Gå til innhold

Anmeldelse: Playstation Move (PS3)


Anbefalte innlegg

Hørte på diverse podcaster at bruk av navigasjons-kontrollen på typiske 'sittespill' som Socom var unødvendig, der var det like greit, om ikke bedre, å bruke DualShock'en hvilende på en fot, mens spill der du må bevege deg mere - og stå oppreist - så kan det kanskje være greit å spandere på seg en navigasjons-kontrollen.

 

Alle Move-spill kan spilles med bare en move-kontroller, og DualShock/Navigation.

Men noen spill får en bedre opplevelse om du bruker bare to move-kontrollerer, som 'Gladiator Duel' og 'Archery' i Sports championship, og slåssingen i The Fight.

 

Tror de aller fleste kommer til å kjøpe starter-pakken (kamera+move), og en ekstra move og nav-kontroller.

 

Det jeg har hørt var litt irriterende, var at foreløbig så blander de kalibrasjonsmetodene litt mye, og det er ingen fast rutine, hvert spill har forskjellige kalibreringer for kontrollerene.

På Sports Championship, skal du gjøre en liten kalibrerings-dans, først strekke ut en arm, trykke, deretter sette hånden på en imaginær beltespenne, trykke, før øvelsene.

Tok litt tid første gangene, men gikk unna når du lærte trinnene.. :p

Mens på The Fight må du sette hendene under haken for å kalibrere avstanden til kameraet.

Beveglesene dione gjør du med knappene på move-kontrolleren.

Dette kunne være litt forvirrende om du prøvde mange forskjellige spill iløpet av kort tid, på E3.

Men går utifra at utviklerene vil se på hvilke andre spill som får dette best til, og kopiere deres metode. Slik at gameplay blir mindre avbrutt av kalibrering. :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal ha både kinect og move, men prisforskjellen er jo ikke relevant når Kinect ikke kan brukes i halvparten så mange spill.. Du kan jo bare glemme å spille samme type spill som Killzone3 og littlebigplanet med kinect feks... Presisjonen demonstrert i Sports Champions kan en jo glemme med kinect.

 

Enig i at move er grisedyrt though :)

 

Det er færre spill til Kinect i starten, men det kommer. Dessuten kan Kinect gjøre mye Move ikke kan. Move bruker vel i hovedsak kontrollene som på Wii, mens Kinect bruker hele kroppen og gjengkjenner f.eks ansiktsuttrykk og fingrene.

 

Jeg har alle konsollene uten PS3, men har DS og PSP, samt forhåndsbesilt 3DS. Jeg gikk fort lei Wiikontrollen i seg selv, og fokuserte heller på selve spillene. Det har ingenting for meg å si hvor bra konsollen og kontrollen er om spillene er kjedelige. Jeg liker Wii, men har ikke noe problem med å i at de fleste spillene på Wii inkludert Super Mario Galaxy, Zelda og Metroid: Other M (for å ta de tre store) ville fungert like bra på de andre systemene. Wii Sport ville vært like kjedelig om det var med vanlig gamepad, kinect, move eller hva som helst annet. Nettopp derfor gleder jeg med til 3DS. Vi får ekte 3D og bra grafikk, samtidig som vi får de bra kontrollene til DS (bare enda bedre) og svært bra spill som vile fungert uansett plattform. Det er en vinn-vinn-vinn situasjon. :) Jeg likte ikke LPG og Killzone, så uansett hva man styrer med vil det fortsatt være kjedelige spill.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

jeg skal ha både kinect og move, men prisforskjellen er jo ikke relevant når Kinect ikke kan brukes i halvparten så mange spill.. Du kan jo bare glemme å spille samme type spill som Killzone3 og littlebigplanet med kinect feks... Presisjonen demonstrert i Sports Champions kan en jo glemme med kinect.

 

Enig i at move er grisedyrt though :)

 

Det er færre spill til Kinect i starten, men det kommer. Dessuten kan Kinect gjøre mye Move ikke kan. Move bruker vel i hovedsak kontrollene som på Wii, mens Kinect bruker hele kroppen og gjengkjenner f.eks ansiktsuttrykk og fingrene.

Hihi. Kilde på dette? Så vidt jeg har lest er Kinect ganske upresist sånn sett, og fingre eller ansiktsuttrykk er alt for små detaljer til at Kinect kan skille disse fra hverandre.

Lenke til kommentar

http://www.psnation.org/2010/09/09/episode-181-maple-flavored-paxtravaganza/

 

Masse spill-inntrykk fra PAX på PSNation.

 

PS Move: Heros on the Move, Kung Fu Live, The Shoot, the Fight, Killzone 3, Sports Championship, Kung Fu Rider..

Kinect: Dance Central, JoyRide.

 

Var også endel andre spill som ble snakket om.

Men dette var de spillene jeg husker i farten, som de diskuterte inntrykk angående motion-sensing.

Kinect-greiene hadde store problemer hørtes det ut som, men er lenger til de skal gi ut den.

Også dårlig at det mangler online-play i Sports Champions..

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Det beste med kinect over Move er INGEN LADING av kontrollere.

 

Kan nok bli rimelig drittlei hvis man har 2-3 vanlige kontroller pluss 4 Move kontrollere som også trenger lading.

 

Kinect har en stor fordel i at man setter den der og så kan alle spille.

Halo eller Gears? Nah. Derimot kan man spille Killzone med Move, og i fremtiden vil nok dette gjelde alle profilerte skytetitler(og senere også andre genrer) som slippes til PS3.

 

Men skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar

Det er færre spill til Kinect i starten, men det kommer. Dessuten kan Kinect gjøre mye Move ikke kan. Move bruker vel i hovedsak kontrollene som på Wii, mens Kinect bruker hele kroppen og gjengkjenner f.eks ansiktsuttrykk og fingrene.

 

Jeg har alle konsollene uten PS3, men har DS og PSP, samt forhåndsbesilt 3DS. Jeg gikk fort lei Wiikontrollen i seg selv, og fokuserte heller på selve spillene. Det har ingenting for meg å si hvor bra konsollen og kontrollen er om spillene er kjedelige. Det er en vinn-vinn-vinn situasjon. :) Jeg likte ikke LPG og Killzone, så uansett hva man styrer med vil det fortsatt være kjedelige spill.

Hvorfor skulle det ikke komme kule spill til Move? Sjansene ligger jo mye bedre til rette for at move får bra spill enn kinect, såfremt man ikke foretrekker "familiespill".

Selvsagt kunne stort sett alt på Wii fungert like bra om ikke bedre på xbox/ps3. Er enig i at kontrollerne ikke er det viktigste, men i en del spill vil det jo heve opplevelsen. Heavy Rain på Move feks...

 

Jeg såg Kinect i aksjon i London i helgen, Microsoft hadde stand, dance central.. fikk absolutt ikke inntrykk av at kameraet kan registrere små fingerbevegelser. Etter å ha sett det i aksjon er jeg ikke i tvil om at Move er mye bedre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...