaxy S, kjørt på med et par-tre software-fikser og endret litt på defaultoppsettet. Jeg tror imidlertid ikke at dette er den optimale løsningen for din del. Du ønsker et bedre kamera og stabil og kjapp software, sannsynligvis uten at du må jobbe så veldig for å få det til (ingenting negativt med det), så jeg tror at du vil få den beste opplevelsen med en iPhone 4. Godt kamera, godt batteri, god skjerm, stabilt og godt operativsystem. Mange gode applikasjoner tilgjengelig, selv om du kjøper deg inn i Apples sensurerte og tett kontrollerte verden, på godt og vondt.

 

Ellers kommer Nokia N8 om et par uker, den vil helt sikkert score minst like høyt på mange av punktene dine som iPhone 4.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut som om min N97 holder koken ennå gitt.

 

Har nå kikket litt på N8, og trodde det var større skjerm på den enn min N97, men det var visst den samme.

Ser nå at jeg kunne tenkt meg en med litt større skjerm. Kanskje 4".

 

B8 har mye jeg ønsker meg. Kamera, HDMI utgang og mulighet til å koble sammen med en disk. Men syns ikke den er ett så stort kvantesprang fra tlf jeg allerede har. Endel bedre selvsagt men dog.

 

Noen som vet om det skal komme noen nye modeller med noe av dette som N8 har, men med større skjerm og prosessor i tiden som kommer? Nermere jul eller noe?

 

Bruker tlf endel til å se på film på toget, da jeg reiser mye i jobben. Min 3,5" blir litt lite, men ønsker helle ikke å drasse på ei stor planke hvis dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Den så ikke dum ut nei. Syns bare testen N8 vs Galaxy S gikk rett til Galaxy. N8 virket noe treg, og man måtte trykke ganske mange ganger for å få tlf til å reagere. Synd egentlig. Som jeg ser andre sier, så hadde E7 med Android og innmaten til Galaxy S vært drømmemobilen.

 

Se også at det nevnes E9 som skal komme. Er dette også en avart av N8, eller en helt ny mobil, med annen hardware?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...