Gå til innhold

Apple med verdens raskeste PC? Ikke ifølge denne artikkelen.


sokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bah, desperat markedsføring har alltid vært eneste måten å få solgt en Mac på.

 

 

Beklager, men folk kjøper mac når dem vil ha kvalitet.

Noen er nemlig lei av å følge reklamen og saueflokk-prinsippet.

Det er jo pga reklamen at du sitter med windows..... :wink:

 

 

Mac er forbikjørt ytelsesmessig for lenge siden og eneste måten de nå kan overleve på er med villedende markedsføring av fargerike plastgjenstander. :roll:

 

Beklager nok en gang. Mac er nå fult på høyde med pee cee i hastighet.

Om dem er raskere gjenstår for "verden" å "bevise", men at mac henger etter pee cee på hastighet er nå en saga blott.

 

Apple har dessuten stil/klasse. Noen man ikke kan si om de fleste pcér.

 

Apple er ikke dyrt. (Sjekk hva man får for det man betaler)

 

Operativ-systemet er det beste man får. (Windows kommer ikke på 2.plass engang....)

Lenke til kommentar
Beklager, men folk kjøper mac når dem vil ha kvalitet.

Noen er nemlig lei av å følge reklamen og saueflokk-prinsippet.

Det er jo pga reklamen at du sitter med windows.....

 

Riktig.

Det at det faktisk er et hav av spill/programvare til Windows i forhold til Mac trenger vi naturligvis ikke ta i betraktning.

 

 

 

 

Edit: Skriveleif.

Lenke til kommentar
Apple har dessuten stil/klasse. Noen man ikke kan si om de fleste pcér.

Nåja. Kanskje ikke de fleste eksisterende hjemmepcene i de tusen hjem, men det har nå begynt å komme seg! De som vil ha en pc som ser bra ut, besøker sider som www.globalcool.no, www.microplex.no og www.netconnection.no og gjør noe med det!

 

En kamerat av meg bytta nettopp ut pcen sin til fordel for en bærbar mac! Den ser riktignok snasen ut, men det er det eneste også... :roll:

Lenke til kommentar
Apple har dessuten stil/klasse. Noen man ikke kan si om de fleste pcér.

 

Sant nok, men det er jo fordi de vedlikeholder 'Mac-følelsen' ved bare å levere fine kasser. Hadde de solgt samme hardware i grå kjedelige bokser for en tusenlapp mindre ville de ødelagt mye av profilen sin siden pris for mange er avgjørende.

 

Se bare på PC-verdenen: Det finnes lekre kabinetter men du finner ikke en eneste økonomi/datasjef (vel, kanskje noe få...) som er villig til å bruke en tusenlapp ekstra pr. PC hvis det eneste du får for den tusenlappen er et penere kabinett.

 

Det som er litt skremmende er at enkelte Mac-folk (jeg jobber sammen med et par...) ikke engang VET at det finnes pene PC-kasser og synes Apple er så fantastiske fordi de ikke lenger leverer grå bokser. :)

Lenke til kommentar
Apple har dessuten stil/klasse. Noen man ikke kan si om de fleste pcér.

Nåja. Kanskje ikke de fleste eksisterende hjemmepcene i de tusen hjem, men det har nå begynt å komme seg! De som vil ha en pc som ser bra ut, besøker sider som www.globalcool.no, www.microplex.no og www.netconnection.no og gjør noe med det!

 

En kamerat av meg bytta nettopp ut pcen sin til fordel for en bærbar mac! Den ser riktignok snasen ut, men det er det eneste også... :roll:

De standar 14iss kabinettene til mp nc etc kan ikke måle seg med et mac kabinett. selv er jeg en pc bruker med mac kabinett 8)

Lenke til kommentar

Fuskade Apple på G5-testerna?.. Vad säger de själva?

 

 

 

Apple fick svidande kritik och kallades för lögnare och lurendrejare när de offentliggjorde de benchmark-tester som tydligt visade på den nya G5-processrsn överlägsenhet över dagens bästa PC-maskiner. Lögnare och lurendrejare var saker Apple kallades för..

Läs vår tidigare artikel.

 

Därför ansåg Greg Joswiak, Apples vide-chef för hårdvaruutveckling att det var dags att försvara Apples tester. Slashdot gjorde intervjun.

 

Detta är vad han sa:

1) Apple använde ett oberoende testföretag, som dokumenterade alla ändringar och parametrar i testet. De offentliggjorde allt.

 

2) De använde samma kompilerare för testprogrammen på alla systemen för att så gott som möjligt eliminera den faktorn. Det var bara hårdvaran som skulle testas.

 

3) Man använde Linux till PC-systemen eftersom Windows gav ett sämre resultat för dem.

 

4) Alla modifieringar på PC-systemen som de gjorde resulterade i högre resultat än om de var ogjorda.

 

5) Modifieringarna på G5-systemen var gjorda för att reflektera konfigurationen på de system som kommer skeppas.

 

6) Alla inställningar för användandet av SSE2 på PC-maskinerna var påslagna.

 

Det var vad Apple hade att säga om saken. Vad har ni?

Lenke til kommentar
De standar 14iss kabinettene til mp nc etc kan ikke måle seg med et mac kabinett. selv er jeg en pc bruker med mac kabinett 8)

Runde plexiformer og annen halvgjennomsiktig farget plast? Nei, ærlig talt... jeg snakker overhodet ikke om "De standar 14iss kabinettene" dine, med vinduer og fancy katodelys som minner om avanserte drivhus der det vokser kretskort!

Nei, se gjennom kunstgalleriet :wink: av kabinetter på microplex, og prøv å si "standar 14iss" igjen... :grumpy:

Lenke til kommentar
uff, enda en som syntes lianli er kongen på hauen du eller?

komme her si at mp eller andre butikker har noen pene kabinetter er jo ille si. mac har sin stil. sine løsninger.

kommer du hær og sier at Lian Li er dårlige kabinetter?

****** ass.. er så forbanna mange mac users som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp.. :evil:

Lenke til kommentar
2) De använde samma kompilerare för testprogrammen på alla systemen för att så gott som möjligt eliminera den faktorn. Det var bara hårdvaran som skulle testas.

Er det ikke akkurat det som er problemet da? En kompilator er tilpasset en spesiell arkitektur. Hvis man bruker samme kompilator og tester P4 kontra AMD så får man også et resultat som er sterkt i den enes favør, avhengig av hvilken kompilator man bruker.

Man må bruke forskjellige kompilatorer, som hver er optimalisert for sin maskin. En benchmark tester ikke kun CPU, den inkluderer kompilatoren.

Lenke til kommentar
uff, enda en som syntes lianli er kongen på hauen du eller?

komme her si at mp eller andre butikker har noen pene kabinetter er jo ille si. mac har sin stil. sine løsninger.

kommer du hær og sier at Lian Li er dårlige kabinetter?

kjøss ass.. er så forbanna mange mac users som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp.. :evil:

ta på brillene a. sier ikke lianli er dårlige, aldri sakt og finner du en tråd hvor jeg har sakt det er du god.

er så forbanna mange mac users som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp..
Hvis den var til meg vil jeg opplyse om at jeg er en pc bruker. ( men med "mac" kabinett)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...