Gå til innhold

Apple med verdens raskeste PC? Ikke ifølge denne artikkelen.


sokk

Anbefalte innlegg

Er det ikke akkurat det som er problemet da? En kompilator er tilpasset en spesiell arkitektur. Hvis man bruker samme kompilator og tester P4 kontra AMD så får man også et resultat som er sterkt i den enes favør, avhengig av hvilken kompilator man bruker.

Man må bruke forskjellige kompilatorer, som hver er optimalisert for sin maskin. En benchmark tester ikke kun CPU, den inkluderer kompilatoren.

 

Gjør deg selv og oss andre en tjeneste Hårek. Les denne linken:

 

http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=0...tid=126&tid=181

 

"To test the hardware alone, you must normalize the compiler out of the equation -- using the same version and similar settings -- and, if anything, Joswiak said, gcc has been available on the Intel platform for a lot longer and is more optimized for Intel than for PowerPC. "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta på brillene a. sier ikke lianli er dårlige, aldri sakt og finner du en tråd hvor jeg har sakt det er du god.

er så forbanna mange mac users som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp..
Hvis den var til meg vil jeg opplyse om at jeg er en pc bruker. ( men med "mac" kabinett)

nei, den var ikke til deg, men mac users generelt..

Lenke til kommentar

Her er problemet med MAC i et nøtteskall (og det gjelder forsovidt all software)

 

Ehh, ja , spill ja..... hmmm, nei vent litt! Jeg har 27 spill installert. Men jeg spiller veldig lite...hvorfor det? Kanskje fordi jeg ikke er en "gamer"?

 

Så Stigma, fortell nå hvor mange timer du bruker hver dag til å sitte å spille. ?

 

:lol:

Lenke til kommentar
Det er jo pga reklamen at du sitter med windows.....

 

Joda helt klart :p Tilgjengelighet? Pris? Tilgjengelighet på maskinvare? Tilgjengelighet på programvare? Reklame er absolutt ikke grunnen til at jeg sitter med windows i dag (faktisk skriver jeg dette på mandrake i mozilla :p).

 

Apple gir oss et alternativ ja, men se på Apple isolert. Hva gjør de? De vil ha og har 100% kontroll over programvare og operativsystem. De vil ha og har 100% kontroll over maskinvaren de leverer. De vil ha og har 100% kontroll over dippeduttene som leveres til Macen. De vil ha og har monopol på distribusjon av alt det forannevnte. Om Apple er blitt underdog, så har de mentaliteten til en markedshai.

 

Så lenge de finnes alternativer der det faktisk finnes alternativer og alternativet er billigere på pris, har større valgmuligheter, og som i tillegg ihvertfall konkurrerer (og som de aller aller fleste mener er en raskere platform og som flere klarer å argumentere om at er det raskeste alternativet selv med Apples egne testresultat...) og som med all sannynlighet vil gå langt forbi G5 før en G6 blir tilgjengelig, ja da er vel ikke valget spesielt vanskelig?

Lenke til kommentar

Her er problemet med MAC i et nøtteskall (og det gjelder forsovidt all software)

 

Ehh, ja , spill ja..... hmmm, nei vent litt! Jeg har 27 spill installert. Men jeg spiller veldig lite...hvorfor det? Kanskje fordi jeg ikke er en "gamer"?

 

Så Stigma, fortell nå hvor mange timer du bruker hver dag til å sitte å spille. ?

 

:lol:

 

"og det gjelder forsovidt all software" - Leser du hele postene før du svarer Mr. Macrules :lol:

Lenke til kommentar
Det er jo pga reklamen at du sitter med windows.....

 

Joda helt klart :p Tilgjengelighet? Pris? Tilgjengelighet på maskinvare? Tilgjengelighet på programvare? Reklame er absolutt ikke grunnen til at jeg sitter med windows i dag (faktisk skriver jeg dette på mandrake i mozilla :p).

 

Apple gir oss et alternativ ja, men se på Apple isolert. Hva gjør de?

De vil ha og har 100% kontroll over programvare og operativsystem.

 

Feil! Du kan installere Linux, FreeBSD og masse annet. Selvfølgelig har de kontroll på OSX ettersom det er de som utvikler det.

De vil ha og har 100% kontroll over maskinvaren de leverer.

Alle som leverer hardware har vel 100% kontroll på den vil jeg håpe!

De vil ha og har 100% kontroll over dippeduttene som leveres til Macen.

Hvem som helst kan lage hardware til en Mac. Kjøp deg HD, RAM, PCI kort eller hva du vil hvor du vil du!
Lenke til kommentar
Tilgjengelighet? Pris? Tilgjengelighet på maskinvare? Tilgjengelighet på programvare? Reklame er absolutt ikke grunnen til at jeg sitter med windows i dag (faktisk skriver jeg dette på mandrake i mozilla :p).

 

 

Reklame kommer i mange former.

 

Tilgjengelighet er ett resultat av reklamen.

Pris er ikke lenger ett argument.

Tilgjengelighet på maskinvare. Gjelder for mac også.

 

Reklame er indirekte grunnen til at du sitter med windows!

Hvorfor sitter du med mandrake? Hørt om linux fra andre eller fant du ut helt av deg selv at det er noe som heter linux?

Når et pc-troll forteller deg at mac suger. Så er det anti-mac reklame.

Ikke undervurder reklamens makt!

 

 

Apple gir oss et alternativ ja, men se på Apple isolert. Hva gjør de? De vil ha og har 100% kontroll over programvare og operativsystem.

 

Har Apple 100% kontroll over programvare og operativsystem?

:lol:

Håper du er istand til å begrunne den påstanden nærmere....

 

 

De vil ha og har 100% kontroll over maskinvaren de leverer.

 

En ting. 100% kontroll er det ingen som har.

Men hvorfor tror du mac er så stabil kontra pc?

 

 

De vil ha og har 100% kontroll over dippeduttene som leveres til Macen.

 

He he, jeg har en dippedutt som heter iMic. Har Apple 100% kontroll over den? Nei! Tror nok du skjønner at den påstanden din ikke holder....:wink:

 

De vil ha og har monopol på distribusjon av alt det forannevnte. Om Apple er blitt underdog, så har de mentaliteten til en markedshai.

 

Beklager men du tar feil.....

 

 

Så lenge de finnes alternativer der det faktisk finnes alternativer og alternativet er billigere på pris, har større valgmuligheter, og som i tillegg ihvertfall konkurrerer (og som de aller aller fleste mener er en raskere platform og som flere klarer å argumentere om at er det raskeste alternativet selv med Apples egne testresultat...) og som med all sannynlighet vil gå langt forbi G5 før en G6 blir tilgjengelig, ja da er vel ikke valget spesielt vanskelig?

 

Nei det er ikke spesielt vanskelig. Man kan enten drive synsing/ønsketenking som du bedriver, eller man kan kjøpe den beste maskinen for sitt bruk. :wink:

Lenke til kommentar

"og det gjelder forsovidt all software" - Leser du hele postene før du svarer Mr. Macrules :lol:

 

Jeg leste innlegget ditt Stigma. Og den frasen du viser til her er så dum at den gadd jeg ikke kommentere.

 

Så hvor mange tusen programmer har du installert som ikke finnes til mac?

Lenke til kommentar
2) De använde samma kompilerare för testprogrammen på alla systemen för att så gott som möjligt eliminera den faktorn. Det var bara hårdvaran som skulle testas.

Er det ikke akkurat det som er problemet da? En kompilator er tilpasset en spesiell arkitektur. Hvis man bruker samme kompilator og tester P4 kontra AMD så får man også et resultat som er sterkt i den enes favør, avhengig av hvilken kompilator man bruker.

Man må bruke forskjellige kompilatorer, som hver er optimalisert for sin maskin. En benchmark tester ikke kun CPU, den inkluderer kompilatoren.

De ville først og fremst teste hardwaren, tror det var litt av poenget. Uansett, GCC kompilatoren har eksistert mye lenger på x86-plattformen enn på G5 og burde i så måte være bedre optimalisert for x86...

 

Men, selvsagt, WWDC var en gigantisk media-jippo. Når folk lanserer nye produkt har de en tendens til å overdrive for å få fram budskapet. Intel gjør det, AMD gjør det, og *surprise* *surprise*, Apple gjør det. Bare tiden vil vise hvordan Mac G5 konkurrerer mot x86 når det gjelder ytelse. Som Mac-bruker er jeg derimot ganske så glad for at Apple endelig har en hardware plattform som kan konkurrere mot det vi finner i PC-verdenen.

Lenke til kommentar

Det er jo pga reklamen at du sitter med windows..... :wink:

Nope, har aldri sett en reklame om windows 3.11 eller 95 da eg begynte å bruke en pc?

Det var ikke noe annet å velge i da eg kjøpte min første pc, var kun windows.

Bodde du på månen du da?

 

Mac var det første masseproduserte operativsystemet med GUI og det var også den første i norge.

Macintosh ble lasert i 84 og var en herlig liten koseklump!. Ting er ikke alltid som du tror :p

 

128k.gif

Lenke til kommentar

Å diskutere med Mac brukere er som og pisse i motvind... Mac er ikke en datamaskin men snarere en religion...

 

Storebrorsyndromet kommer også inn... vi ser det med samme med linux vs windows osv... hvor mange windows/intel/pc brukere gidder og starte thread hvor man spør hva som er best av win/lin intel/amd pc/mac...

 

gjesp... det er døøvende kjedelig hele greia... om Mac døde i morgen hadde det vært det samme for meg.

Lenke til kommentar

Nederst på siden i første post er det en del hate-mail sendt inn av mac-brukere..

Les mailene og prøv å være objectiv. Bytt ut ordet "pc" med "white" og "mac" med "black/negro".. (Dette for å illustrere hvor ille dette faktisk er. Siden rasisme er fyfy gir det oss et bedre bilde av hvor agressive disse mailene egentlig her.. Her snakker vi "rasistiske" tendenser :o )

 

La meg oversette en av mailene:

 

IDIOT!!!!!!!!! you are not black. you may have a negro but thats as far as it goes. its appearent that you are a negrohater like most white trash on the net,after all why would have come out with this "article" so soon after the launch of the G5? i really feel sorry for you and the likes of you. you dont understand black users at all,we dont want everyone to switch to apple computers. most white users are complete idiots and they are fine right were they are thank you. your attacks on black users shows your hatred for all things black. what is it you do again? oh i forgot! suck it you intel weenie!!!

 

SYKT!

(håper ingen føler seg støtt av dette innlegget.. no offense intended)

Lenke til kommentar

Storebrorsyndromet kommer også inn... vi ser det med samme med linux vs windows osv... hvor mange windows/intel/pc brukere gidder og starte thread hvor man spør hva som er best av win/lin intel/amd pc/mac...

Det skjer titt og ofte, skal jeg si deg... På linux-forum og mac-forum er det alltid en eller annen win/PC fantast som stikker huet inn for å irritere. Det verste er at folk svarer.

 

Zealots finner en overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...