Gå til innhold

Knebøyfail på Spenst


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Greit greit, jeg hopper av hesten og publiserer denne skampletten i min styrketreningshistorie :whistle:

 

Før flamingen begynner vil jeg bare si at:

- jeg har jobbet masse med teknikken min etter denne videoen

- jeg bruker ikke sko under øvelsen lenger

- jeg bruker racket til det det er ment til ;)

- om jeg skal makse så har jeg med en spotter!

- jeg skadet heldigvis ikke ryggen

- tidspunktet var superdårlig, jeg var egentlig ferdig å trene alt jeg skulle.

 

 

Edit: æsj, kjenner jeg er flau allerede :!:

Edit 2: Dette er fra april eller noe sånt altså.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=BSe_nHd5zro

Endret av Juliess
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ja :blush:

Grunnen til at jeg stod utenfor var fordi med den teknikken jeg hadde tidligere, så kom jeg litt lenger ned (lot knærne skyte ut over tåtuppene), og da klarte jeg å smelle stanga nedi stativet under et sett. Det var relativt ubehagelig. Fant vel ut at det var supersmart å stå utenfor. Nå har jeg bedre teknikk og mer kontroll, så holder meg inni stativet ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tsk, tsk, takla jo den fint ;) Såg ut som du var litt usikker/panisk før du bestemte deg for å gå ned på kne :D

 

Generelt er den beste løsninga å slippe stanga bak deg, bare pass på at du retter opp ryggen slik at du ikkje får stanga i korsryggen. Kan vere greit å bruke 5 min på å lære seg med berre stanga.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg har joggesko med demping, så jeg føler det er bedre å ta uten sko :) har ikke en formue med penger for tiden å bruke på et ekstra par med sko, så jeg trener heller de øvelsene uten sko før jeg blir svett på beina, hehe..

Jeg ødela to par sko med knebøy og markløft før jeg fant synderen :hrm: Ikke bare gir sko med demping større skaderisiko, du ødelegger faktisk også skoen før eller siden.

 

Flate sko til knebøy er greit, vektløftersko er enda bedre :cool:

 

Det bør nevnes at enkelte treningssentre har forferdelig glatte gulv. Da kan sokke-trening være litt skummelt, og da er det lurt med et par (flate) sko.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

I en ideell verden hadde det vært sånn overalt (eller i hvertfall gulv med litt friksjon). Men på mitt gamle treningssenter bestemte de seg for å legge noe som omtrent føltes som linoleum som var pakket inn i gladpack :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...