Gå til innhold

Bilder som sier mer enn tusen ord (advarer mot noen sterke bilder)


TheCoon

Anbefalte innlegg

Er det lov å legge ut slike bilder her? Kan du ikke advare å putte dem i spoiler. :cry:

Det er allerede en advarsel i trådens tittel. Dessuten mener jeg det er langt på tide at folk får øynene opp for det som skjer i Sør-Afrika og har skjedd siden 1991. Det er kanskje ubehagelig og trist å se slike bilder, men dette er faktisk virkeligheten som nesten 5 millioner hvite beboere i Sør-Afrika lever med daglig.

En advarsel i trådens tittel er ikke nok når det er snakk om slike bilder. Bildene har derfor blitt satt i spoiler mens jeg finner ut om de skal tillates.

 

Reaksjoner på dette tas som vanlig på PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har etter flere henvendelser og rapporter - dog med en viss ulyst - slettet den angjeldende posten. Vi må antagelig ha en grense for hva vi tillater på et åpent tilgjengelig forum. Dog skal det sies at jeg synes bildene var on topic og beskrivende, og egentlig skulle ønske at vi kunne tillate slikt. Men det er ikke alt som er beskrivende som kan trykkes.

 

Reaksjoner tas på PM, diskusjon om hvor grensen går for gore og annen realisme i billeds form kan vi ta i en egen tråd under tilbakemeldinger.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå virker det litt som at folk bare poster en hel masse random bilder her, det er ikke meningen. Om man mener at et bilde sier mye, kan det være greit å legge ut et forklaring på hvorfor. Jeg ser ikke helt poenget med å legge ut et bilde av et fly, en ape eller en valp. Bare fordi er bile er kult/søtt/tøft så betyr ikke det at det hører hjemme her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå virker det litt som at folk bare poster en hel masse random bilder her, det er ikke meningen. Om man mener at et bilde sier mye, kan det være greit å legge ut et forklaring på hvorfor. Jeg ser ikke helt poenget med å legge ut et bilde av et fly, en ape eller en valp. Bare fordi er bile er kult/søtt/tøft så betyr ikke det at det hører hjemme her.

 

 

Men for svarteste faen da. er det du som har laget tråden?!

Nå postet jeg bildet av Concorde fordi det har revolusjonert historien. Både teknisk og utseendemessig.

Med tanke på at det var det første passasjerflyet som kunne fly med supersonisk hastighet mener jeg det absolutt!burde få en plass her.

Ta han andre fyren, (gidder ikke å leite frem navnet. Ikke at det har noe å si heller), men han poster bilder av en film. Zombieland.

en komifilm. Sier ikke at de var dårlig eller noe, men hva han mener er artige 1000-ord-verdige bilder, så skal vel han få lov til det?! :hmm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå virker det litt som at folk bare poster en hel masse random bilder her, det er ikke meningen. Om man mener at et bilde sier mye, kan det være greit å legge ut et forklaring på hvorfor. Jeg ser ikke helt poenget med å legge ut et bilde av et fly, en ape eller en valp. Bare fordi er bile er kult/søtt/tøft så betyr ikke det at det hører hjemme her.

 

 

Men for svarteste faen da. er det du som har laget tråden?!

Nå postet jeg bildet av Concorde fordi det har revolusjonert historien. Både teknisk og utseendemessig.

Med tanke på at det var det første passasjerflyet som kunne fly med supersonisk hastighet mener jeg det absolutt!burde få en plass her.

Ta han andre fyren, (gidder ikke å leite frem navnet. Ikke at det har noe å si heller), men han poster bilder av en film. Zombieland.

en komifilm. Sier ikke at de var dårlig eller noe, men hva han mener er artige 1000-ord-verdige bilder, så skal vel han få lov til det?! :hmm:

Må si meg helt enig med deg der Feggy!

Lenke til kommentar

Enig, skift kravene du stiller til bildene. Som det er nå blir det postet krigsbilder og andre fryktelige bilder egentlig bare fordi de viser noe fryktelig. Sier disse mer enn 1000 ord? Eller blir de bare postet fordi dere ikke finner noe annet? Tråden kunne da heller blitt kalt "Krigsbilder og andre forferdelige bilder", eller bare "Sterke bilder".

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Bilder fra Tough Guy Challange 2010

Flere bilder her

 

t31_0MWK2521.jpg

A pair of Tough Guy racers pose during the Tough Guy Challenge

 

t27_0MWK2469.jpg

Thumbs-up and smiles, filthy but happy Tough Guy competitors wade through a muddy obstacle

 

t19_0MWK2459.jpg

Tough Guy Challenge racers, dressed as Spartans, pause and prepare for glory at a fire obstacle on South Perton Farm, in Wolverhampton, England, Sunday,

 

t17_21966815.jpg

A competitor dressed as Superman looks dejected as he takes part in the Tough Guy 2010

 

t06_21966269.jpg

The face of a Tough Guy racer crawling through barbed wire during the Tough Guy Challenge

Lenke til kommentar

@trådstarter, kan det være en ide at du forandrer litt på reglene til tråden?

Feks at om bildet ikke er selvforklarende så kan det ligge ved en bildebeskrivelse.

På den måten slipper vi å sitte her med et spørsmåltegn når det kommer bilder som feks de fra Zombieland.

 

Det er et veldig bra forslag Hille. Hvis folk har noe andre forslag til regler er det bare å rope ut! :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig, skift kravene du stiller til bildene. Som det er nå blir det postet krigsbilder og andre fryktelige bilder egentlig bare fordi de viser noe fryktelig. Sier disse mer enn 1000 ord? Eller blir de bare postet fordi dere ikke finner noe annet? Tråden kunne da heller blitt kalt "Krigsbilder og andre forferdelige bilder", eller bare "Sterke bilder".

 

Jeg er uenig i det du sier. Fryktelige bilder som for eksempel av krig kan ofte fortelle mer enn 1000 ord. Men ikke alle. Og jeg har tidligere i tråden poengtert at det er ikke om å gjøre å finne de mest groteske bildene. Poenget er å frambringe følelser, og det er mye følelser i krig. Derfor blir det lagt ut en del krigsbilder.

 

Forslaget om å kalle tråden "Krigsbilder" vil med 100% sikkerhet ikke bli fulgt opp. For da har du misforstått poenget med tråden. Og det synes jeg er synd.

Endret av TheCoon
Lenke til kommentar

hvor ble det av bildene?? Noen som kan PM'e til meg please? :o

Som jeg skrev noen minutter tidligere i posten før din så ble de slettet.

 

Jeg ser ikke helt poenget med å legge ut et bilde av et fly, en ape eller en valp.

Bildene av hvalpene ble vel lagt ut som en reaksjon på at folk ville ha sensurert posterens bilder av mishandling.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå virker det litt som at folk bare poster en hel masse random bilder her, det er ikke meningen. Om man mener at et bilde sier mye, kan det være greit å legge ut et forklaring på hvorfor. Jeg ser ikke helt poenget med å legge ut et bilde av et fly, en ape eller en valp. Bare fordi er bile er kult/søtt/tøft så betyr ikke det at det hører hjemme her.

 

 

Men for svarteste faen da. er det du som har laget tråden?!

Nå postet jeg bildet av Concorde fordi det har revolusjonert historien. Både teknisk og utseendemessig.

Med tanke på at det var det første passasjerflyet som kunne fly med supersonisk hastighet mener jeg det absolutt!burde få en plass her.

Ta han andre fyren, (gidder ikke å leite frem navnet. Ikke at det har noe å si heller), men han poster bilder av en film. Zombieland.

en komifilm. Sier ikke at de var dårlig eller noe, men hva han mener er artige 1000-ord-verdige bilder, så skal vel han få lov til det?! :hmm:

 

Bildet er fortsatt ikke särlig merkverdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå virker det litt som at folk bare poster en hel masse random bilder her, det er ikke meningen. Om man mener at et bilde sier mye, kan det være greit å legge ut et forklaring på hvorfor. Jeg ser ikke helt poenget med å legge ut et bilde av et fly, en ape eller en valp. Bare fordi er bile er kult/søtt/tøft så betyr ikke det at det hører hjemme her.

 

 

Men for svarteste faen da. er det du som har laget tråden?!

Nå postet jeg bildet av Concorde fordi det har revolusjonert historien. Både teknisk og utseendemessig.

Med tanke på at det var det første passasjerflyet som kunne fly med supersonisk hastighet mener jeg det absolutt!burde få en plass her.

Ta han andre fyren, (gidder ikke å leite frem navnet. Ikke at det har noe å si heller), men han poster bilder av en film. Zombieland.

en komifilm. Sier ikke at de var dårlig eller noe, men hva han mener er artige 1000-ord-verdige bilder, så skal vel han få lov til det?! :hmm:

Det har vel ikke noe om å si om jeg har lagd tråden eller ikke. Tråden heter "Bilder som sier mer enn tusen ord", derfor mener jeg at det blir feil å legge ut et bilde av et tilfeldig fly, særlig når det ikke er en beskrivelse av hvorfor du la ut bildet. Det er ikke alle bilder som trenger en beskrivelse, men noen gjør det.

 

Tilbake til topic.

post-160412-1285246780,9715_thumb.jpg

Barn drept i Palestina

 

post-160412-1285246658,2448_thumb.jpg

Ukjent opprinnelse. Tar jeg ikke helt feil er det en sikh begravelse.

 

post-160412-1285246866,5906_thumb.jpg

En mann sørger ved en av de fem kistene som blir kjørt gjennom byen Wootton Bassett i England. Kistene inneholder likene av fem soldater drept i Afghanistan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...