Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg venner/kjæreste?


Anbefalte innlegg

Først var du ikke respektert, men nå er du ikke bare respektert men faktisk HØYT respektert. Det tar måneder eller år å oppnå respekt, men det har du greid på noen uker med et elendig selvbilde og stor usikkerhet.

 

Beklager, men det er ikke troverdig og forsterker inntrykket av at denne tråden ikke er seriøs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestebrukar

Er det nokon her som veit korleis ein tar steget viare, frå "vennskap" til noko meir? Har blitt kjent med ein del jenter i klassen min, og fått god kontakt med dei, men er det greit å være "litt" tilbakehalden, og berre prøve å halde god kontakt med dei? Er 20 år.

Lenke til kommentar

Hvis du har blitt venn så er det vanskelig å komme lenger.

 

Det kan jo være de føler seg tiltrukket av deg. Det kan jo være verd et forsøk men ikke prøv for hardt.

 

Isåfall kan det skje ved at dere tilfeldig gjør noe sammen som venner men at det uforutsett blir så god kjemi at det blir tid og sted for noe mer.

 

Det er ikke et valg å være tiltrukket, men det er et valg å leve det ut.

Lenke til kommentar

Hvis du har blitt venn så er det vanskelig å komme lenger.

 

 

 

De parene som det går best med i min vennekrets har alle startet som gode venner og så har de funnet ut at de liker hverandre. De som starter med random roting har sjeldnere endt bra.

 

Men på en måte har du jo rett, fordi grunnen til at de har endt som venner selv om han viser interesse, er vel at hun ikke er interessert nok. :)

 

Det går fint an å gå fra venner til kjæreste, men da må du ha noe special som hun liker.

 

Vis dem dine beste sider, evt skaff deg noen beste sider om du ikke er fornøyd med deg selv enda.

Lenke til kommentar
Gjest gjestebrukar

Med posten eg skreiv tidlegare, meinte eg ikkje at vi var venar, men heller fått god kontakt på skula. Er det greit å være litt frampå, og ta iniativ til noko meir?

Lenke til kommentar

Wendelinho! koffor kan du ikkje ta å aktivere den skadde hjerna di. å høre på råda folk har prøvd å gi deg istede for å spørre så dumt i heile forumet og ikkje kom med det pisspreiket at du sliter med å finne ut når du må ha kart for å bruke hjernen. jeg har hatt problemer selv og adferdsvansker og måtte lære meg å takle det takket være jeg va tålmodig å kunne ta imot gode råd ,men du bryr deg faen ikkje anna om syte om problemene dine og heller ta imot mange av dei rådene du har fått og gi faen i å diskutere i den tråden her. og visst det irritera dere folkens koffor gidder dere virklig å skrive til den oppmerksomhetsyke lille valpen???

 

Enig, men hadde likt å sett den posten med et par punktum og komma.. Samt avsnitt.

 

 

Möllers Tran jeg va ganske travel den dagen og gadd ikkje å putte på spessielt punktum og gadd ikkje å bry meg om avsnitt..

Lenke til kommentar

dkny:

Jeg mener at det er vanskeligere, ikke at det er umulig.

Altså at hvis man er genuint interesert i en dame så bør man gjøre alt for å ikke komme vennesonen hennes.

 

Jeg mener at sjansene er mindre fordi de tar deg for gitt som venn og da vanskelig kan se deg med objektive øyne. Altså at du kanskje ikke får en ny mulighet til å bli vurdert som noe annet.

Lenke til kommentar

dkny:

Jeg mener at det er vanskeligere, ikke at det er umulig.

Altså at hvis man er genuint interesert i en dame så bør man gjøre alt for å ikke komme vennesonen hennes.

 

Jeg mener at sjansene er mindre fordi de tar deg for gitt som venn og da vanskelig kan se deg med objektive øyne. Altså at du kanskje ikke får en ny mulighet til å bli vurdert som noe annet.

 

 

Jo, "jeg liker deg som en venn" er jo samme unnskyldning som både gutter og jenter bruker når de ikke er tiltrukket av noen. Jenter vurderer da guttevennene sine også med jevne mellomrom. Det er bare at de ikke er interessante som kjæreste, evt ikke har vist nok interesse selv, som har ført til at de er venner.

 

Det er litt sært at gutter tror at det er pga at man er venner jenter ikke vil være kjæreste. Om en av vennene mine som jeg ikke er tiltrukket av spør på tull "ja hva synes du om MEG a?" sier jeg "du er jo en VENN!". Når sannheten er at jeg ikke er tiltrukket av ham på den måten.

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket Gutt 15

Hei. Jeg er interresert i en jente i paralellklassen. Jeg er 15 år. Vi har noen felles venner. Jeg er heller ikke særlig sosial. Og hun er ikke den peneste jenten jeg har sett, men hun har ett mere tiltrekkende utseende enn de andre, så neste jente er 5-10 poeng bak, mens de andre kaver ett hav bak henne innenfor mitt syn for hvor pen hun er.

 

Jeg vet ikke helt om jeg er forelsket, betatt, interressert eller hva jeg er. Men det er noe med henne i motsetning til de andre som gjør meg tiltrukket.

 

Jeg vil egentlig bare ha henne som kjæreste så jeg vet hvor jeg har hun inntill jeg finner ut hva jeg er. Men jeg vet at den veien er feil.

 

Jeg føler at det aldri er noe problem å komme i kontakt med hun og noe av vennegjengen.

 

Men jeg vil heller ikke vise altfor stor interresse fordi det kan avsløres i vennegjengen hennes.

 

Snart for man lov til å dra på butikken i friminuttene. Og storefri er langt ifra noe langt friminutt. Så jeg tror jeg ser henne sjeldnere og sjeldnere.

 

Vet dette innlegget var rotete og masse slik. Men lurer så veldig på det.

 

Hun er singel, det vet jeg.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er interresert i en jente i paralellklassen. Jeg er 15 år. Vi har noen felles venner. Jeg er heller ikke særlig sosial. Og hun er ikke den peneste jenten jeg har sett, men hun har ett mere tiltrekkende utseende enn de andre, så neste jente er 5-10 poeng bak, mens de andre kaver ett hav bak henne innenfor mitt syn for hvor pen hun er.

 

Jeg vet ikke helt om jeg er forelsket, betatt, interressert eller hva jeg er. Men det er noe med henne i motsetning til de andre som gjør meg tiltrukket.

 

Jeg vil egentlig bare ha henne som kjæreste så jeg vet hvor jeg har hun inntill jeg finner ut hva jeg er. Men jeg vet at den veien er feil.

 

Jeg føler at det aldri er noe problem å komme i kontakt med hun og noe av vennegjengen.

 

Men jeg vil heller ikke vise altfor stor interresse fordi det kan avsløres i vennegjengen hennes.

 

Snart for man lov til å dra på butikken i friminuttene. Og storefri er langt ifra noe langt friminutt. Så jeg tror jeg ser henne sjeldnere og sjeldnere.

 

Vet dette innlegget var rotete og masse slik. Men lurer så veldig på det.

 

Hun er singel, det vet jeg.

 

Om du ikke er trådstarteren så ville jeg anbefalt deg med å lage en ny tråd.

 

Selv om jeg får et snev av "Wendelinho" følelse av innlegget.

Forstår ikke hvorfor han skriver som gjest men er vel så overraskende siden fyren ikke er helt ok i hodet.

Endret av -Léon-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Selvfølgelig har jeg ingen problemer med det. Men som sagt, når jeg legger mye fokus i noe, så drømmer jeg om det. Og det fungerer veldig bra.

 

Men som lest i den tråden der jeg skrev drømmen min, så var jeg avhengig av at hun er syk, alene, og riktig timing.

 

Jeg har lett etter tråden hvor forrige ''drøm'' var, fordi jeg tror den kan virke her. Men har glemt hvilken side i hvilken tråd det var, hjelp, Zarac?

 

Hun er pen, jeg synes hun er pen, andre synes hun sikkert er pen. Men det er sikkert bare jeg som synes det på denne måten inntill videre. Men det er en tvangstanke at jeg ikke tør å snakke med hun fordi jeg tror hele verden liker henne og da avslører meg og blir mine fiender. Jeg leter fortsatt etter den tråden.. Irriterende, for det som sto der kan være svaret på problemet mitt. Jeg er bare avhengig av å finne den tråden å høre med dere om dere er enige or not.

 

Og jeg er veldig takknemlig for at dere hjelper meg fortsatt. :-)

 

PS. Jeg vet ikke helt om jeg gleder, eller gruer meg til i morgen :-(

Forelskelse er noe forferdelig ti' ti'er.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...