Gå til innhold

Trenger jeg subwoofer i tillegg til dette?


1c3t34

Anbefalte innlegg

Fra fence audio? Neppe.

 

Jeg har to par kontakter bak på høytalerene mine. Regner med de ene er til mid og diskant, og de andre til bass.

 

Jeg har koblet kabler fra receiveren til de to nederste kontaktene på hver høytaler, pluss kabler fra surr-back eller no på receiveren min til de to øverste kontaktene på hver høytaler. Deretter har jeg satt bi-amp til "on" på receiveren.

 

Hva vil du si dette er da?

Har du koblet fra surr. back er det en form for bi-amping. Her bruker du separate forsterkertrinn til diskant og mellomtone/bass.

 

Det gjør sånn at du får teoretisk dobbel effekt ut.

 

Bi-wiring, som kun er å bruke to ledningspar tar ledningene ut fra samme forsterkertrinn, og så inn i høytalerne, og har lite for seg annet enn utseende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men for å komme tilbake til tråden:

 

Jeg prøvde en subwoofer av merket Fence, og den spilte ikke så veldig bra med disse høytalerne. Den var treg og spilte mer "during" enn fast og fin bass, så kvaliteten på høytalere av fence vil jeg ikke tro er særdeles mye å skryte av.

 

Om du skal ha subwoofer til disse - ikke skaff en billig en. Det høres dårlig og upresist ut.

Lenke til kommentar

Bi-wiring, som kun er å bruke to ledningspar tar ledningene ut fra samme forsterkertrinn, og så inn i høytalerne, og har lite for seg annet enn utseende.

 

Du må ikke glemme at det høres utrolig tøft ut! :tease:

 

 

Men som svar på emne, få høyttalerne i hus. Få spilt dem inn (50-100timer), så ser du hva du trenger. Jeg gikk selv for Yamaha sine NS-777 som har dobbelt 8" bass element (Satt opp med bi-amp), føler ikke noe behov for mer bass i lydbildet. Eneste jeg faktisk vurderer er bak høyttalere, hvis jeg skal bygge på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...