DementedAlbino Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Har omsider fått satt sammen den nye serveren her i hus, men jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg for hvilket os jeg skal kjøpe på den. Er der noen som har erfaringer med begge disse OS og kan si litt om hvordan de er i bruk? Jeg har noe erfaring fra Home Server fra før, mens server utgaven av windows har jeg ikke prøvd før. Har lisens via skolen på server 2008, mens home server koster meg ca 1100 kroner å komme i gang med. Bruk: µtorrent med auto extractor og rss. fildeling via hjemmenettverket. Musikk, bilder og filmer. ftp-server squeezebox server
Lurifaksen Skrevet 19. september 2010 Skrevet 19. september 2010 Server 2008 gjør ikke det der noe bedre enn Home Server i alle fall, men hvis du allerede har lisens burde jo saken være grei...
DementedAlbino Skrevet 19. september 2010 Forfatter Skrevet 19. september 2010 Har mest lyst å gå for WHS, men vil ha raid-5 noe jeg tydeligvis ikke får i WHS. Liker hvordan whs er satt opp, utrolig enkelt å forstå, bra oversikt via console osv. Hvordan er slike ting på server 2008? Vet jeg får raid-5 der, men er det like enkelt i bruk, en form for console?
ThaBear Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Du kan sette opp raid 5 via bios på hovedkortet ditt, altså windows finner en disk og saken er biff! Men tror nå WHS klarer å lage til raid5... er jo faen ikkje så kompliserte ting.. Men raid via HK skal gå, og vist du da bruker raid kort er dette enda enklere..
DementedAlbino Skrevet 23. september 2010 Forfatter Skrevet 23. september 2010 Gikk for windows server 2008 og det fungerer helt utmerket og gjør nøyaktig hva jeg ønsker. Har også en testmaskin med ubuntu, og synes det også virker bra og er utrolig spennende å lære seg. Føler meg bare ikke helt kvalifisert til å skulle bruke det på serveren enda, lære meg litt mer først ja:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå